Bezhladoveni.cz

Zdravý jídelníček na hubnutí v zimě

Chcete zatočit s kily navíc už v zimě? Inspirujte se tradiční čínskou medicínou a dbejte na vyvážený poměr zahřívacích a ochlazujících potravin.

reklama

Při hubnutí v zimě můžete narazit na překážky

Největším problémem zimního hubnutí bývá velká únava, větší chuť na sladké a tučné potraviny, menší potřeba hydratace a také nedostatek motivace. Krátké dny a dlouhé noci, chlad a nehezké počasí mohou navíc narušit psychiku a vaše snahy o zhubnutí tak zhatit.

Jak z toho ven? Místo razantní změny v jídelníčku raději začněte pomalými kroky. Do běžného dne zařaďte více pohybu, třeba ve formě procházek přírodou, jógy nebo pilates. Dbejte na dostatečný pitný režim a na talíř si dávejte ty správné potraviny.

Zahřejte se jídlem

Tradiční čínská medicína radí, abychom během zimního období zařadili do jídelníčku více zahřívacích potravin. Ty tělo posílí a dodají teplo středu těla i studeným končetinám. Doporučují se také v případě, že se snažíte v zimě zhubnout nebo si chcete jen udržet stávající váhu. Přemíra ochlazujících potravin totiž odklání tělo od potřebné rovnováhy a vaše plány může brzdit.

Magazín Healthline informuje, že se tradiční čínská medicína zaměřuje na energetické vlastnosti potravin. Podle tisíce let starého učení je pro dobré zdraví nezbytná rovnováha ochlazujících a zahřívajících potravin.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

Vyzkoušejte zahřívající potraviny


Zázvor patří k super zahřívacím potravinám
  • chilli papričky
  • zázvor
  • cibule
  • česnek
  • pórek
  • křen
  • hořčice
  • drůbeží, hovězí, jehněčí, kozí a vepřové maso
  • vejce
  • rozmarýn
  • skořice
  • pepř
  • hřebíček
  • kardamom
  • kmín
  • oregano
  • sůl
reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Nutriadapt

Zhubněte pod odborným dohledem až 1,5 kg týdně

Objednejte se na nezávaznou konzultaci ve vašem městě. Konzultace stojí jen 200 Kč a v rámci ní se mimo jiné dozvíte, kolik procent svalů a tuků máte v těle, na kolik let se vaše tělo cítí a mnoho dalších informací.

Rezervujte si konzultaci dnes 7.5.2021 a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Nevynechávejte ani potraviny ochlazující a neutrální

Zahřívající potraviny je vhodné v rozumném množství doplnit o potraviny ochlazující, jako je tropické ovoce, většina druhů zeleniny, houby, mléčné výrobky, kachní maso, sójové produkty, voda a bylinné čaje. Podstatnou složkou v jídelníčku by měly být i neutrální potraviny, mezi které patří ovoce mírného pásu, kořenová zelenina, většina ořechů a semínek, ryby a mořské plody.

Pondělí

Snídaně: Ovesná kaše se sušenými hruškami, skořicí a vlašskými ořechy

Svačina: Jablko se lžičkou mandlového másla

Oběd: Pečené kuře se špenátovou nádivkou, šťouchané brambory

Svačina: Pomerančová šťáva se zázvorem

Večeře: Kváskový chléb s hummusem, špalíčky mrkve a červenou paprikou

Úterý

Snídaně: Ořechová granola s rýžovým mlékem

Svačina: Bílý jogurt a sušené meruňky

Oběd: Losos připravený na páře s dušenou zeleninou a bylinkovým bulgurem

Svačina: Datlová tyčinka

Večeře: Cizrna na paprice s pórkem a římským kmínem

Středa

Snídaně: Pohanková kaše s jablkem a arašídovým máslem

Svačina: Ananas

Oběd: Hovězí nudličky s pak choi, černým sezamem a quinoou

Svačina: Salát s pečenou řepou a kukuřicí

Večeře: Houbové rizoto s parmazánem

Čtvrtek

Snídaně: Celozrnné vafle s hruškou a javorovým sirupem

Svačina: Mandarinka

Oběd: Dýňový guláš s fazolemi adzuki

Svačina: Tvaroh s chia semínky a medem

Večeře: Hrášková polévka s krutony z celozrnného chleba

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Zdravý jídelníček na hubnutí břicha

Pátek

Snídaně: Rýžová kaše s fíky a pekanovými ořechy

Svačina: Bílý jogurt a hrst ořechů

Oběd: Celozrnné těstoviny s kuřecím masem, rajčatovou omáčkou a bazalkou

Svačina: Zdravé sušenky z ovesných vloček, zázvorový čaj

Večeře: Zapečené brambory s brokolicí a řapíkatým celerem

Sobota

Snídaně: Mugcake s ovocem

Svačina: Banánové smoothie s mandlemi

Oběd: Hovězí pečeně na červeném víně s pečeným bramborem

Svačina: Hruška

Večeře: Rychlý salát s tuňákem, rukolou, avokádem a fazolemi

Neděle

Snídaně: Pohankové lívance s povidly a vlašskými ořechy

Svačina: Kefír a hrst lyofilizovaného ovoce

Oběd: Kuřecí paličky s chilli a medem, indiánská rýže

Svačina: Smoothie s červenou řepou proti chřipce

Večeře: Čočková polévka s vůní Orientu


Čočková polévka s vůní Orientu

TIP: Máte radši tradiční česká jídla? Zkuste adventní jídelníček podle našich babiček.

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Šárka Jirchářová

Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma na kokosové produkty ve specializovaném obchodu zkokosu.cz Doprava zdarma
Doprava zdarma na kokosové produkty ve specializovaném obchodu zkokosu.cz
Máme tu pro tebe klasické i designové kokosové misky a jiné výrobky od farmářů z Vietnamu, ručně šité, pratelné a kompostovatelné pomocníky do kuchyně i koupelny, zero waste produkty šetrné k naší planetě a přírodní kosmetiku převážně z českých luhů a hájů. Doprava Zásilkovnou při nákupu nad 499 Kč zdarma.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům