BezHladovění.cz

Zatoč s kily spolu s obručí

Stále se snažíte zbavit se nadbytečných kil, ale ona ne a ne dolů? Zajisté víte, že pro redukci hmotnosti je důležitý nejenom jídelníček, ale i dostatečný pohyb.

Pokud se ale budete do cvičení nutit a na každou fyzickou aktivitu se hodiny přemlouvat, úspěchu moc rychle nedosáhnete.

Při hubnutí totiž nemůžete myslet pouze na fyzickou stránku vašeho těla, ale hlavně se musíte cítit dobře i po psychické stránce.

Rozhodně tedy není dobré si cokoliv nadbytečně odpírat, psychicky se týrat a nutit se do věcí, které Vám jdou proti srsti.

Zdravý životní styl

Máte-li už uspořádaný jídelníček a víte, jak se máte stravovat k dosažení vysněné postavy, zaměřte se na fyzickou aktivitu.

Některým lidem to jde hned a pohyb si zamilují, jiní sportu zkrátka nemohou přijít na chuť. Je velmi důležité, abyste si našli sport, který vám bude vyhovovat, při kterém budete fyzicky stačit a který vás bude především bavit.

I to, jak se cítíte při dané pohybové aktivitě, totiž může mít vliv na vaše následné redukční úspěchy.

Nezoufejte a dále hledejte to své!

Pokud budete psychicky v pohodě, hubnutí půjde rázem o něco lépe. Máte pocit, že už jste vyzkoušeli vše od běhání, přes kolektivní sporty, tancování, plavání, posilovnu a nic vám nebylo dost dobré na to, abyste u toho vydrželi déle jak týden?

Nezoufejte. Poslední dobou se opět rozmohla skvělá pohybová aktivita, která vám možná zařídí i příjemnou nostalgii z dětských let. O co se jedná?

Novým trendem u nás i v zahraničí se stala pro někoho celkem nostalgická hra. Vzpomínáte si, jak jste jako malé děti neúnavně točili kruhem kolem pasu?

Ano, nyní bude řeč o sportovní disciplíně, která vás bude nejenom bavit, ale navíc vám dopomůže i k vysněné postavě.

Hula hop, hooping je tu!

Cvičení s obručí, neboli „Hooping“ je sport vhodný pro každého, kdo má rád neobvyklé věci, pro toho kdo si chce zlepšit kondičku a posílit svaly, ale i pro ty, kteří si jen chtějí užít trochu nevšední legrace.

Hooping můžete praktikovat v pohodlí domova, ale pro začátek je rozhodně lepší variantou zajít si na něj do fitness centra.

Hula hop, jak se tento sport někdy nazývá, zde cvičíte se zkušenými instruktory, kteří pohlídají, zda kroužíte obručí správně a posilujete tak správné svalové partie.

Navíc, až si za pomocí lektora dokonale osvojíte techniku hoopingu, budete ho moci provozovat i bezchybně doma.

Na první pohled se to někomu může zdát jako banální záležitost, opak je však pravdou. Hoopingem se dá skvěle udržet v kondici a perfektně vytvarovat postava.

Je libo posilování nebo tanec?

Lekce hoopingu jsou zaměřené buď na posilování, nebo tanečně, záleží jen na vašem sportovním úmyslu.

Při první lekci se nesmíte zaleknout své neobratnosti, dostat grif v kroužení je někdy poněkud obtížnější. Po chvilce snažení však pohyb začnete dělat automaticky a při zábavné hodině si ani nevšimnete, že posilujete celé tělo.

Pomůcka na hooping ale není jen obyčejná obruč, jakou zakoupíte ve sportovních potřebách. Musíte se poohlédnout ve specializovaných obchodech a žádat kruh přímo pro tento sport. Poznáte ho podle průměru okolo 95 – 100 cm a daleko větší hmotnosti.

Určitě zjistíte, že s takovým kruhem se zachází daleko lépe než s tím, který znáte ze svého mládí. Jestliže se vydáte na lekci do fitness centra, kruh vám tam zajisté velmi rádi zapůjčí.

Zdravé hubnutí

Hooping je skvělým způsobem, jak zábavně a nenásilně podpořit hubnutí, na jedné hodině můžete spálit až 600 kalorií. Navíc při zapojování středu těla pilujete i správné držení těla, které vám do budoucna může ulevit i od bolesti zad.

Máte pocit, že při hoopingu se dá formovat pouze pas? Opak je pravdou. Techniky kroužení jsou rozmanité, při lekcích se kromě klasické techniky používají i ramena, záda, hrudník, paže a stehna.

Cvičení je tak vhodné i pro těhotné, není vždy podmínkou kroužit pouze pasem. S obručí se také dají praktikovat nejrůznější taneční kreace, výpady či posilovací cviky.

Zkuste to!

Vyzkoušejte hooping a uvidíte, že vás chytne již po první hodině ve fitness centru. Pokud máte nějaké zdravotní obtíže, zkonzultujte raději tuto aktivitu i se svým lékařem.

Cvičení však téměř nezatěžuje klouby, tudíž by v jeho indikaci neměl být problém. Po nějakém čase uvidíte nejenom výsledky na zpevněné a vytvarovanější postavě, ale navíc se budete cítit šťastnější a celkově v pohodě. Hula hop, vzhůru do toho!

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend