BezHladovění.cz

Ukázkový jídelníček proti dráždivému tračníku

Trpíte syndromem dráždivého tračníku a neustálými trávicími problémy, kterých se nemůžete zbavit? Vyzkoušejte jídelníček podle zásad tzv. Low-FODMAP diety. Uleví vám!

reklama

Chronické zažívací problémy bez zjevné příčiny se pomalu stávají epidemií dnešní doby. Hlavními příznaky syndromu dráždivého tračníku jsou:

  • křeče v břiše
  • nadýmání
  • chronický průjem nebo naopak zácpa.

Toto onemocnění propuká nejčastěji po prodělané bakteriální střevní infekci nebo dlouhodobém užívání antibiotik. Stejně tak zažívání může rozhodit i negativní emocionální zážitek nebo neustálý stres.

Jak pomáhá Low-FODMAP dieta?

Jakmile se syndrom dráždivého tračníku jednou objeví, většinou ne a ne zmizet. Velmi účinná je tzv. Low-FODMAP dieta. Vymysleli ji australští vědci přímo na míru pacientům se syndromem dráždivého tračníku. Hlavním principem je vyřazení potravin, které v tlustém střevě kvasí, a způsobují tak plynatost, bolesti břicha, průjem a případně i zácpu. Do popředí se naopak dostávají lehce stravitelné potraviny, které střevo nedráždí a usnadňují tak trávení.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

Pondělí

Snídaně: Ovesná kaše s kakaem a kokosem

Svačina: Čerstvě vymačkaná šťáva ze 2 pomerančů

Oběd: Grilovaný losos s vařeným bramborem a rukolovo-rajčatovým salátkem

Svačina: Tvaroh bez laktózy s mrkví

Večeře: Rýžové chlebíčky s vejci vařenými natvrdo, okurka

čerstvě vymačkaná šťáva ze 2 pomerančů

Úterý

Snídaně: Smoothie z banánu, jahod a rýžového mléka

Svačina: Jogurt bez laktózy s čerstvými borůvkami

Oběd: Kuřecí steak s pečenými bramborami a rozmarýnem

Svačina: Banán

Večeře: Rajčatová polévka, bezlepkový chléb

rajčatová polévka

Středa

Snídaně: Pohanková kaše s banánem a skořicí

Svačina: Ananas

Oběd: Quinoový salát s vařeným vejcem, rajčaty, okurkou a rukolou

Svačina: Chia pudink s jahodami

Večeře: Tofu karbanátky s brokolicí

tofu karbanátky s brokolicí

Čtvrtek

Snídaně: Tapiokový pudink s javorovým sirupem

Svačina: Špenátovo-banánové smoothie

Oběd: Dušené vepřové s mrkví a bramborem

Svačina: Hrst vlašských ořechů

Večeře: Cuketové placičky

dušené vepřové s mrkví a bramborem

Pátek

Snídaně: Bezlepková citrónová bábovka

Svačina: 2 mandarinky

Oběd: Bezlepkové těstoviny s kuřecím masem a rajčatovou omáčkou

Svačina: Banán a kostička hořké čokolády

Večeře: Míchaná vajíčka s bezlepkovým pečivem

bezlepkové těstoviny s kuřecím masem a rajčatovou omáčkou

Sobota

Snídaně: Banánové lívance s javorovým sirupem

Svačina: Meloun cantaloupe

Oběd: Zapečené bezlepkové těstoviny s mletým hovězím masem, rajčatovou omáčkou a mozzarellou

Svačina: Rýžové chlebíčky s bezlaktózovým sýrem, červená paprika

Večeře: Ledový salát s cherry rajčátky, sýrem roquefort a octem balsamico

banánové lívance s javorovým sirupem

Neděle

Snídaně: Pohankové palačinky s borůvkami a javorovým sirupem

Svačina: Smoothie z banánu, jahod, malin a rýžového mléka

Oběd: Restované kuřecí maso s mrkví, cuketou, brokolicí a bambusovými výhonky s rýží

Svačina: Vanilkový pudink z bezlaktózového mléka

Večeře: Salát caprese

salát caprese
Popis

Udělejte první krok pro lepší zažívání ještě dnes

Rezervujte si nezávaznou konzultaci s výživovým poradcem, na které získáte:

  • Diagnostiku těla na přístroji typu InBody / Tanita
  • Posouzení jídelníčku a tipy jako ho upravit, abyste se po jídle cítili lépe
  • Doporučení, co dělat pro lepší zažívání
  • Návrh dalšího postupu pro zmírnění špatného zažívání (pálení žáhy, reflux, nadýmání, bolest žaludku, atd.) úpravou stravy
Šárka Jirchářová

Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma na kokosové produkty ve specializovaném obchodu zkokosu.cz Doprava zdarma
Doprava zdarma na kokosové produkty ve specializovaném obchodu zkokosu.cz
Máme tu pro tebe klasické i designové kokosové misky a jiné výrobky od farmářů z Vietnamu, ručně šité, pratelné a kompostovatelné pomocníky do kuchyně i koupelny, zero waste produkty šetrné k naší planetě a přírodní kosmetiku převážně z českých luhů a hájů. Doprava Zásilkovnou při nákupu nad 499 Kč zdarma.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům