Bezhladoveni.cz

Ukázkový jídelníček bez bílého cukru: II. díl

Nadměrná konzumace jednoduchých cukrů negativně ovlivňuje lidské zdraví. Co s tím? Vyzkoušejte ukázkový jídelníček a uvidíte, že se bez slazení v pohodě obejdete.

reklama

Přestože je vyšší příjem jednoduchých sacharidů spojován s řadou onemocnění, vyloučit je z jídelníčku nelze. Jejich spotřebu však můžete mít pod kontrolou.

Podle Vím, co jím, by měly jednoduché sacharidy tvořit nanejvýš 10 % z celkového energetického příjmu. Tuto doporučenou denní dávku můžete pokrýt porcí klasického bílého cukru či jeho prospěšnějšími alternativami včetně cukru obsaženém v ovoci.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Ukázkový jídelníček bez bílého cukru: I. díl

Jinak tomu je v případě složených, tzv. komplexních sacharidů, které by měly být v jídelníčku zastoupeny 40 až 45 % z přijaté energie. Komplexní sacharidy, představují nejvýznamnější zdroj energie, stabilizují hladinu glukózy v krvi, dodávají vlákninu, vitaminy a minerální látky.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
sladky-restart

Jak se zbavit závislosti na cukru? ...za 7 dní

Naučte se jak zdravě mlsat a nebýt závislí na cukru. Dvanáct praktických kroků a přesný plán, jak nad závislostí na cukru vyhrát.

konec únavy a špatné nálady - snadné hubnutí bez jo-jo efektu - dobrá imunita i regenerace - žádné chutě na sladké - zdravé mlsání bez výčitek

Ukázkový jídelníček s nízkým obsahem jednoduchých cukrů

1. den

Snídaně: Krupicová kaše s kokosovým olejem, skořicí, kardamomem a raw kakaem

Svačina: Ovocný salát (jablko, jahody, meloun), hrst dýňových semínek

Oběd: Celozrnné těstoviny s cizrnou a pikantní rajčatovou omáčkou

Večeře: Listový salát se špaldou, pečenými paprikami, grilovanou cuketou, feta sýrem a bylinkovým pestem

2. den

Snídaně: Celozrnný chléb s míchanými vejci a kvašenou zeleninou

Svačina: Domácí ořechová granola s bílým jogurtem a lesním ovocem

Oběd: Pečené kuře s bylinkami a celozrnnou rýží

Večeře: Listový salát s falafelem, čerstvou zeleninou a brokolicovými klíčky

3. den

Snídaně: Ovesné vločky s mlékem, chia semínky, borůvkami a ořechovým máslem

Svačina: Celozrnná tortilla s kozím sýrem, rukolou a neslazeným brusinkovým džemem

Oběd: Pomalu pečený telecí jazyk se strouhaným jablkem a křenem, celozrnný chléb

Večeře: Poke bowl s quinoou, edamame lusky, rajčaty, grilovanou cibulí a artyčoky

Přejeme dobrou chuť a radost z dostatku energie na všechno, co vás baví 🙂

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma na kokosové produkty ve specializovaném obchodu zkokosu.cz Doprava zdarma
Doprava zdarma na kokosové produkty ve specializovaném obchodu zkokosu.cz
Máme tu pro tebe klasické i designové kokosové misky a jiné výrobky od farmářů z Vietnamu, ručně šité, pratelné a kompostovatelné pomocníky do kuchyně i koupelny, zero waste produkty šetrné k naší planetě a přírodní kosmetiku převážně z českých luhů a hájů. Doprava Zásilkovnou při nákupu nad 499 Kč zdarma.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům