BezHladovění.cz

Novoroční jídelníček pro zdravý start a úspěšné hubnutí

Předsevzetí do nového roku nemívají dlouhá trvání. Počáteční nadšení střídá ztráta motivace. Inspirujte se naším novoročním jídelníčkem, který vás ve snaze zdravě jíst a dosáhnout optimální hmotnosti udrží po celý rok.

reklama

Jak se projíst ke zdravé váze?

Změna a budování nových stravovacích návyků vyžaduje trpělivost, vytrvalost a pozitivní mysl. Jaké další předpoklady jsou pro dosažení zdravé hmotnosti nezbytné?

Nechtějte vše najednou

O zdravém stravování jste si doposud jen četli? Nechtějte zázraky na počkání. Věnujte čas poznávání zdraví prospěšných potravin. Nezdravých se zbavujte krok po kroku. Postupný přístup zaujměte i k frekvenci stravování.

Definujte váš cíl

Jak neztratit motivaci? Stanovte si hlavní cíl i cíle dílčí. Při jejich definování stůjte pevně nohama na zemi. Nezapomeňte zohlednit i další faktory, které hmotnost přímo ovlivňují (věk, zdravotní stav, genetické predispozice aj.)

Z jídla se radujte

Nevnímejte jídlo jako přežitek, nýbrž jako požitek. Vychutnávejte si každé sousto bez výčitek.

Nebojte se říct si o pomoc

Bojujete se sebedůvěrou? Neváhejte oslovit zkušeného dietologa, výživového poradce nebo nutričního terapeuta. Říct si o pomoc není ostuda.

Nebuďte na sebe příliš tvrdí

Přešlapy doprovází každou cestu za úspěchem. Netrestejte sami sebe za to, že jste podlehli chutím a porušili své předsevzetí se daných potravin vyvarovat. Důležité je pokračovat dál ve zdravém stravovacím režimu.

Ukázka novoročního jídelníčku pro zdravý start do nového roku

1. den

Snídaně: Pohankové vločky s bílým jogurtem, jablkem, skořicí a vlašskými ořechy

Svačina: Smoothie z kadeřavé kapusty, banánu, konopných semínek, arašídového másla a vody

Oběd: Pečené lososové karbanátky s květákovo-celerovým pyré a zelným salátem

Večeře: Pečená kořeněná dýně s arašídovým hummusem

pečená kořeněná dýně s arašídovým hummusem

2. den

Snídaně: Ovesná granola s mlékem, chia semínky a malinami

Svačina: Celozrnný žitný chléb s avokádem a fermentovanou zeleninou

Oběd: Krůtí prso na grilu se zeleninovými chipsy a bylinkovým dresinkem

Večeře: Salát z vařených brambor, fazolových lusků, červené cibule, vejce, oliv a tuňáka ve vlastní šťávě

ovesná granola s mlékem, chia semínky a malinami

3. den

Snídaně: Celozrnné muffiny s borůvkami, kokosovými lupínky a hořkou čokoládou

Svačina: Domácí šťáva na podporu imunity

Oběd: Špaldové špagety s čočkovou omáčkou

Večeře: Salát z kuřecího masa, celozrnného kuskusu, sušených rajčat, čerstvých bylinek a plátků mandlí

špaldové špagety s čočkovou omáčkou

Přejeme dobrou chuť 🙂

TIP: Pokračujte třeba lednovým jídelníčkem na hubnutí podle výživové poradkyně.

reklama
Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Test na COVID, jednorázové rukavice, roušky a respirátory, jednorázové oděvy, obličejové štíty, dezinfekce na ruce, antibakteriální ubrousky, produkty za velkoobchodní ceny.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům