BezHladovění.cz

Zdravý únorový jídelníček ze sezónních surovin

Víte, že se vyplatí jíst to, co právě dozrává a je k dostání z místních farem a chovů? Vsaďte na sezónní suroviny a vytěžte z nich maximum díky jídelníčku podle výživové poradkyně.

Které potraviny mají sezónu v únoru?

V únoru načerpáte nejvíce vitaminů z ředkviček, řeřichy či růžičkové kapusty. Vsadit ale můžete i na hlívu ústřičnou, lanýže či kvalitní vepřové maso. Nejenom, že dodáte svému tělu potřebné živiny, ale navíc pravděpodobně i ušetříte.

Zkuste do svého jídelníčku alespoň některé tyto potraviny zařadit a uvidíte, že vás jeho pestrost a chutě příjemně překvapí.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  snadné recepty z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně
 

Pondělí

Snídaně: Žitný chléb s ředkvičkovou pomazánkou, okurka

Svačina: Ovocný salát s bílým jogurtem a vlašskými ořechy

Oběd: Brambory zapečené s krůtím masem, sýrem a špenátem

Svačina: Banánový chlebíček bez přidaného cukru

Večeře: Salát s falafelem, jogurtovým dipem a řeřichou

Úterý

Snídaně: Ovesná kaše s jablky a skořicí

Svačina: Celozrnný chléb s tuňákovou pomazánkou, mrkev

Oběd: Vepřová panenka, pečené brambory, okurkový salát

Svačina: Smoothie z mražených borůvek a špenátu

Večeře: Zapečená růžičková kapusta se sýrem, krůtí šunkou a žampiony, celozrnná bagetka

Středa

Snídaně: Celozrnný chléb s lučinou, olomouckými tvarůžky a okurkou

Svačina: Jablko, bílý jogurt se lněným semínkem

Oběd: Celozrnné těstoviny s hlívou ústřičnou, cherry rajčátky a sýrovou omáčkou

Svačina: Špenátová roláda s lučinou

Večeře: Zeleninový salát s fazolemi, kukuřicí, tuňákem a celozrnnou bagetkou

Čtvrtek

Snídaně: Jáhlová kaše s jablky a hořkou čokoládou

Svačina: Celozrnný wrap s tvarohovým sýrem, krůtí šunkou a ředkvičkami

Oběd: Quinoa se sýrem light a zeleninou

Svačina: Vanilkový pudink s chia a jahodami

Večeře: Steak z tuňáka žlutoploutvého, šťouchané brambory, růžičková kapusta

Pátek

Snídaně: Celozrnný chléb s domácí vaječnou pomazánkou, paprika

Svačina: Mrkvovo-banánový muffin bez cukru

Oběd: Pečený losos s vařeným bramborem a brokolicí, domácí jogurtový dip

Svačina: Okurka na proužky s hummusem

Večeře: Guláš z hlívy ústřičné, šťouchaný brambor

Sobota

Snídaně: Palačinky z celozrnné mouky s malinami a čekankovým sirupem

Svačina: Celozrnný chléb s kozím sýrem a červenou řepou

Oběd: Telecí líčka, šťouchaný brambor, okurka

Svačina: Bílý jogurt s jablkem

Večeře: Omeleta ze 2 vajec a 2 bílků s mozzarellou, zelenina, celozrnný chléb

Neděle

Snídaně: Banánové lívance s jogurtem

Svačina: Celozrnný chléb s kvalitní paštikou a paprikou

Oběd: Vepřová panenka, bramborové noky a zelí

Svačina: Acidofilní mléko, pomeranč

Večeře: Tempeh s cuketou, brokolicí a celozrnnou rýží, bazalková zálivka

TIP: Chutnalo? Zkuste celou sérii únorových jídelníčků.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend