BezHladovění.cz

10 tipů, jak nepřibrat přes Vánoce

Sestavili jsme pro vás seznam tipů a triků, které vám pomohou udržet si svou váhu přes vánoční svátky. Pokud se podle těchto rad budete řídit, pravděpodobně se vám nepodaří zhubnout, ale rozhodně by číslo na váze mělo zůstat po Vánocích takové, jaké jste tam viděli před svátky.

1. Reálné cíle

Přes vánoční svátky byste měli zmírnit vaše nároky na hubnutí a stanovovat si reálné cíle – například nezhubnout, ale ani nepřibrat, a po novém roce opět začít s rozumným příjmem stravy a zvýšenou mírou pohybu. Nemá cenu se trápit a dopředu si stanovovat pravidla, o kterých víte, že je stejně nedodržíte.

2.Všeho s mírou

Základem je přemýšlet nad tím, co jíte. Uvědomovat si, že každý kousek cukroví má svoji kalorickou hodnotu. Například:

vanilkové rohlíčky (100 g) – 2 437 kJ

linecká kolečka s marmeládou (100 g) – 2 148 kJ

banánky v čokoládě (100 g) – 1920 kJ

Rozhodně byste se o svátcích neměli přejídat. Není důvod se vzdávat všech vánočních pochutin. Stačí si dopřát o něco menší porce a o to více si jídlo vychutnat.

3.Odlehčené vánoční recepty

Některá jídla se dají připravit mnohem zdravěji, než jste zvyklí, a výsledek je v podstatě stejný.

Klasický bramborový salát nepatří mezi nejdietnější pokrmy, existuje však jeho méně tučná varianta. Místo majonézy použijte bílý jogurt nebo »light« majonézu jogurtem doplňte. Bramborový salát může postrádat i uzeninu a vejce, zvýšíte-li množství zeleniny.

Na internetu se dá také najít spousta odlehčených receptů na různé druhy cukroví.

bramborový salát (100 g) – 1700 kJ

4. Nepečte pro celou ulici

Nemusíte přece napéct cukroví, jak pro celou armádu. Stačí jen množství nezbytně nutné k přežití vánočních svátků. Odpadne vám tak výmluva, že si musíte dát, protože by se to jinak nesnědlo.

Při pečení zbytečně neochutnávejte a slaďte méně než doporučuje recept.

5. Nezapomeňte na pohyb

Vánoce nemusíte strávit před televizí s ovladačem v jedné ruce a s mísou cukroví v té druhé. Choďte na procházky. Odpočinete si, zároveň protáhnete tělo a budete mít dobrou náladu. Při pohybu se navíc aktivuje váš metabolismus.

chůze rychlostí 4 km/hod – 800 – 1 000 kJ

chůze rychlostí 8 km/hod – 1 500 – 1 900 kJ

běh/jogging – 1500–2500 kJ

plavání – 1000–1500 kJ

A pokud zrovna venku nevládne to nejpříjemnější počasí, najděte si chvíli a zacvičte si doma. I malá chvilka je lepší, než nedělat nic.

 6. Na vánoční stůl patří ovoce

Neberte ovoce jen jako vánoční dekoraci, ale pusťte se do jeho konzumace. Připravte si ovocné mísy a zobejte ovoce místo cukroví. Můžete si ho dopřát také v sušené formě a přidat oříšky. Dobře vám také poslouží ovocný salát s citrónovou šťávou a medem, který obsahuje velké množství vitamínů. 

mandarinky (100 g) – 197 kJ

jablka (100 g) – 255 kJ

pomeranče (100g) – 200 kJ

7. Chlebíčky trochu jinak

Chlebíčky nahraďte jednohubkami z různých druhů ovoce, zeleniny a nízkotučného sýra. Můžete přidat také olivy. Na jednohubky není nutné používat rohlík nebo veku.

8. Pozor na alkohol

Dejte si pozor na konzumaci alkoholu. Alkoholické nápoje obsahují velké množství kalorií. Nejlepší variantou je bílé víno, nejlépe zředěné vodou.

vaječný koňak (100 ml) – 1 350 kJ

Samozřejmě si nezapomeňte hlídat svůj pitný režim během dne – minimálně 2,5 litru tekutin (vyjma alkoholických) denně. Nejlepší je neperlivá, neslazená voda.

9. Zlaté prasátko stejně neuvidíte

Na Štědrý den rozhodně nedržte hladovku. Zlaté prasátko stejně ještě nikdy nikdo neviděl. Raději vypijte během dne 2 litry vody a dejte si tři jablka a dva banány. Ke sváteční večeři vám pak bude stačit menší porce a nebudete mít tendenci se přejídat.

 10. Nestresujte se

A nakonec pamatujte na to, že Vánoce jsou svátky pohody a klidu. Užívejte si přítomnosti svých blízkých a zbytečně se nestresujte. Dárky raději nakupte s dostatečným předstihem, ať nemusíte těsně před Vánoci zběsile pobíhat po krámech. Stres a únava zvyšují riziko přejídaní. Dopřejte si dostatek spánku, pohybu a relaxace.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Share via
Send this to a friend