BezHladovění.cz

Cviky na celulitidu

Celulitida představuje estetický problém, který trápí obrovské procento žen, ale i některé muže. Odstranění tohoto poškození je velmi obtížné, zejména v pozdějších stádiích, a to navzdory tomu, že existuje řada metod kavitace nebo lymfodrenáž, které mohou pomoci. Je se však zbavit celulitidy svépomocí?

Celulitida je hypertrofie tukových buněk, které se tlačí proti kůži a vytvářejí nevzhledné ďolíčky, ačkoli může být podmíněna geneticky a vyskytuje se i u osob bez problémů s nadváhou, hlavním rizikovým faktorem je nedostatek pohybu, nadváha či obezita a také špatné stravování.

Pokud se zaměříme na tyto tři faktory a budeme se je snažit změnit k lepšímu, je výrazná naděje, že dojde ke zlepšení stavu celulitidy – zejména, pokud se jedná o některé z prvních stádií této vady.

Zdravou stravou proti celulitidě

Není záměrem tohoto článku popisovat zevrubně jídelníček proti celulitidě, důležité je však jíst kvalitní a čerstvé suroviny bohaté na vitamíny, minerály a živiny – tedy zeleninu, libová masa, sýry, ryby, ořechy, kvalitní za studena lisované oleje, ovoce, celozrnné a žitné obiloviny apod.

Naopak je nutné se vyhýbat prázdným kaloriím, polotovarům, masným výrobkům, sladkostem, alkoholu, kouření, konzervovaným či instantním produktům, fast-foodu a podobně. Na talíři by se měly objevovat pouze čisté a čerstvé suroviny bohaté na bílkoviny.

Kvůli redukci váhy je pak vhodné omezit přísun sacharidů (zejména pečivo a klasické přílohy) o cukrech samozřejmě nemluvě a také tuků. Tuky, které přijímáme, musejí být kvalitní, tedy například z mořských ryb, panenského olivového oleje, ořechů apod.

Začněte spalovat tuky

To se samozřejmě snadno řekne, ale hůře provede. Zásadní měrou k redukci podkožního tuku přispívá správné stravování, ale důležitý je také dostatek pohybové aktivity. Pro přímé spalování tuků pak slouží takzvané aerobní činnosti. Ty jsou definovány dlouhým průběhem a nižší intenzitou okolo 60 % maxima tepové frekvence.

Vybírejte si činnosti, které zapojují maximum svalů a velkých svalových partií, jako jsou hýždě a stehna – běh, kolo, aerobik apod. Délka aerobního tréninku by měla být minimálně hodina, ideálně 1,5 hodiny nebo více.

Cviky proti celulitidě

Proti celulitidě lze bojovat také pomocí cviků, které zpevňují a tvarují zasažené partie. Obvykle se jedná zejména o hýždě a stehna. Zde jsou některé vhodné cviky:

1. Dřepy a výpady – dřepy snad není nutno popisovat, jedná se o jeden z nejlepších existujících cviků, a to po všech stránkách, zapojuje největší svalové partie, a proto je ideální, jak k budování svalové hmoty (při použití vysoké zátěže), tak ke spalování tuků, tvarování atd. Výpady pak představují obměněnou variantu klasického cviku. Základní postoj je snožmo, poté vykročíte jednou nohou vpřed a jdete do podřepu, až dokud stehno přední nohy není rovnoběžné s podlahou, poté se vrátíte do základního postavení a opakujete s druhou nohou.

2. Zanožování a zvedání pánve – jde o klasické cviky na zpevnění a tvarování hýždí. První cvik provádíte ze stoje snožmo, jednu nohu – stále napnutou – tlačíte směrem za tělo a nahoru, až cítíte v hýždích pálení (je nutné cítit, že skutečně zabírají ty správné svaly, jinak cvik není prováděn správně), drobnými hmity pak nohu tlačte vzad a zase zpět do mírnější pozice, kde svaly povolí. Zvedání pánve se provádí vleže na zádech s nohama pokrčenýma v kolenou a rukama podél těla. Z této pozice zvedněte pánev vzhůru, až bude trup zhruba rovnoběžný se stehny a poté hmitejte směrem vzhůru, až ucítíte práci a pálení v hýždích.

3.Mačkání balónu – sedněte si na okraj židle (nebo na celou plochu, pokud cvik nezvládnete z okraje) a napněte nohy, mezi stehna si poté vložte míč (ideálně trochu vyfouknutý), ten pak mezi stehny svírejte a zase povolujte, ucítíte práci svalů zejména v oblasti třísel a stehen.

4.Výstupy na překážku – toto je velmi účinné cvičení, a to tím víc, čím je překážka vyšší. Může to být lavice, židle, vysoký schod, cokoli máte k dispozici. Jednou nohou vykročíte na překážku a vyhoupnete se na ni, poté stejnou nohou jdete zpět na zem a opakujete cvik s druhou nohou, nohy takto střídáte. Tento cvik, je-li prováděn dostatečnou rychlostí, je velmi účinný nejen na posilování a tvarování, ale také na spalování tuků. Prakticky simuluje rychlou chůzi do schodů nebo do strmého kopce.

Cviky na celulitidu
4 (80%) 2 hlasů

Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.