BezHladovění.cz

Zdravý jídelníček bez prášků na hubnutí – II. díl

Prášky na hubnutí znamenají pro řadu lidí jednoduchou berličku v cestě za vysněnou postavou. Se shazováním kil vám ale většinou nepomohou. Naopak mohou mít i závažnější vedlejší účinky.

Hlavní efekt pilulek: Zahřát a odvodnit

Prášky na hubnutí fungují na principu zahřívání a odvodnění organismu, podpoře srdeční činnosti a zvýšení energie. Při polykání tabletek pravděpodobně získáte více energie, budete se více potit a ztratíte hodně vody. To může vyvolat mylnou představu o tom, že se váš metabolismus zrychluje a vy hubnete.

Opak je ale pravdou. Zbavujete se pouze vody, kterou rychle naberete zpět. Metabolismus naopak zpomalíte. Nakopnout ho zpět dá často pořádnou fušku.

Proč se vyhnout lékům na podporu hubnutí?

Prášky na hubnutí mohou způsobit zrychlenou srdeční činnost, vysoký krevní tlak, pocení, nesoustředěnost, podrážděnost, deprese, bolesti hlavy, suchost v ústech, závratě i potíže se spánkem. MedicalNewsToday.com varuje také před žaludečními a střevními problémy.

Tabletkám pro podporu hubnutí by se měli vyhnout zejména lidé s onemocněním ledvin, srdce a diabetem. Mnohem jednodušší a zdravější cestou k vysněné váze je zdravý a vyvážený jídelníček.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
pribory

Jídelníček na míru podle vašeho BMI - na 30 dní a zdarma!

Hubněte zdravě a chutně s jídelníčkem na následující měsíc. Stačí vyplnit pár základních údajů a získáte zdravý jídelníček na míru zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Pondělí

Snídaně: Fazolové
brownies

Svačina: Bílý
jogurt se skořicí a nastrouhaným jablkem

Oběd: Pečené
kuřecí prso s chilli a medem, šťouchaný brambor

Svačina: Grepová
šťáva

Večeře: Sushi s nakládaným zázvorem

TIP: Kombinace čerstvých ryb, octa a rýže v sushi působí podle serveru Livestrong.com jako přirozená pomoc při hubnutí. Rozhodně nevynechávejte wasabi. Ideálním pitím je zelený čaj.

Úterý

Snídaně: Ovesná
kaše s vanilkou a lesními plody

Svačina: Hruška

Oběd: Pečená
treska s brokolicí a máslovou dýní

Svačina: Mrkvové
smoothie s jablkem a pomerančem

Večeře: Žitný kváskový chléb s čerstvým sýrem a ředkvičkami

Středa

Snídaně: Pohanková
kaše
s kiwi a datlemi

Svačina: Sójový jogurt s ostružinami

Oběd: Lilek
plněný mletým krůtím masem, celozrnný kuskus

Svačina: Rajčata
s kozím sýrem a bazalkou

Večeře: Čočková polévka s plátkem celozrnného chleba

Čtvrtek

Snídaně: Plátek
žitného chleba, vařené vejce a čerstvá zelenina

Svačina: Pomerančovo-mandarinková
šťáva

Oběd: Krůtí
roláda plněná špenátem a prosciuttem, odlehčená
bramborová kaše

Svačina: Kedlubna

Večeře: Rizoto s tempehem, houbami, cibulí a nízkotučným sýrem

Pátek

Snídaně: Ovesná kaše se strouhaným kokosem, broskví a vlašskými ořechy

Svačina: Tvaroh a
meruňka

Oběd: Salát
celozrnných
těstovin
, mozzarelly, rajčat, okurky a kukuřice

Svačina: Mrkvová
šťáva

Večeře: Květáková pizza se sýrem

Sobota

Snídaně: Jáhlová kaše s jablkem a drcenými kakaovými boby

Svačina: Jahodové
smoothie s ovesnými vločkami

Oběd: Lehké
chilli con carne

Svačina: Bílý
jogurt s malinami

Večeře: Lečo s plátkem celozrnného chleba

Neděle

Snídaně: Ořechová
bábovka s mrkví

Svačina: Chia pudink
s ananasem

Oběd: Hovězí
nudličky s fazolkami, brokolicí, bambusovými výhonky a celozrnnou rýží

Svačina: Salát
z jablka a celeru

Večeře: Vaječná omeleta se zeleninou a knäckebrotem

Přejeme hodně radosti ze zdravého hubnutí bez prášků.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Šárka Jirchářová

Mgr. Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

Share via
Send this to a friend