BezHladovění.cz

Březnový jídelníček nejen na hubnutí

Vyšších teplot pomalu přibývá a spolu s nimi i chuť odlehčit šatník. Zjišťujete, že se do svých běžných velikostí stěží nasoukáte? Pak se nechte inspirovat naším sezónním jídelníčkem, díky kterému shodíte i pár nadbytečných kil.

Jaké potraviny jíst v březnu?

  • Dejte přednost kořenové zelenině. Nejlépe vás zahřeje, zasytí a uspokojí plnou chutí. Do jídelníčku pravidelně zařazujte celer, cibuli, česnek, dýni, kapustu, růžičkovou kapustu, kedlubnu, pór, pastiňák, petržel, řepu, ale také zelí.
  • Ovoce vybírejte lokální (jablka, hrušky). V sychravém březnovém počasí přijde vhod i z léta podomácku zpracované ovoce (džemy, marmelády, pyré, hluboce zmražené ovoce ze zahrádky) bez přidaného cukru, umělých barviv a konzervantů.

Pondělí

Snídaně: 2 krajíce celozrnného chleba s tenkou vrstvou másla a domácím džemem

Svačina: Jablko, hrst dýňových semínek

Oběd: Pečené kuře se šťouchaným bramborem a dušeným zelím

Večeře: Dýňová polévka se zázvorem, kokosovým mlékem a čerstvým koriandrem

Úterý

Snídaně: Ovesná kaše s jablkem, skořicí a vlašskými ořechy

Svačina: Hruška, kostička hořké čokolády

Oběd: Karbanátky z mletého hovězího masa s celerovým pyré a kvašenou zeleninou

Večeře: Cizrnový hummus s domácím pita chlebem a listovým salátem

Středa

Snídaně: Smoothie z kadeřávku, mražených lesních plodů, chia semínek a mandlového másla, zředěné čistou vodou

Svačina: Jablko, bílý selský jogurt

Oběd: Salát s quinoou, čočkou Beluga, červenou řepou, koprem a citronovou zálivkou

Večeře: Pečená kořenová zelenina s čerstvým koriandrem a tahini dipem

Čtvrtek

Snídaně: Čirokové lívance s tvarohem a domácí marmeládou

Svačina: Hruška, hrst vlašských ořechů

Oběd: Rýžový pilaf s krůtím masem, žampiony a baby špenátem

Večeře: Tuřínová polévka s cizrnou

Pátek

Snídaně: Ovesná kaše s mákem a švestkovými povidly

Svačina: Jablko, bílý selský jogurt

Oběd: Špaldové rizoto s pečenou dýní, kadeřávkem a nízkotučným tvrdým sýrem

Večeře: Minestrone s fazolemi a špenátem

Sobota

Snídaně: Vařená pohanka s jablkem, skořicí a vlašskými ořechy

Svačina: Hruška, hrst kakaových bobů

Oběd: Hovězí ragú s pečenou polentou, mrkvový salát

Večeře: Kadeřávek s quinoou, ztraceným vejcem, artyčoky, kapary a sušenými rajčaty

Neděle

Snídaně: Nepečený tvarohový koláč s lesním ovocem

Svačina: Jablko, hrst datlových semínek

Oběd: Polévka z červené čočky s bramborem, dýní, pórkem, řapíkatým celerem a růžičkovou kapustou

Večeře: Celozrnná bagetka se sýrem ricotta a nakládanými hříbky

Přejeme dobrou chuť a jaro plné elánu 🙂

TIP: Vyzkoušejte také další jídelníčky na hubnutí, ať máte z čeho vybírat.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Andrea Hrečková

Mgr. Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

reklama
reklama
reklama