BezHladovění.cz

Jídelníček pro lepší kondici a sportovní výkony

Začínáte se více hýbat, anebo už pravidelně sportujete a rádi byste zlepšili svůj výkon? Jedním z nejdůležitějších faktorů pro úspěch je vyvážený jídelníček. Jak takový správný sportovní jídelníček vypadá?

reklama

Neomezujte žádnou z makroživin

Je důležité, aby váš jídelníček při pravidelné sportovní aktivitě obsahoval dostatek všech živin, ať už bílkovin, sacharidů nebo zdravých tuků. Při zvýšené zátěži rozhodně nedoporučujeme ani jednu z makroživin omezovat.

Dále je třeba dbát na výběr skutečně kvalitních potravin, které jsou dobře stravitelné a před a po sportu se vyhýbat těžkým a špatně stravitelným jídlům.

Doplňte vitamíny a minerální látky zdravým jídlem

Stejně jako příjem makroživin je pak důležitý i dostatečný příjem mikroživin, které dostatečně pestrým jídelníčkem dokážete pokrýt i z běžné stravy.

Univerzální plán neexistuje

Jednotlivá jídla během dne by pak měla být načasována dle individuálního zatížení a intenzity pohybové aktivity, stejně tak jejich složení. Neexistuje žádná všeobecně platná rada pro všechny. Zvláště sportovci by měli svou stravu a energetický příjem individualizovat dle svých potřeb.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

Inspirujte se například těmito jídly a povyšte svůj sportovní výkon na maximum:

1. den

Snídaně: Pohankové palačinky s jahodami a kešu ořechy

Svačina: Celozrnný sendvič s lososem, rukolou a žervé

Oběd: Pečený tuňák, quinoa se zeleninou

Svačina: Žitný sendvič s avokádem a paprikou

Večeře: Hovězí líčka na víně s bramborovou kaší a salátkem

Večeře 2: Tvaroh s banánem

2. den

Snídaně: Míchaná vejce se šunkou, zelenina

Svačina: Jáhlová kaše s ovocem

Oběd: Zapečené brambory se sýrem a růžičkovou kapustou

Svačina: Proteinový koktejl s ovocem

Večeře: Pečený losos, rýže, zeleninový salát

Večeře 2: Jogurt s ovocem a domácím müsli

3. den

Snídaně: Banánové lívance s tvarohem

Svačina: Žitný sendvič se žervé a šunkou, rajče

Oběd: Kuřecí prsa pečená s rajčaty a mozzarellou, brambory

Svačina: Domácí proteinová tyčinka

Večeře: Hovězí steak s brokolicí a pečenými batáty

Večeře 2: Sýrová roláda

Přejeme dobrou chuť a příval energie na cokoli potřebujete 🙂

TIP: Ochutnejte také dietní jídelníček plný hodnotných bílkovin.

reklama
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Nenechte si ujít

reklama
Dr. Protect: 5 % sleva na ochranné pomůcky a testy -5 %
Dr. Protect: 5 % sleva na ochranné pomůcky a testy
Slevový kupon 5 % na ochranné pomůcky, dezinfekce, diagnostické testy, atd. Doprava zdarma nad 1500 Kč.
Platí do 31.12.2021

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům