BezHladovění.cz

Jídelníček při letních průjmech

Znepříjemňují vám léto průjmy nebo řídká stolice? Často za ně může konzumace zkažených potravin či exotických jídel, bakterie z vody nebo oslabená imunita.

Buďte letos připraveni průjem co nejrychleji zastavit. Pomůže vám správně sestavený jídelníček vedoucí ke zklidnění střevní peristaltiky.

Vyšší pravděpodobnost průjmových onemocnění v letních měsících

Server HealthLine.com poukazuje na zvýšený výskyt průjmových onemocnění v horkém počasí. Za nejčastější příčiny uvádí virové a bakteriální infekce, otravu jídlem i styk s bakteriemi a parazity během letní dovolené.

Další příčiny průjmů:

  • Potravinová intolerance
  • Potravinová alergie
  • Negativní reakce na léky
  • Střevní onemocnění
  • Parazitární infekce
  • Operace žlučníku nebo žaludku

Chronický průjem může být příznakem závažnějšího zdravotního stavu – syndromu dráždivého tračníku nebo zánětlivého onemocnění střev.

Doprovodné jevy průjmů

  • Nevolnost
  • Bolest břicha
  • Křeče v břiše
  • Nadýmání
  • Dehydratace
  • Horečka
  • Častá potřeba vyprazdňovat střeva
  • Objemná stolice

V případě přetrvávajících zdravotních komplikací okamžitě vyhledejte lékařskou pomoc. Při zvýšené teplotě nebo zvracení navštivte lékaře ihned.

Domácí pomoc od průjmových onemocnění

  • Zabraňte dráždění sliznice trávicího ústrojí šetřící dietou
  • Předejděte stavu dehydratace

Pocítíte-li zlepšení zdravotního stavu po prvních pár dnech na suchém, starším pečivu, přejděte k následujícímu jídelníčku.

Tekutiny doplňujte v podobě čisté vody nebo neslazeného čaje. Zvyšujte přídavky čerstvého másla. Ovoce a zeleninu zpracujte do pěny nebo kaše. Zařaďte kompoty a přesnídávky.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  snadné recepty z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně
 

Pondělí

Snídaně: Suchary

Svačina: Jablko zbavené slupky

Oběd: Vločková polévka s prolisovanou mrkví

Svačina: Suchary

Večeře: Vařená bílá rýže

Úterý

Snídaně: Suchary

Svačina: Jablko zbavené slupky nastrouhané s citrónem

Oběd: Netučný masový vývar s krupicí

Svačina: Suchary

Večeře: Nemaštěné brambory s dušenou mrkví

Středa

Snídaně: Starší rohlík

Svačina: Banán

Oběd: Teplá krůtí šunka s bramborem

Svačina: Jablečné pyré

Večeře: Vařené těstoviny

Čtvrtek

Snídaně: Starší kus bílého pečiva s trochou másla

Svačina: Meruňkový kompot

Oběd: Zeleninová polévka s kapáním

Svačina: Bílková pěna s citrónem

Večeře: Dušené kuře s bílou rýží

Pátek

Snídaně: Starší rohlík s trochou másla a medu

Svačina: Jablko zbavené slupky

Oběd: Hovězí maso s dušenou mrkví, brambor

Svačina: Suchary

Večeře: Rizoto s krůtím masem

Sobota

Snídaně: Starší rohlík s trochou másla a džemu

Svačina: Banán s bílým jogurtem

Oběd: Pečené kuře s mrkví, celerem a petrželí, brambor

Svačina: Meruňkový kompot

Večeře: Těstoviny s krůtím masem

Neděle

Snídaně: Starší rohlík s trochou másla a medu

Svačina: Broskvový kompot

Oběd: Hovězí plátek s těstovinami a rajskou omáčkou

Svačina: Bílý jogurt

Večeře: Rýžová kaše jemně sypaná kakaem

Přejeme klidný zbytek léta bez bolestí břicha.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Share via
Send this to a friend