BezHladovění.cz

Dala jsem si předsevzetí zhubnout, jak mám vydržet?

Dát si novoroční předsevzetí je bezpochybně dobrým startem do nového roku! Pokud už přebytečné kilogramy vadí i vám samotným, je na čase s tím něco udělat. Motivace je určitě nutná, a jestli tou motivací bylo právě předsevzetí nebo vás vyděsil ukazatel váhy, to už je úplně jedno. Podstatný je fakt, že chcete zhubnout z vlastní iniciativy, což je ta nejcennější informace, z které vychází většina oborů!

Článek vám dá několik typů, jak se chovat, abyste ve svém úsilí nepolevili a předsevzetí dodrželi. Jak se vyhnout rizikovým situacím, kde hledat sílu a motivaci.

Krok po kroku

Prvním krokem je „chtít zhubnout“, připustit si, že by pro nás zhubnutí mohlo být prospěšné a hned v závěsu je nutné si uvědomit, proč to děláme, proč chceme nadbytečná kila shodit? Někomu třeba pomáhá napsat si důvody na kus papíru a pověsit si je na viditelné místo v pokoji. Tak nám to bude neustále připomínat, proč jsem se rozhodl/a učinit krok ke zdravějšímu životnímu stylu, udělat něco pro to, abych se cítil/a lépe! Myslete na své zdraví. Fyzická stránka, to jak se vnímáte při pohledu do zrcadla, je samozřejmě důležitá, ale kilogramy navíc skýtají i zdravotní nebezpečí.

Motivace je nepostradatelnou hybnou silou, právě ta nám šeptá: „Vydrž“. Hlavně si klaďte reálné cíle, které podpoří vaši motivaci. Menší cíle jsou krokem k úspěchu více než cíle dlouhodobé. K těm se s dostatečnou motivací posléze také dostanete.

Zadruhé je to na našem myšlení. Mysl je velmi mocný nástroj. Musíme přesvědčit sami sebe námi vytvořenými tvrzeními, která pomohou postupně měnit naše myšlení. Je sice hezké, že všude slyšíme, jak už by bylo na čase trochu shodit, ale když tyto argumenty nepřejmeme za své. Dieta a cvičení jsou podstatnou součástí redukce váhy a efekt se s pozitivním myšlením ještě násobí.

Jak zvládnout denní lákadla

Vychutnávejte si jídlo, nehltejte. Udělejte si zkrátka na jídlo čas, sedněte si ke stolu a jídlo si uvědomujte. Často se stává, že jíme ve spěchu za pochodu. Pokud se dobře najíme, nebude nás tolik honit mlsná.

V restauraci si k hlavnímu lehkému nízkokalorickému jídlu objednejte ještě polévku či salát, které zaženou hlad. Při jídle si nabírejte malá sousta, dlouho žvýkejte a „hodně mluvte“.

Jestliže alkohol podlamuje vaši pevnou vůli, raději se jej po dobu diety zřekněte!

Ráno snídejte. Celá řada studií prokázala, že ranní „nejedlíci“ se vystavují vyššímu riziku ztloustnutí. Zbavte se mističek s mlsáním u televize, prokážete si dobrou službu!

Nakupujte raději s malým košíkem v ruce než s vozíkem a řiďte se předem sepsaného seznamu.

Proti stresu napomůže pravidelná pohybová aktivita. Začít se dá chůzí do práce, nebo alespoň přiblížením se chůzí namísto využívání dopravních prostředků. Ideální jsou kolektivní sporty, které mají tendenci podporovat motivaci.

Jednoduše řečeno, u motivace vše začíná a také končí. Proto se plně soustřeďte na svou motivaci a splnit vaše předsevzetí nebude takový problém.

Reference

  • FIALOVÁ, Dana. Hubnutí hlavou: jak zhubnout bez omezování se a s trvalým efektem. Praha: D. Fialová, 2013, 67 s. 
  • LAMSCHOVÁ, Petra a Petr HAVLÍČEK. Jídlo jako životní styl II.: 7 sekcí, 70 otázek a 70 receptů. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2012, 244 s.
  • LANGE, Elisabeth a Elmar TRUNZ-CARLISI. 50 nejlepších rad jak zhubnout. České vyd. 1. Praha: Jan Vašut, 2011, 112 s.
Jak se vám článek líbí?

Ing. Tereza Pechová

Ing. Tereza Pechová

Vždy jsem tíhla k dobrému jídlu a trávení času v přírodě při nejrůznějších sportovních aktivitách. Právě zájem o zdravý životní styl a zjištění, na kolik je naše zdraví ovlivněno tím co jíme, mě přivedlo k absolvování oboru Nutriční terapie.