BezHladovění.cz

Zdravý únorový jídelníček ze sezónních surovin

Víte, že se vyplatí jíst to, co právě dozrává a je k dostání z místních farem a chovů? Vsaďte na sezónní suroviny a vytěžte z nich maximum díky jídelníčku podle výživové poradkyně.

Které potraviny mají sezónu v únoru?

V únoru načerpáte nejvíce vitaminů z ředkviček, řeřichy či růžičkové kapusty. Vsadit ale můžete i na hlívu ústřičnou, lanýže či kvalitní vepřové maso. Nejenom, že dodáte svému tělu potřebné živiny, ale navíc pravděpodobně i ušetříte.

Zkuste do svého jídelníčku alespoň některé tyto potraviny zařadit a uvidíte, že vás jeho pestrost a chutě příjemně překvapí.

Už jste vyzkoušeli naši BMI kalkulačku? Zjistěte, zda máte na svou výšku optimální váhu.

Pondělí

Snídaně: Žitný chléb s ředkvičkovou pomazánkou, okurka

Svačina: Ovocný salát s bílým jogurtem a vlašskými ořechy

Oběd: Brambory zapečené s krůtím masem, sýrem a špenátem

Svačina: Banánový chlebíček bez přidaného cukru

Večeře: Salát s falafelem, jogurtovým dipem a řeřichou

Úterý

Snídaně: Ovesná kaše s jablky a skořicí

Svačina: Celozrnný chléb s tuňákovou pomazánkou, mrkev

Oběd: Vepřová panenka, pečené brambory, okurkový salát

Svačina: Smoothie z mražených borůvek a špenátu

Večeře: Zapečená růžičková kapusta se sýrem, krůtí šunkou a žampiony, celozrnná bagetka

Středa

Snídaně: Celozrnný chléb s lučinou, olomouckými tvarůžky a okurkou

Svačina: Jablko, bílý jogurt se lněným semínkem

Oběd: Celozrnné těstoviny s hlívou ústřičnou, cherry rajčátky a sýrovou omáčkou

Svačina: Špenátová roláda s lučinou

Večeře: Zeleninový salát s fazolemi, kukuřicí, tuňákem a celozrnnou bagetkou

Čtvrtek

Snídaně: Jáhlová kaše s jablky a hořkou čokoládou

Svačina: Celozrnný wrap s tvarohovým sýrem, krůtí šunkou a ředkvičkami

Oběd: Quinoa se sýrem light a zeleninou

Svačina: Vanilkový pudink s chia a jahodami

Večeře: Steak z tuňáka žlutoploutvého, šťouchané brambory, růžičková kapusta

Pátek

Snídaně: Celozrnný chléb s domácí vaječnou pomazánkou, paprika

Svačina: Mrkvovo-banánový muffin bez cukru

Oběd: Pečený losos s vařeným bramborem a brokolicí, domácí jogurtový dip

Svačina: Okurka na proužky s hummusem

Večeře: Guláš z hlívy ústřičné, šťouchaný brambor

Sobota

Snídaně: Palačinky z celozrnné mouky s malinami a čekankovým sirupem

Svačina: Celozrnný chléb s kozím sýrem a červenou řepou

Oběd: Telecí líčka, šťouchaný brambor, okurka

Svačina: Bílý jogurt s jablkem

Večeře: Omeleta ze 2 vajec a 2 bílků s mozzarellou, zelenina, celozrnný chléb

Neděle

Snídaně: Banánové lívance s jogurtem

Svačina: Celozrnný chléb s kvalitní paštikou a paprikou

Oběd: Vepřová panenka, bramborové noky a zelí

Svačina: Acidofilní mléko, pomeranč

Večeře: Tempeh s cuketou, brokolicí a celozrnnou rýží, bazalková zálivka

TIP: Chutnalo? Zkuste celou sérii únorových jídelníčků.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.