BezHladovění.cz

Jídelníček pro jarní očistu (1/4)

Tak jako někteří dodržují jarní úklid, jiní se snaží zatočit s nepořádkem ve svém stravování. A protože na nový start není nikdy pozdě, zvláště co se jídla týče, představujeme vám několik tipů na další týden.

Jarní jídelníček by měl být lehký, pestrý, plný zeleniny a ovoce.

Pondělí

Snídaně: Jablečno-kokosová granola, bílý jogurt

Dopolední svačina: Avokádovo-limetkový krém, kaiserka

Oběd: Pečený falafel s jogurtovou omáčkou, zelenina

Odpolední svačina: Mrkvová pomazánka, pšenično-žitný chléb

Večeře: Jarní závitky (nesmažené) s tofu, zeleninou a vejcem, sladkokyselá omáčka

avokádovo-limetkový krém

Úterý

Snídaně: Jarní omeleta s listy čerstvé bazalky a špenátu, knäckebrot, rajče

Dopolední svačina: Ovocný salát, kefír

Oběd: Uzený losos s koprem a citrónovými těstovinami

Odpolední svačina: Sýrovo-vločkové placky, míchaný salát

Večeře: Gado gado (indonéský salát s batáty, vejcem a arašídovou omáčkou z kokosového mléka)

ovocný salát

Středa

Snídaně: Celozrnný kuskus na sladko s kardamomem, skořicí, kešu oříšky a kousky ovoce

Dopolední svačina: Pomazánka ze sušených rajčat, rýžový chlebík, okurka

Oběd: Bramborové noky po sicilsku, špenátový krém

Odpolední svačina: Makový koláč s ořechy

Večeře: Rýžové těstoviny s mladým hráškem a kukuřicí, strouhaný sýr

makový koláč

Čtvrtek

Snídaně: Pražené ovesné vločky s jahodami a plátky mandlí

Dopolední svačina: Smoothie s brusinkami, banánem a vanilkovým jogurtem

Oběd: Citrónovo-tymiánové kuře s divokou rýží a dušenou mrkví

Odpolední svačina: Jarní ředkvičková pomazánka, toust

Večeře: Tresčí nákyp, pečené batáty s pestem, polníčkem a balkánským sýrem

smoothie s brusinkami a banánem

Pátek

Snídaně: Tvarohový krém s plátky kiwi

Dopolední svačina: Šunkovo-květákový krém, tmavé pečivo

Oběd: Cuketové palačinky z celozrnné mouky se sýrem, okurkový salát

Odpolední svačina: Kukuřičný chlebík, pomazánkové „máslo“, plátky rajčat

Večeře: Grilovaný chřest a jarní cibulka, kuřecí prso, křupavá celozrnná bagetka

grilovaný chřest s kuřecím masem

Sobota

Snídaně:Pohanková kaše se lněnými semínky, jablkem a kokosem

Dopolední svačina: Meruňkové smoothie s chia semínky

Oběd: Bezvaječné těstoviny s trhaným vepřovým masem a lilky v pikantní rajčatové omáčce

Odpolední svačina: Celozrnný toust s jemnou křenovou pomazánkou a uzeným tuňákem

Večeře: Roti s cizrnovou náplní, salát s pomerančovou chilli zálivkou

těstoviny s vepřovým masem

Neděle

Snídaně: Domácí ciabatta, margarín, šunka od kosti, medvědí česnek

Dopolední svačina: Jáhlový dort, acidofilní mléko

Oběd: Polévka z ovesných vloček s jarní zeleninou, hlívové rizoto se sýrem

Odpolední svačina: Cottage pomazánka s medovou hořčicí, vícezrnný chléb, paprika

Večeře: Šťavnaté krůtí prso s fenyklovým bulgurem, salát s mungo výhonky a červenou řepou

hlívové rizoto

Poznámka:

Jídelníček slouží pro inspiraci, co vařit při redukční i běžné dietě. Velikost porcí si, prosím, upravte podle svých potřeb.

Přejete-li si sestavit jídelníček na míru, prosím kontaktujte nás.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.