BezHladovění.cz

Zhubněte veslováním

Stále hledáte sport, který vám účinně dopomůže ke štíhlé postavě a u kterého se navíc pořádně zapotíte?

Fyzická aktivita je důležitá nejenom pro udržení kondice, ale i pro posílení fyzického i psychického zdraví.

Najít tu správnou aktivitu, která vám bude vyhovovat a navíc vás bude bavit, je někdy velmi obtížné. Rozhodně však hon za „tím pravým“ sportem nevzdávejte.

Až na něj totiž jednou narazíte, může se stát i to, že se na sportu stanete závislými a nikdy víc už se do pohybu nebudete muset přemlouvat.

Obtížné to bývá zejména pro ty, kteří se nikdy dříve příliš nehýbali a chuť sportovat si v sobě zkrátka nevypěstovali. Je jedno, jestli se snažíte zhubnout nebo nikoli, tak či tak se pokuste svou lenost přemoci a udělat něco pro své zdraví.

Uvidíte, že v budoucnu vám to rozhodně nebude na škodu. Už jste například vyzkoušeli veslování?

Veslování v posilovně

Nebojte se, za tímto sportem se nemusíte hned hnát do vody, v dnešní době totiž existuje speciální posilovací stroj – veslařský trenažér.

Určitě už jste o něm někdy slyšeli, možná jste si ho i někdy vyzkoušeli. Věděli jste ale, že s touto pomůckou se dá i perfektně zredukovat hmotnost?

Pestrá a vyvážená strava je základ

Při shazování kil je stěžejním bodem v první řadě jídelníček, který by měl být vyvážený a pokud možno sestavený přímo na míru vašemu tělu.

Pokud nechcete investovat do odborníka, který vám při hubnutí pomůže, pokuste se hlídat si dostatečný přísun všech živin a rozhodně nehladovte.

Zaměřte se ve stravě na dostatek ovoce, zeleniny, celozrnných výrobků, libového masa a zkuste zařadit i luštěniny, které si dnes znovu získávají svou popularitu.

Zapomeňte na sladkosti a ochucené limonády, raději si udělejte domácí citronádu.

Změnili jste už jídelníček, ale stále nevidíte výsledky? Je na čase zařadit pohybovou aktivitu – nejlépe takovou, kterou budete dělat s radostí a budete se na ní dopředu těšit.

Veslováním posílíte celé tělo

Veslování je jednou z těch aktivit, které si opravdu oblíbíte. Pokud máte rádi i trochu adrenalinu v krvi, můžete vyrazit na vodu. Jestliže jste ale spíše pohodlní a rádi zůstanete v suchu, vyrazte do posilovny na veslařský trenažér.

Veslování je aktivita, která se skvěle hodí nejenom při redukci hmotnosti, ale třeba i jako rehabilitace pro zotavování nejrůznějších zranění.

Při veslování zatěžujete kompletně celé tělo, výsledky tedy uvidíte nejenom na pažích, ale i na zádech, břiše, hýždích a stehnech.

Zamávejte nadbytečným kilům

Pro ty, co chtějí spalovat tuky, bude veslařský trenažér rovněž skvělým pomocníkem. Stačí si jen hlídat optimální tepovou frekvenci, kterou poznáte laicky tak, že při vykonávání aktivity jste zadýchaní, ale stále dokážete souvisle mluvit s ostatními lidmi.

Pokud chcete podrobněji znát svou ideální tepovou frekvenci pro spalování tuků, můžete si ji dle tabulek na internetu vypočítat, nebo si pořídit speciální sportovní hodinky na měření tepu.

Na zdraví!

Pravidelný, dostatečně dlouhý a intenzivní trénink vám tak může dopomoci nejenom ke krásnějším křivkám, ale navíc posílíte své srdce a oběhový systém, zvýšíte svou dosavadní kapacitu plic a navíc se budete díky endorfinům uvolňovaným při zátěži cítit neskonale šťastně.

To už za to stojí, že? Pro začátek stačí, když si půjdete zacvičit 2-3 krát týdně na půl až třičtvrtě hodinky, postupem času si můžete minuty přidávat dle toho, na kolik se budete cítit.

Ve dvou se to lépe táhne

Pokud se stále nemůžete sami do sportu přesvědčit, vyzkoušejte skupinové lekce pod vedením zkušeného instruktora. Ten Vám řekne, zda veslování děláte správně a naučí vás i nějaké triky, jak si cvičení ještě více zpříjemnit.

Ve skupině se navíc daleko lépe namotivujete a hecování ostatních z vás může dostat na hodině daleko více, než kdybyste si šli zacvičit na vlastní pěst.

Rozhodnete-li se s veslováním začít, navštivte nejprve raději trenéra, který vám poradí jak začít. Špatně vykonávané pohyby by vám mohly zadělat na natáhnutý sval či jiné nepříjemnosti a do budoucna by vás to mohlo znovu od sportu odradit.

Veslování je skvělý způsob jak zhubnout a udržet si dobrou kondici. Nebojte se nových věcí a zajděte si zaveslovat už zítra!

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend