BezHladovění.cz

10 tipů, jak dodržovat pitný režim

Jak jistě každý z nás ví, dostatečný pitný režim je důležitý nejenom při hubnutí. Díky dostatečnému přísunu tekutin totiž udržujeme naše tělo svěží, hydratované, plné energie a zabraňujeme vzniku mnohých neduhů, jako jsou bolesti hlavy a jiné nepříjemnosti. Navíc právě voda je tím nejlepším způsobem, jak své tělo detoxikovat od škodlivých látek.

Zapomeňte na drahé a nesmyslné detoxikační kůry a raději si každý den hlídejte dostatečný přísun čisté vody! Pro někoho může být však dodržování pitného režimu složitější, než si kdo dokáže představit, proto vám zde přinášíme pár vychytaných triků, jak ode dneška pitný režim bez problémů dodržovat.

1. Sklenice vody jako rituál

Začněte jednoduše každý den s tím, že vypijete sklenici vody. Vaše tělo je po celé noci dehydratované a voda je skvělý způsob, jak se po ránu nastartovat. Zvláště když si do ní vymačkáte šťávu z citrónu.

Tento rituál pak můžete opakovat nejenom po ránu, ale třeba před každým jídlem nebo ke kávě. Ze začátku se možná budete muset nutit, ale časem si vytvoříte návyk a pravidelné pití vody už nebudete ani vnímat.

2. Osvěžte vodu ovocem, zeleninou či bylinkami!

ovoce-ve-vode

Samozřejmě zapomeňte na doslazování či na pití klasických limonád. Pořiďte si domů stylový džbánek na vodu, do kterého si každý den připravíte vodu společně s nakrájeným ovocem či zeleninou.

Skvěle se hodí plátky citrónu, pomeranče, okurky či jahod a výsledný efekt můžete podpořit lístky čerstvé máty či levandule. Uvidíte, že takto připravenou vodu si s chutí nalijete pokaždé, když půjdete okolo.

3. Pijte brčkem

Ať už jste doma nebo s kamarádkami na obědě, zkuste vodu upíjet brčkem. Je prokázané, že právě díky brčku lidé vypijí mnohem více tekutin než bez něj.

4. Pořiďte si stylovou láhev na vodu!

lahev-equa

Tento bod berte jako velmi podstatný. Ať už se chystáte kamkoliv, vždy byste měli mít po ruce láhev, do které si můžete načepovat vodu. Dnes si navíc můžete pořídit láhev dle vlastních představ a brát ji třeba i jako skvělý doplněk na cesty.

Do své lahve si pak jen ráno nakrájejte trochu ovoce či zeleniny na osvěžení, tím bude voda v průběhu celého dne ještě mnohem více svěží.

Čtěte dále: Jak si vybrat zdravotně nezávadnou láhev?

5. Stanovte si cíl a zapisujte si

Pokud je pro vás dodržování pitného režimu přesto problém, zkuste si vše zapisovat. Buď na papír, nebo dnes existují speciální aplikace na chytré telefony, kam si v průběhu dne zaznamenáváte počet sklenic, které jste vypili. Pokud v průběhu dne uvidíte, že váš pitný režim zaostává, máte možnost ho okamžitě doplnit. Ideálně byste denně měli vypít dva až tři litry čisté vody, popřípadě něco kolem 8-10 sklenic.

6. Jezte jídla bohatá na vodu

meloun

Pokud si v průběhu dne dáte například okurku, meloun či jinou zeleninu bohatou na vodu, rázem své tělo hydratujete. Navíc vás tyto potraviny velmi snadno zasytí, což ocení zejména ti z nás, co se snaží shodit nějaké to kilo navíc.

7. Střídejte minerálky

Denně bychom také měli vypít alespoň půl litru minerální vody, která nám dodá potřebné ionty. Minerálkou tedy také můžete zpestřit svůj každodenní pitný režim a pro změnu si čas od času dopřát třeba i perlivou vodu.

8. Nastavte si budík

alarm

Jednoduše si také můžete nastavit upozornění, které vám každé dvě hodiny bude připomínat, že byste měli vypít sklenici vody. Časté alarmy vás za nějaký čas začnou natolik obtěžovat, že na pitný režim raději zkusíte myslet sami.

9. Udělejte si čaj

caj

Vodu také můžete nahradit pitím neslazeného čaje, či čaje dochuceného citrónem. Existují lidi, co čistou vodu opravdu nesnesou, proto je zde i tato možnost. Dejte si však pozor na vysoký obsah kofeinu v některých čajích, ten je totiž naopak zodpovědný za odvádění vody z našeho těla pryč.

10. Vždy když dopijete, připravte si další vodu

Jednoduché. Jakmile dopijete sklenici či láhev s vodou, ihned si připravte další. Když budete mít vodu připravenou po ruce v jakékoliv situaci, bude pro vás dodržování pitného režimu rázem o něco snazší.

10 tipů, jak dodržovat pitný režim
4.3 (86.67%) 6 hlasů

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.