BezHladovění.cz

Letní sportování

Dny se pomalu prodlužují a noci zkracují, což je ideální příležitost vyrazit po zimním období konečně také ven a udělat něco pro svoje tělo!

Léto doslova vybízí k tomu, abychom zbytečně neutráceli za fitcentra, ale šli si raději zasportovat do krásného slunečného počasí.

Ovšem, ideální jsou dny, kdy venku není příliš horko. Věřte ale, že i v těch nejparnějších dnech si přijdete na své – třeba u vody. Sport na čerstvém vzduchu je totiž balzám nejenom pro tělo, ale i pro duši.

Nechte se zlákat

Těšíte se na dovolenou u moře, nebo zkrátka jen na relaxaci u vody o víkendu a stále nejste spokojeni se svou postavou?

Spolu s odlehčením vašeho jídelníčku po zimě a zařazením čerstvých potravin jako je ovoce a zelenina, je jaro a léto skvělým obdobím kdy se více hýbat, vylepšit svou kondici a cítit se fit.

Na výběr máte spoustu aktivit, během kterých si můžete užívat nádherné západy slunce, nebo rozkvetlou přírodu a svěží vzduch všude kolem vás.

Lenošení si nechejte na zimu

Sport byste si měli vybírat hlavně tak, aby vás bavil a měli jste z něj zkrátka radost. Rozhodně nemá cenu se do něčeho nutit a zbytečně se stresovat.

Teplé počasí je skvělé v tom, že přirozeně nejsme tolik líní jako v pochmurných dnech a více chodíme pěšky. Procházky a chůze jako taková, jsou totiž pro naše tělo nejpřirozenějším a nejzdravějším pohybem, jaký si můžeme dopřát.

Pokud po náročném dni už nemáte sílu či chuť jít si zaběhat či zaplavat, stačí, když po cestě z práce vystoupíte o pár zastávek dříve a projdete se parkem až domů. Nebude vás to stát tolik času a přemáhání a navíc uděláte něco pro své zdraví.

V jednoduchosti je krása a účinnost!

Každý sport má svá pro a proti, některé můžeme vykonávat jen tak, na ostatní potřebujeme složité vybavení.

Pokud máte rádi jednoduchost, oblíbíte si běh, při kterém se zaručeně zapotíte, zbavíte se nějakých těch kalorií a navíc se po úspěšném výkonu budete cítit naprosto báječně.

Běh je nejlepším sportem na hubnutí, ale neměli byste se u něj příliš zadýchat. Ideální pro spalování tuků je tepová frekvence, kterou laicky odhadnete tak, že jste schopní si při dýchání povídat se spoluběžcem vedle vás, nebo s klidem zvednout telefon a nevyplivnout u toho plíce.

Na výpočet přesné tepové frekvence vhodné pro spalování tuků u určitého jedince, jsou samozřejmě složitější vzorce, které si jednoduše vyhledáte. A co víc? Na běhání si stačí opatřit pouze kraťasy, triko a tenisky!

Přiberte do hry kolečka!

Je-li pro vás běhání příliš fádní, nazujte in-line brusle nebo si sedněte na kolo a vyražte na nějakou cyklistickou stezku. Většina takových cest je navíc navrhnuta tak, abyste se dostali na nějaká zajímavá místa a proto si můžete nejenom zasportovat, ale udělat si třeba pěkný celodenní výlet s přáteli.

Bruslení je ideální pro ty, co potřebují vypracovat hýžďové svalstvo, kolo nám zase zaručí nádherně pevné nohy.

U obou těchto sportů se navíc zbavujeme tuků a po náročném sportovním výkonu ještě posílíte srdce i imunitu.

Nezapomínejte však, že takovéhle sporty byste měli doplnit vhodnou výbavou, včetně chráničů a helmy.

Zvolte aktivní odpočinek v přírodě

Kocháte se rádi krásami našich českých krajů? Vyražte na tůru! Procházky po horách jsou skvělým způsobem jak si aktivně odpočinout a načerpat nové síly.

Navíc, řidší vzduch ve vysokých nadmořských výškách způsobí to, že pak budete daleko trénovanější a odolnější jedinci!

Schlaďte se

Co když už nám počasí přeje až přespříliš a vy jste zralí tak na to, naložit se do ledové lázně nebo se schovat doma s klimatizací? V takovém případě volte sporty ve vodě.

Plavání je vhodné naprosto pro každého, protože se při něm nepřetěžují klouby a posiluje se naprosto celé tělo.

Pozor byste si však měli dávat na správnou techniku, rozhodně zapomeňte na hlavu nad vodou a každé tempo si hlavu poctivě zanořte. Předejdete tak přetěžování krční páteře.

Plavání taktéž pomáhá s hubnutím, i když vám ani nepřijde, že se u něj zapotíte. Navíc budete z vody večer příjemně unavení a potíže s usínáním vás už nebudou nikdy víc trápit.

Jestliže vycestujete v létě někam k moři a máte rádi trochu adrenalinu v krvi, vyzkoušejte potápění, surfování, nebo například vodní lyžování.

I při těchto sportech uděláte něco pro své tělo a navíc si odvezete bezvadné zážitky na celý život.

Zábava s přáteli

Nemáte-li čas a možnost vyzkoušet výše zmíněné alternativy sportů, bohatě postačí, když vytáhnete pár přátel a půjdete si do nejbližšího sportovního areálu zahrát nějaký kolektivní sport.

Velmi oblíbeným se stal například beachvolejbal, nebo nohejbal. Spálíte kalorie, pobavíte se a budete se cítit daleko lépe, než po celovečerním vysedávání v baru – ostatně na to bude v zimě zase spousta času, nemyslíte?

Nakonec nezapomeňte ke každému sportu přibalit do tašky i láhev s vodou, doplňování tekutin je totiž v létě nesmírně důležité.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend