BezHladovění.cz

Jak zhubnout v obličeji? Rady podle odborných studií

Už znáte spoustu tipů, cviků a postupů na zpevnění břicha, stehen, hýždí, boků a dalších partií, ale vás trápí hlavně dvojitá brada a oplácaný obličej?

Obličej nepatří mezi části těla, na které by vám automaticky trenér v posilovně vytvořil cvičební plán. Přesto má řada lidí právě s touto partií velké starosti. Obličej totiž nejde zakrýt a je naší vizitkou v každodenním životě.

Jedno z prvních míst, kde přibíráme

Zkušenému výživovému poradci stačí jediný pohled do obličeje, aby zhruba odhadl procento tělesného tuku. BMI měření mu pak výsledek jen potvrdí.

Znáte své BMI? Vyzkoušejte naši kalkulačku. Za pár vteřin budete vědět, jak na tom jste.

Odborník dokáže z obličeje vyčíst mnohé – jestli nejsme chudokrevní, jak se cítíme psychicky i zda netrpíme nadváhou.

Na obličeji máme hlavně drobné mimické svaly a další měkké tkáně. Rychle reagují na jakékoli změny v těle – při stresu stažením, při nevhodné životosprávě otokem nebo naopak rychlým hubnutím, které na první pohled poznáte.

Nejčastější příčiny oteklého obličeje? Špatné stravování a zadržování vody

Příčinou příliš oteklého obličeje bývá často nevhodné stravování spojené se zadržováním vody těle. Důvodem je špatné hospodaření s tekutinami vinou nevhodné stravy, nadměrného pití alkoholu nebo hormonálních změn v důsledku užívání léků nebo chronické nemoci.

Vyvarujte se nejčastějším chybám ve stravě

Pozor především na přemíru soli, zvýšenou konzumaci jednoduchých cukrů a alkoholu. Vyhýbejte se trvanlivým jídlům obsahujícím konzervační látky, které rovněž podporují zadržování vody.

Pozor na tzv. rafinované sacharidy

Obsahují je například trvanlivé sušenky nebo těstoviny. Obsahují málo vlákniny a podle studií způsobují výkyvy hladiny krevního cukru a zvyšují riziko přejídání. Dejte přednost celozrnnému pečivu i těstovinám.

Strava bohatá na živiny a minerály vám pomůže redukovat otoky a celkově zlepšuje vzhled pleti. Zaměřte se na zelenou zeleninu a zdravé zdroje tuků, jako jsou avokádo, mandle a jiné ořechy,

říká fitness trenér Stuart Pilkington pro Womanmagazine.co.uk.

Hlídejte dostatek vápníku a draslíku

Hubnutí v obličeji a omezení retence vody podporují minerály draslík a vápník. Pojistěte si jejich dostatečný příjem prostřednictvím ovoce, zeleniny a mléčných výrobků.

K bohatým zdrojům draslíku patří:

Banány, brambory, sušené švestky či meruňky, brokolice, květák, sardinky, vlašské ořechy, kuřecí maso nebo mák.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
7 příznaků, že nemáte dost draslíku

Vápník doplňte prostřednictvím:

Máku, měkkého tvarohu, smetanových sýrů a jiných mléčných výrobků, sardinek v oleji nebo vajec.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Vápník v potravinách: Jak pomáhá hubnutí a kdy se nejlépe vstřebává?

Sledujte příjem sodíku

Nadbytek sodíku v potravě způsobuje nadýmání a otoky. Vede také k zadržování tekutin. Ve zvýšené míře ho obsahují průmyslově zpracované potraviny, především masné výrobky.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Zdravý jídelníček proti nadbytku sodíku

Další příčiny oteklého obličeje

Také některé léky mohou způsobovat zadržování vody, které se projeví i v obličeji (například léky na štítnou žlázu, léčiva na hormonálním základu, včetně antikoncepce). U žen dochází k retenci vody častěji před menstruací.

Jak se vyhnout zadržování vody?

Rozhodně neomezujte pití. Naopak. Tělo potřebuje dostat tekutin, aby si vodu neukládalo na horší časy. Jedna ze studií odhalila, že ti, kdo vypijí skleničku vody po ránu, celkově přijmou za den zhruba o 13 % kalorií méně. Voda také dočasně zrychluje metabolismus.

TIP: Dostatečný pitný režim neznamená přehnaný. Zjistěte, kolik vody byste měli denně vypít.

Co pít?

Alkohol a nápoje obsahující kofein se do pitného režimu nepočítají. Ba naopak, způsobují dehydrataci a zvyšují riziko zadržování vody. Základem pitného režimu by měla být čistá voda. Příjem tekutin doplňte minerálními vodami nebo bylinnými či ovocnými čaji.

Pozor na slazené a perlivé nápoje.

Přidejte pohyb – hlavně kardio trénink

Klíčový vliv na metabolismus vody má také nedostatek pohybu. Stačí 20 až 30minutová svižná procházka denně. Rozproudíte lymfu i trávení. Chůzi občas prostřídejte s plaváním nebo vyjížďkou na kole. Chcete-li ještě znásobit efekt kardiotréninku, zaposilujte si chvilku po něm s odporovou gumou nebo vlastní vahou.

TIP: Přečtěte si, jak sestavit trénink pro začátečníka. Rozproudíte lymfu i zdravé trávení.

Jednoduché cviky na hubnutí v obličeji

Zpevnění obličejových svalů a rysů lze docílit také pomocí celé řady jednoduchých cviků. Jejich účinnost potvrdila i řada odborných studií.

Tygří řev pro posílení a protažení svalů

Ideální na protažení a posílení prakticky všech obličejových svalů. Otevřete ústa co nejvíc doširoka, vyplázněte jazyk a vykulte oči – přitom vydávejte křik. Cvik provádějte raději v soukromí 🙂

Široký úsměv s koutky nahoru pro krásné tváře

Vzpomeňte si na něco příjemného a široce se usmějte. Snažte se koutky zvednout opravdu co nejvíce. Opakujte cvik 10× za sebou. Jen to s urputností úsměvu nepřehánějte. Jinak vás chytí křeč.

Bagrování proti dvojité bradě

Pokud vás trápí větší podbradek, pomáhá takzvané bagrování. Spodní čelist při něm vysouváte dopředu a zpátky.

Artikulování samohlásek

Nakonec poslední cvik, kterým je artikulované vyslovování samohlásek a, e, i, o, u – a to až s přehnanou pečlivostí. Podobně funguje také rychlé střídání vyslovování „X“ a „O“.

Jak často cvičit?

Tyto jednoduché cviky můžete provádět kdykoli a kdekoli, nejlépe však o samotě. Jedna ze studií doporučuje cvičit 2× denně po dobu aspoň 8 týdnů. Studie se však netýká konkrétně hubnutí tuků v obličeji. Proto berte doporučení s rezervou, a cvičte, jak si vzpomenete – zhruba 10 minut denně.

Dopřejte si za odměnu masáž obličeje

Ke krásné pleti a pevnějším rysům pomohou také masáže obličeje. Pokud se vám nechce ke kosmetičce, vystačíte si i s jednoduchou domácí masáží. 

Večer se odličte, vyčistěte pleť a hydrataci krémem spojte s krouživými pohyby směrem ze středu obličeje ven. Začněte kroužky ze středu čela, pak podél lícních kostí, nad ústy a na bradě. Provádějte masáž pouze lehkým tlakem, aby vás příjemně ukolébala ke spánku.

Spěte, kdykoli můžete

Vydatný spánek dokáže víc než tisíc tabletek a čajů na hubnutí. Odbourává totiž kortizol, stresový hormon nahromaděný během dne. Odborné studie naopak opakovaně naznačily, že dlouhodobý nedostatek spánku mění metabolismus a přispívá k nárůstu hmotnosti a zvýšenému ukládání tuků.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Kvalitní spánek závisí na složení večeře

Sečteno a podtrženo

Kombinace zdravé stravy, správného pitného režimu, dostatku pohybu a spánku vám dá ten nejlepší základ pro vyloučení přebytečné vody a hubnutí tuků. Jak ubyde jeho procento po celém těle, uvidíte výsledky i na obličeji. Pojistěte si výsledek pravidelným cvičením a masáží obličeje.

Nezapomeňte, že důležitou roli hraje také stres. Čím méně se budete stresovat, tím rychleji přijdou první výsledky.

Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

reklama