BezHladovění.cz

Cviky na celulitidu

Celulitida představuje estetický problém, který trápí obrovské procento žen, ale i některé muže. Odstranění tohoto poškození je velmi obtížné, zejména v pozdějších stádiích, a to navzdory tomu, že existuje řada metod kavitace nebo lymfodrenáž, které mohou pomoci. Je se však zbavit celulitidy svépomocí?

Celulitida je hypertrofie tukových buněk, které se tlačí proti kůži a vytvářejí nevzhledné ďolíčky, ačkoli může být podmíněna geneticky a vyskytuje se i u osob bez problémů s nadváhou, hlavním rizikovým faktorem je nedostatek pohybu, nadváha či obezita a také špatné stravování.

Pokud se zaměříme na tyto tři faktory a budeme se je snažit změnit k lepšímu, je výrazná naděje, že dojde ke zlepšení stavu celulitidy – zejména, pokud se jedná o některé z prvních stádií této vady.

Zdravou stravou proti celulitidě

Není záměrem tohoto článku popisovat zevrubně jídelníček proti celulitidě, důležité je však jíst kvalitní a čerstvé suroviny bohaté na vitamíny, minerály a živiny – tedy zeleninu, libová masa, sýry, ryby, ořechy, kvalitní za studena lisované oleje, ovoce, celozrnné a žitné obiloviny apod.

Naopak je nutné se vyhýbat prázdným kaloriím, polotovarům, masným výrobkům, sladkostem, alkoholu, kouření, konzervovaným či instantním produktům, fast-foodu a podobně. Na talíři by se měly objevovat pouze čisté a čerstvé suroviny bohaté na bílkoviny.

Kvůli redukci váhy je pak vhodné omezit přísun sacharidů (zejména pečivo a klasické přílohy) o cukrech samozřejmě nemluvě a také tuků. Tuky, které přijímáme, musejí být kvalitní, tedy například z mořských ryb, panenského olivového oleje, ořechů apod.

Začněte spalovat tuky

To se samozřejmě snadno řekne, ale hůře provede. Zásadní měrou k redukci podkožního tuku přispívá správné stravování, ale důležitý je také dostatek pohybové aktivity. Pro přímé spalování tuků pak slouží takzvané aerobní činnosti. Ty jsou definovány dlouhým průběhem a nižší intenzitou okolo 60 % maxima tepové frekvence.

Vybírejte si činnosti, které zapojují maximum svalů a velkých svalových partií, jako jsou hýždě a stehna – běh, kolo, aerobik apod. Délka aerobního tréninku by měla být minimálně hodina, ideálně 1,5 hodiny nebo více.

Cviky proti celulitidě

Proti celulitidě lze bojovat také pomocí cviků, které zpevňují a tvarují zasažené partie. Obvykle se jedná zejména o hýždě a stehna. Zde jsou některé vhodné cviky:

1. Dřepy a výpady – dřepy snad není nutno popisovat, jedná se o jeden z nejlepších existujících cviků, a to po všech stránkách, zapojuje největší svalové partie, a proto je ideální, jak k budování svalové hmoty (při použití vysoké zátěže), tak ke spalování tuků, tvarování atd. Výpady pak představují obměněnou variantu klasického cviku. Základní postoj je snožmo, poté vykročíte jednou nohou vpřed a jdete do podřepu, až dokud stehno přední nohy není rovnoběžné s podlahou, poté se vrátíte do základního postavení a opakujete s druhou nohou.

2. Zanožování a zvedání pánve – jde o klasické cviky na zpevnění a tvarování hýždí. První cvik provádíte ze stoje snožmo, jednu nohu – stále napnutou – tlačíte směrem za tělo a nahoru, až cítíte v hýždích pálení (je nutné cítit, že skutečně zabírají ty správné svaly, jinak cvik není prováděn správně), drobnými hmity pak nohu tlačte vzad a zase zpět do mírnější pozice, kde svaly povolí. Zvedání pánve se provádí vleže na zádech s nohama pokrčenýma v kolenou a rukama podél těla. Z této pozice zvedněte pánev vzhůru, až bude trup zhruba rovnoběžný se stehny a poté hmitejte směrem vzhůru, až ucítíte práci a pálení v hýždích.

3.Mačkání balónu – sedněte si na okraj židle (nebo na celou plochu, pokud cvik nezvládnete z okraje) a napněte nohy, mezi stehna si poté vložte míč (ideálně trochu vyfouknutý), ten pak mezi stehny svírejte a zase povolujte, ucítíte práci svalů zejména v oblasti třísel a stehen.

4.Výstupy na překážku – toto je velmi účinné cvičení, a to tím víc, čím je překážka vyšší. Může to být lavice, židle, vysoký schod, cokoli máte k dispozici. Jednou nohou vykročíte na překážku a vyhoupnete se na ni, poté stejnou nohou jdete zpět na zem a opakujete cvik s druhou nohou, nohy takto střídáte. Tento cvik, je-li prováděn dostatečnou rychlostí, je velmi účinný nejen na posilování a tvarování, ale také na spalování tuků. Prakticky simuluje rychlou chůzi do schodů nebo do strmého kopce.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

reklama