BezHladovění.cz

Jídelníček pro jarní očistu (1/4)

Tak jako někteří dodržují jarní úklid, jiní se snaží zatočit s nepořádkem ve svém stravování. A protože na nový start není nikdy pozdě, zvláště co se jídla týče, představujeme vám několik tipů na další týden.

Jarní jídelníček by měl být lehký, pestrý, plný zeleniny a ovoce.

Pondělí

Snídaně: Jablečno-kokosová granola, bílý jogurt

Dopolední svačina: Avokádovo-limetkový krém, kaiserka

Oběd: Pečený falafel s jogurtovou omáčkou, zelenina

Odpolední svačina: Mrkvová pomazánka, pšenično-žitný chléb

Večeře: Jarní závitky (nesmažené) s tofu, zeleninou a vejcem, sladkokyselá omáčka

avokádovo-limetkový krém

Úterý

Snídaně: Jarní omeleta s listy čerstvé bazalky a špenátu, knäckebrot, rajče

Dopolední svačina: Ovocný salát, kefír

Oběd: Uzený losos s koprem a citrónovými těstovinami

Odpolední svačina: Sýrovo-vločkové placky, míchaný salát

Večeře: Gado gado (indonéský salát s batáty, vejcem a arašídovou omáčkou z kokosového mléka)

ovocný salát

Středa

Snídaně: Celozrnný kuskus na sladko s kardamomem, skořicí, kešu oříšky a kousky ovoce

Dopolední svačina: Pomazánka ze sušených rajčat, rýžový chlebík, okurka

Oběd: Bramborové noky po sicilsku, špenátový krém

Odpolední svačina: Makový koláč s ořechy

Večeře: Rýžové těstoviny s mladým hráškem a kukuřicí, strouhaný sýr

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  snadné recepty z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně
 

makový koláč

Čtvrtek

Snídaně: Pražené ovesné vločky s jahodami a plátky mandlí

Dopolední svačina: Smoothie s brusinkami, banánem a vanilkovým jogurtem

Oběd: Citrónovo-tymiánové kuře s divokou rýží a dušenou mrkví

Odpolední svačina: Jarní ředkvičková pomazánka, toust

Večeře: Tresčí nákyp, pečené batáty s pestem, polníčkem a balkánským sýrem

smoothie s brusinkami a banánem

Pátek

Snídaně: Tvarohový krém s plátky kiwi

Dopolední svačina: Šunkovo-květákový krém, tmavé pečivo

Oběd: Cuketové palačinky z celozrnné mouky se sýrem, okurkový salát

Odpolední svačina: Kukuřičný chlebík, pomazánkové „máslo“, plátky rajčat

Večeře: Grilovaný chřest a jarní cibulka, kuřecí prso, křupavá celozrnná bagetka

grilovaný chřest s kuřecím masem

Sobota

Snídaně:Pohanková kaše se lněnými semínky, jablkem a kokosem

Dopolední svačina: Meruňkové smoothie s chia semínky

Oběd: Bezvaječné těstoviny s trhaným vepřovým masem a lilky v pikantní rajčatové omáčce

Odpolední svačina: Celozrnný toust s jemnou křenovou pomazánkou a uzeným tuňákem

Večeře: Roti s cizrnovou náplní, salát s pomerančovou chilli zálivkou

těstoviny s vepřovým masem

Neděle

Snídaně: Domácí ciabatta, margarín, šunka od kosti, medvědí česnek

Dopolední svačina: Jáhlový dort, acidofilní mléko

Oběd: Polévka z ovesných vloček s jarní zeleninou, hlívové rizoto se sýrem

Odpolední svačina: Cottage pomazánka s medovou hořčicí, vícezrnný chléb, paprika

Večeře: Šťavnaté krůtí prso s fenyklovým bulgurem, salát s mungo výhonky a červenou řepou

hlívové rizoto

Poznámka:

Jídelníček slouží pro inspiraci, co vařit při redukční i běžné dietě. Velikost porcí si, prosím, upravte podle svých potřeb.

Přejete-li si sestavit jídelníček na míru, prosím kontaktujte nás.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend