Bezhladoveni.cz

Zdravý jídelníček na hubnutí v zimě

Chcete zatočit s kily navíc už v zimě? Inspirujte se tradiční čínskou medicínou a dbejte na vyvážený poměr zahřívacích a ochlazujících potravin.

reklama

Při hubnutí v zimě můžete narazit na překážky

Největším problémem zimního hubnutí bývá velká únava, větší chuť na sladké a tučné potraviny, menší potřeba hydratace a také nedostatek motivace. Krátké dny a dlouhé noci, chlad a nehezké počasí mohou navíc narušit psychiku a vaše snahy o zhubnutí tak zhatit.

Jak z toho ven? Místo razantní změny v jídelníčku raději začněte pomalými kroky. Do běžného dne zařaďte více pohybu, třeba ve formě procházek přírodou, jógy nebo pilates. Dbejte na dostatečný pitný režim a na talíř si dávejte ty správné potraviny.

Zahřejte se jídlem

Tradiční čínská medicína radí, abychom během zimního období zařadili do jídelníčku více zahřívacích potravin. Ty tělo posílí a dodají teplo středu těla i studeným končetinám. Doporučují se také v případě, že se snažíte v zimě zhubnout nebo si chcete jen udržet stávající váhu. Přemíra ochlazujících potravin totiž odklání tělo od potřebné rovnováhy a vaše plány může brzdit.

Magazín Healthline informuje, že se tradiční čínská medicína zaměřuje na energetické vlastnosti potravin. Podle tisíce let starého učení je pro dobré zdraví nezbytná rovnováha ochlazujících a zahřívajících potravin.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

Vyzkoušejte zahřívající potraviny


Zázvor patří k super zahřívacím potravinám
  • chilli papričky
  • zázvor
  • cibule
  • česnek
  • pórek
  • křen
  • hořčice
  • drůbeží, hovězí, jehněčí, kozí a vepřové maso
  • vejce
  • rozmarýn
  • skořice
  • pepř
  • hřebíček
  • kardamom
  • kmín
  • oregano
  • sůl
reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Nutriadapt

Zhubněte pod odborným dohledem až 1,5 kg týdně

Objednejte se na nezávaznou konzultaci ve vašem městě. Konzultace stojí jen 200 Kč a v rámci ní se mimo jiné dozvíte, kolik procent svalů a tuků máte v těle, na kolik let se vaše tělo cítí a mnoho dalších informací.

Rezervujte si konzultaci dnes [current_date format='j.n.o'] a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Nevynechávejte ani potraviny ochlazující a neutrální

Zahřívající potraviny je vhodné v rozumném množství doplnit o potraviny ochlazující, jako je tropické ovoce, většina druhů zeleniny, houby, mléčné výrobky, kachní maso, sójové produkty, voda a bylinné čaje. Podstatnou složkou v jídelníčku by měly být i neutrální potraviny, mezi které patří ovoce mírného pásu, kořenová zelenina, většina ořechů a semínek, ryby a mořské plody.

Pondělí

Snídaně: Ovesná kaše se sušenými hruškami, skořicí a vlašskými ořechy

Svačina: Jablko se lžičkou mandlového másla

Oběd: Pečené kuře se špenátovou nádivkou, šťouchané brambory

Svačina: Pomerančová šťáva se zázvorem

Večeře: Kváskový chléb s hummusem, špalíčky mrkve a červenou paprikou

Úterý

Snídaně: Ořechová granola s rýžovým mlékem

Svačina: Bílý jogurt a sušené meruňky

Oběd: Losos připravený na páře s dušenou zeleninou a bylinkovým bulgurem

Svačina: Datlová tyčinka

Večeře: Cizrna na paprice s pórkem a římským kmínem

Středa

Snídaně: Pohanková kaše s jablkem a arašídovým máslem

Svačina: Ananas

Oběd: Hovězí nudličky s pak choi, černým sezamem a quinoou

Svačina: Salát s pečenou řepou a kukuřicí

Večeře: Houbové rizoto s parmazánem

Čtvrtek

Snídaně: Celozrnné vafle s hruškou a javorovým sirupem

Svačina: Mandarinka

Oběd: Dýňový guláš s fazolemi adzuki

Svačina: Tvaroh s chia semínky a medem

Večeře: Hrášková polévka s krutony z celozrnného chleba

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Zdravý jídelníček na hubnutí břicha

Pátek

Snídaně: Rýžová kaše s fíky a pekanovými ořechy

Svačina: Bílý jogurt a hrst ořechů

Oběd: Celozrnné těstoviny s kuřecím masem, rajčatovou omáčkou a bazalkou

Svačina: Zdravé sušenky z ovesných vloček, zázvorový čaj

Večeře: Zapečené brambory s brokolicí a řapíkatým celerem

Sobota

Snídaně: Mugcake s ovocem

Svačina: Banánové smoothie s mandlemi

Oběd: Hovězí pečeně na červeném víně s pečeným bramborem

Svačina: Hruška

Večeře: Rychlý salát s tuňákem, rukolou, avokádem a fazolemi

Neděle

Snídaně: Pohankové lívance s povidly a vlašskými ořechy

Svačina: Kefír a hrst lyofilizovaného ovoce

Oběd: Kuřecí paličky s chilli a medem, indiánská rýže

Svačina: Smoothie s červenou řepou proti chřipce

Večeře: Čočková polévka s vůní Orientu


Čočková polévka s vůní Orientu

TIP: Máte radši tradiční česká jídla? Zkuste adventní jídelníček podle našich babiček.

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

Nenechte si ujít

reklama
reklama