BezHladovění.cz

Nejlepší motivací je cvičení v páru

Pro každého člověka je důležité, aby volný čas trávil aktivitou, která je mu příjemná a u které dokáže relaxovat.

Například duševně pracujícím lidem se doporučuje fyzická aktivita na bázi kolektivního sportu, turistiky, práce na zahrádce, atd.

Sport se obecně doporučuje jako prevence velké škály civilizačních onemocnění (kardiovaskulární onemocnění, onemocnění tukového metabolismu, Diabetes mellitus).

Také má vliv na posílení naší kondice, síly a pružnosti. Sport má vést k načerpání energie i osobnímu rozvoji.

Ve skutečnosti může sport přinášet silný prožitek ve smyslu sebereflexe, meditace, introspekce a dalších. Jeho psychický význam není pouze v odreagování stresu, je daleko hlubší.

Cesta k motivaci

Může se stát, že nám je fyzická aktivita doporučena ze zdravotního důvodu, nebo jsme ke sportu nebyli nikdy vedeni a řekli jsme si, že je na čase udělat změnu, nebo jsme zkrátka ztratili motivaci a hledáme k ní cestu zpět.

Takovou dobrou motivací by mohlo být cvičení v páru! Jak známé pořekadlo říká: “Ve dvou se to lépe táhne.“

Motivace je vnitřní faktor, který má sílu rozhodovat o vzniku, intenzitě a směřování chování každého z nás. Motivace je ovlivněna i vnějšími faktory, například emocemi.

Někteří jedinci se cítí na cvičení příjemněji v doprovodu někoho známého. Proč si z něčeho, z čeho máte obavu, neudělat veselou záležitost?!

Na psychickou nepohodu, zvláště pokud je dlouhodobá, tělo reaguje zpomalením metabolismu. Organismus je ve střehu a strádá. Na první pohled to nemusí být vůbec patrné.

Cvičení v páru má mnoho pozitiv! Zavažte se k dosažení přijatelného cíle, sledujte váš progres a radujte se s blízkou osobou vašimi úspěchy. Podpoří vás, když to budete chtít vzdát nebo vy ji.

Pokud výsledky nebudou dle očekávání, nevěšte hlavu, chce to jen vytrvat a postupně získat větší „fyzičku“. Obtížnost je závislá především na úhlu končetin a postavení těla.

Cvičení v páru

Cvičení v páru je sport provozovaný dvěma osobami, které jsou si navzájem oporou. Cviky jsou sestaveny tak, že se musí provádět správně, aby dvojice neztratila balance. Využíváme zde pouze partnerovu hmotnost a vlastní váhu.

Mezi oblíbené cviky patří dřepy s opěrou zad, výpady s míčem, vytáčení trupu a podávání si míče a dvojitý tricepsový klik. Mezi sporty ve dvojicích se úspěšně zařadila i párová jóga, která si získává na oblíbenosti.

Tento sport nejenže utužuje fyzickou kondici, navíc může pomáhat partnerskému vztahu. Při cvičení jde o kooperaci, komunikaci a strávení společného času, což je v dnešní době velmi důležité.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Tereza Pechová

Tereza Pechová

Vždy jsem tíhla k dobrému jídlu a trávení času v přírodě při nejrůznějších sportovních aktivitách. Právě zájem o zdravý životní styl a zjištění, na kolik je naše zdraví ovlivněno tím co jíme, mě přivedlo k absolvování oboru Nutriční terapie.

Share via
Send this to a friend