Bezhladoveni.cz

Ukázkový jídelníček na cesty

Čeká vás dovolená v kempu pod stanem? Vyrazte za dobrodružstvím vybaveni dostatečným množství zdravého, nutričně výživného jídla. Spolehnout se můžete na základní potraviny s delší dobou trvanlivosti.

reklama

Chcete cestovat s co nejlehčím zavazadlem? Pak dobře zvažte, jaké potraviny do něj vložíte a jak je převezete. Pamatujte, že i jinak zdravé potraviny mohou v důsledku nevhodného skladování způsobit více škody nežli užitku.

TIP: Vybavte se na cesty či pobyty na horách vakuovými sáčky s pumpičkou, díky kterým potraviny vydrží déle čerstvé a svěží.

Jaké potraviny zvolit na cesty?

Nechcete jíst dokola to samé? Pak namísto hotových jídel sáhněte po samostatných potravinách, které se vzájemně nutričně i chuťově doplňují.

V batohu by vám neměly chybět:

  • ořechy
  • semínka
  • lyofilizované ovoce (mrazem sušené ovoce – zdravější varianta běžného sušeného ovoce)
  • celozrnné krekry
  • luštěninové a zeleninové paštiky
  • kvalitní proteinové a energetické tyčinky
  • kvalitní práškové proteinové nápoje
  • sterilované luštěniny a zelenina
  • konzervované ryby ve vlastní šťávě (tuňák, sardinky, losos)
  • instantní vločky
  • instantní nudle
  • sušené maso
  • instantní mléko
  • instantní hummus a jiné pomazánky
  • celozrnný kuskus
  • sušená koření včetně lahůdkového droždí
  • bylinné pytlíkové čaje
  • zelenina a ovoce nenáročné na podmínky skladování (jablka, hrušky, okurky, papriky, mrkve,…)

TIP: Většinu položek obstaráte naráz v lépe zásobovaném supermarketu nebo obchodě se zdravou výživou.

Máte-li na cestách možnost, doplňujte pravidelně zásoby čerstvým ovocem a zeleninou. Nezapomínejte také na dostatečný pitný režim tvořený převážně čistou vodou.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Co k rychlému obědu přes léto? Dietní recepty nejen na cesty

Ukázka zdravého jídelníčku na cesty

1. den

Snídaně: Instantní vločky s mlékem, oříšky a sušeným ovocem

Svačina: Energetická tyčinka

Oběd: Celozrnný kuskus s tuňákem a sterilovanou zeleninou

Večeře: Krekry s hummusem, okurkou a mrkví

2. den

Snídaně: Instantní vločky s mlékem, semínky a sušeným ovocem

Svačina: Proteinová/ý tyčinka/nápoj, jablko

Oběd: Celozrnný kuskus se sterilovanou cizrnou a zeleninou

Večeře: Krekry se zeleninovou paštikou, okurkou a paprikou

3. den

Snídaně: Instantní vločky s mlékem, ořechy a sušeným ovocem

Svačina: Energetická tyčinka

Oběd: Nudle s lososem a sterilovanou zeleninou

Večeře: Krekry se sušeným masem, paprikou a mrkví

Přejeme dobrou chuť a léto plné krásných zážitků 🙂

Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz Doprava zdarma
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz
Naše potraviny obsahují výrazně méně cukru. Protože jejich skutečná síla spočívá v přírodní chuti. Víme, že i funkční potraviny mohou chutnat skvěle a lahodně. Při dodržení nejvyšších standardů kvality jsme dosáhli čistou chuť každé jedné Powerlogy potraviny. Doprava zdarma na všechny nákupy.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům