Bezhladoveni.cz

Jídelníček při chronické zácpě: II. díl

Chronická zácpa spojená s bolestivým vyprazdňováním může člověku znepříjemnit život. Důvodem mohou být vážné zdravotní problémy, ale také nevhodná skladba jídelníčku spolu s nízkým příjmem tekutin.

reklama

Příznaky chronické zácpy

  • Méně časté vyprazdňování
  • Obtížné vylučování stolice tvrdé konzistence
  • Problém se zahájením defekace
  • Pocit nedostatečného vyprázdnění
  • Křeče
  • Nadýmání

Pozorujete u sebe některé z výše uvedených příznaků? Pak zvažte návštěvu lékaře a následně nutričního terapeuta.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Zácpa: rychlá pomoc v 5 jednoduchých krocích

Potravinová doporučení při zácpě

Trpíte zácpou z důvodu nesprávného stravování? Dejte přednost dobře stravitelným potravinám s příznivým účinkem na činnost střev:

  • Libové maso včetně ryb
  • Kvalitní šunky s vysokým podílem masa (80 % a více)
  • Zakysané mléčné výrobky s obsahem tuku do 3 %, sýry do 45 % tuku v sušině
  • Rostlinné oleje
  • Jemně mleté ořechy a ořechová másla
  • Semínka (nejlépe předem namočená)
  • Luštěniny
  • Celozrnné obiloviny vč. vloček
  • Brambory
  • Ovoce (angrešt, hrušky, jablka, jahody, maliny, meruňky, rebarbora, rybíz, švestky; sušené datle, fíky, hrozinky, meruňky, švestky; ovocné kompoty a přírodní ovocné neslazené šťávy)
  • Zelenina (zvláště kyselé zelí, květák, brokolice; fermentovaná zelenina) s výjimkou vařené mrkve

Ukázkový jídelníček při chronické zácpě

1. den

Snídaně: Ječné vločky s rostlinným mlékem, lněnými semínky a jablkem

Svačina: Celozrnný koláč s rybízem a ořechovou posypkou

Oběd: Pečená batáta s hummusem, quinoou, spařeným špenátem a klíčky

Svačina: Bílý jogurt s chia semínky, hrst sušených meruněk

Večeře: Grilované krevety s bylinkami a listovým salátem

2. den

Snídaně: Špaldové palačinky s jahodami, bílým jogurtem a drcenými mandlemi

Svačina: Celozrnný semínkový chléb s tuňákovou pomazánkou, čerstvá zelenina

Oběd: Salát z čočky beluga s tvarohem, marinovaným lilkem, fermentovanou zeleninou a kadeřávkem

Svačina: Kefír, hrst sušených švestek

Večeře: Kuřecí čína s paprikou a cibulí, květáková rýže

3. den

Snídaně: Ovesná kaše s glazovanou hruškou a dýňovými semínky

Svačina: Malinové smoothie s kokosovými chipsy a konopnými semínky

Oběd: Telecí steak s bylinkami, šťouchaný brambor

Svačina: Acidofilní mléko, hrst sušených datlí

Večeře: Listový salát s quinoou, kozím sýrem, pečenými rajčaty, brokolicí, nakládanou cuketou a bazalkovým pestem

Přejeme dobrou chuť a zdravé trávení 🙂

TIP: Vyzkoušejte i další díl ukázkového jídelníčku proti zácpě.

Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Test na COVID, jednorázové rukavice, roušky a respirátory, jednorázové oděvy, obličejové štíty, dezinfekce na ruce, antibakteriální ubrousky, produkty za velkoobchodní ceny.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům