BezHladovění.cz

Ukázkový vánoční jídelníček

Rok se s rokem sešel a Vánoce jsou opět tady. Chcete je letos přežít bez újmy na zdraví a váze? Připravte vámi oblíbená sváteční jídla v odlehčené podobě.

reklama

Vánoční svátky dokážou být zrádné, jsou-li plné nezdravého jídla. Naštěstí lze tradiční vánoční recepty připravit v odlehčené podobě, aniž by ztratily na své typické chuti.

Která jídla o letošních Vánocích nevařit?

Říkáte si, že obejít se o Vánocích bez smaženého kapra v trojobalu je nemožné? Pochutnat si na kvalitním kapřím mase můžete i bez jeho smažení. Pečený v troubě s bylinkami a plátky citrónu představuje opravdovou lahůdku.

Nejste fanoušci ryb, ale bez smaženého řízku v trojobalu k štědrovečerní tabuli nezasednete? Zkuste dát šanci přírodnímu řízku pečenému v troubě. Křupavého elementu dosáhnete dvojobalem – bílý jogurtem s kukuřičnou strouhankou.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Vánoce ve světě: Co jedí a jak slaví sousedé i protinožci

Nedáte dopustit na jíškou zahuštěnou rybí polévku? Věřte, že stejně dobrý je i vývar z rybí hlavy nebo skeletu s vařenou zeleninou a bylinkami.

Neumíte si představit štědrovečerní večeři bez klasického bramborového salátu? Uspokojit vaše chutě dokáže i bez nálože majonézy, vajíček a uzeniny. Báječně chutná kombinace uvařených brambor se zeleninou, kapary, bílým jogurtem nebo avokádem, špetkou soli, pepře a kapkou jablečného octa. Nevěříte? Vyzkoušejte!

Pochutnáváte si každoročně na babiččině houbovníku? Namísto smrťáku v podobě namočených žemlích v mléce se sádlem a škvarky dejte přednost houbovému kubovi z krup připraveném na malém množstvím tuku.

Nechcete sebe ani rodinu připravit o svatoštěpánskou kachnu? Kachní maso je kalorické samo o sobě, natož polité omastkem s “pěti”. Úspěch sklidíte i s pečenou husou nebo krůtou servírovanou namísto s knedlíky s bramborami nebo pečenými bramborovými plackami.

Jste názoru, že Vánoce bez vánočky jakoby nebyly? Buďte si jisti, že bez tradičního receptu se snadno obejdete. O požitek vás nepřipraví vánočka upečená z celozrnné mouky, tvarohu, ořechového másla a sladidla s nižším množstvím kalorií.

Ukázka vánočního jídelníčku

Rozhodli jste se nedržet půst a připravit se o vidinu zlatého prasátka? Inspirujte se našim jídelníčkem, díky kterému večer ulehnete radostní, s příjemným pocitem nasycení.

24. 12.

Snídaně: 2 kousky vánočky (z celozrnné špaldové mouky, polotučného tvarohu, mandlového másla, vajíčka, čekankového sirupu, rozinek, kypřícího prášku bez fosfátů a plátků mandlí), pečený vánoční čaj bez přidaného cukru

Svačina: Pár kousků méně kalorického vánočního cukroví

Oběd: Houbový kuba z krup na přepuštěném másle, porce kvašené zeleniny

Večeře: Vývar z rybí hlavy s vařenou zeleninou a bylinkami, kapr pečený v troubě s bylinkami a plátky citrónu s odlehčeným bramborovým salátem

houbový kuba z krup

Se stejnou lehkostí pokračujte také o vánočních svátcích.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Zdravé štědrovečerní menu podle BezHladovění.cz

25. 12.

Snídaně: 2 kousky vánočky (z celozrnné špaldové mouky, polotučného tvarohu, mandlového másla, vajíčka, čekankového sirupu, rozinek, kypřícího prášku bez fosfátů a plátků mandlí), pečený vánoční čaj bez přidaného cukru

Svačina: Jablko, hrst semínek (dýňových, slunečnicových)

Oběd: Vývar z rybí hlavy s vařenou zeleninou a bylinkami, krůtí řízek v dvojobalu pečený v troubě s odlehčeným bramborovým salátem

Večeře: Listový salát s quinoou, piniovými oříšky, kozím sýrem a pečenou růžičkovou kapustou

vývar z rybí hlavy s vařenou zeleninou a bylinkami

26. 12.

Snídaně: 2 kousky vánočky (z celozrnné špaldové mouky, polotučného tvarohu, mandlového másla, vajíčka, čekankového sirupu, rozinek, kypřícího prášku bez fosfátů a plátků mandlí), pečený vánoční čaj bez přidaného cukru

Svačina: Pomeranč, kostička 90 a více procentní hořké čokolády

Oběd: Svatoštěpánská krůta s kysaným zelím s jablky a vařenými batáty

Večeře: Hrachová polévka bez uzeniny

svatoštěpánská krůta s kysaným zelím s jablky

TIP: Pro bezproblémové trávení nezapomeňte mezi jednotlivými jídly doplňovat příjem tekutin (vodu, fenyklový nebo jiný bylinkový čaj pro klidné zažívání).

Přejeme vám krásné Vánoce.

Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Nenechte si ujít

reklama

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům