BezHladovění.cz

Zacvičte si v kanceláři

Mnozí z nás to moc dobře znají. Každý den máte práce nad hlavu a vysedávání v kanceláři po celý den se jen tak nevyhnete.

Neustálé koukání do počítače, špatné sezení a držení těla je tak každodenním strašákem lidí pracujících v kancelářích.

Chodit si před nebo po práci zacvičit je pro spoustu lidí z důvodu časové vytíženosti téměř nemožné a proto se čím dál větším hitem stává takzvané cvičení v kanceláři.

Že ani na to nemáte dostatek času? Nebojte, nemusíte si s sebou do práce brát cvičební úbor ani ručník.

Malé, nenáročné avšak účinné cviky, které budete provádět v průběhu dne, vám mohou den v práci nejenom zpestřit, ale navíc rozproudíte krev a bude vám to daleko lépe myslet.

Nebuďte líní a dojděte kolegyni pro kávu

Záleží na druhu zaměstnání. Pokud jste úředník a celý den jednáte s lidmi, nebude vykonávání cviků natolik jednoduché.

V takovém případě se alespoň snažte co nejvíce věcí zařizovat ve stoje, nebýt líný a jít si uvařit kafe, nebo se vícekrát za den zvednout ze židle a jít se projít „jen tak“, nebo si pro něco neustále chodit.

Při krátké pauze si alespoň několikrát zakružte rukama a protáhněte krk přitažením hlavy k rameni na obě strany.

Věřte, že i takové maličkosti jako předklon k nohám či pár výskoků vás rázem nabudí a nebudete se v průběhu dne cítit zbytečně unavení a bez nálady.

Vyražte do práce po svých

Dalším výborným tipem pro ty, kteří budou celý den sedět, je snažit se vykonávat co nejvíce aktivit mimo kancelář.

Pokud tedy večerní cvičení opravdu nestíháte nebo vám už nezbývají z psychického vyčerpání síly, pokuste se alespoň do práce nedojíždět autem.

V nejlepším případě by bylo jít do práce pěšky, pokud však dojíždíte daleko, zkuste kolo anebo jen vystupte o pár zastávek dříve a zbytek dojděte.

Kdo ví, třeba při nevšední procházce potkáte někoho známého, nebo se vám stane něco příjemného.

Tak jako tak, snažte se ze svého denního stereotypu vybočit co nejvíce a pro oběd si tentokrát zajděte o podnik dál.

Vzhůru do toho!

Ti z vás, kteří pracují v soukromí, mají v tomto případě obrovskou výhodu: mohou totiž kancelářské cviky zařazovat do svého režimu několikrát během dne bez ohledu na ostatní.

Do práce si navíc můžete přibalit i některé pomůcky jako je overball – gumový míček o různých průměrech, nebo speciální posilovací gumičky. Nezaberou Vám místo a kdykoliv během dne je můžete vytáhnout a trochu si zacvičit.

Pokud máte možnost, jako alternativu židle si do kanceláře pořiďte velký gumový míč na sezení, který vás bude nutit držet páteř zpříma a zároveň posilovat některé partie.

Při sezení na takovém míči navíc spálíte daleko více kalorií než při sezení na židli a věřte, že občasné „zahopsání“ vás příjemně naladí k dalšímu úkolu.

Absolvujte kurz cvičení v kanceláři

V dnešní době plné vymožeností si také můžete zaplatit kurz, kde vám ostřílený odborník vysvětlí a názorně ukáže, které cviky provádět přímo ve vaší kanceláři.

Na výběr je spousta základních a protahovacích cvičení až po takzvanou „office yogu“, která se těší stále větší oblibě mezi širokou veřejností. Stále si myslíte, že na cvičení během dne nemáte čas ani v kanceláři?

Po absolvování jednoho z vybraných kurzů vás specialisté vyvedou z omylu. Párkrát za den si udělat pět až deset minut čas jenom na sebe je zdánlivě jednoduché a navíc úžasně účinné.

Dejte si pozor i na správný výběr židle

Nezapomínejte, že pouhé nesprávné držení těla může mít za následek řadu civilizačních onemocnění jako je bolest hlavy, zad či kloubů. Proto bychom neměli podceňovat ani vhodné vybavení kanceláře.

Důležitá je nejenom výška desky vašeho pracovního stolu, ale i typ židle, která by měla být ideálně výškově nastavitelná. Vaše oči by správně měly být v rovině s horní částí monitoru a vzdálenost by měla odpovídat cca 60 cm.

Jak s tím naložíte?

Chystáte-li se vyhledat odborníka nebo si jen přečtete knihu či shlédnete film o cvičení v kanceláři, palec nahoru.

Pro začátek Vám však postačí několik základních cviků, třeba takových, jaké si pamatujete ze strečinku před tělesnou výchovou ve škole.

Základní protažení rukou, nohou, hlavy i zad je jednoduché a navíc vám ani nezabere příliš času. Hlavu protahujte úklony k pravému a levému rameni, zařadit můžete i kroužení.

Ruce protáhněte buď předpažením a jemným tlakem proti tělu na dlaně, nebo tlakem na pokrčený loket za hlavou. Nohy si uvolníte jednoduše střídavými předklony, nebo klasickým podržením nártu u hýžďového svalu.

Na záda zabírá jednoduchý „kočičí hřbet“, nebo vytahování se co nejvýše ke stropu. Po takovémto lehkém strečinku sice nezhubnete, ale vašemu tělu prospějete změnou postoje a lehkým protažením ztuhlých svalů.

Po čase začnete pozorovat výsledky na těle i duchu a uvidíte, že najít si sem tam pár minut na cvičení je zcela jednoduché a nesmírně účinné.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend