BezHladovění.cz

Letní sportování

Dny se pomalu prodlužují a noci zkracují, což je ideální příležitost vyrazit po zimním období konečně také ven a udělat něco pro svoje tělo!

Léto doslova vybízí k tomu, abychom zbytečně neutráceli za fitcentra, ale šli si raději zasportovat do krásného slunečného počasí.

Ovšem, ideální jsou dny, kdy venku není příliš horko. Věřte ale, že i v těch nejparnějších dnech si přijdete na své – třeba u vody. Sport na čerstvém vzduchu je totiž balzám nejenom pro tělo, ale i pro duši.

Nechte se zlákat

Těšíte se na dovolenou u moře, nebo zkrátka jen na relaxaci u vody o víkendu a stále nejste spokojeni se svou postavou?

Spolu s odlehčením vašeho jídelníčku po zimě a zařazením čerstvých potravin jako je ovoce a zelenina, je jaro a léto skvělým obdobím kdy se více hýbat, vylepšit svou kondici a cítit se fit.

Na výběr máte spoustu aktivit, během kterých si můžete užívat nádherné západy slunce, nebo rozkvetlou přírodu a svěží vzduch všude kolem vás.

Lenošení si nechejte na zimu

Sport byste si měli vybírat hlavně tak, aby vás bavil a měli jste z něj zkrátka radost. Rozhodně nemá cenu se do něčeho nutit a zbytečně se stresovat.

Teplé počasí je skvělé v tom, že přirozeně nejsme tolik líní jako v pochmurných dnech a více chodíme pěšky. Procházky a chůze jako taková, jsou totiž pro naše tělo nejpřirozenějším a nejzdravějším pohybem, jaký si můžeme dopřát.

Pokud po náročném dni už nemáte sílu či chuť jít si zaběhat či zaplavat, stačí, když po cestě z práce vystoupíte o pár zastávek dříve a projdete se parkem až domů. Nebude vás to stát tolik času a přemáhání a navíc uděláte něco pro své zdraví.

V jednoduchosti je krása a účinnost!

Každý sport má svá pro a proti, některé můžeme vykonávat jen tak, na ostatní potřebujeme složité vybavení.

Pokud máte rádi jednoduchost, oblíbíte si běh, při kterém se zaručeně zapotíte, zbavíte se nějakých těch kalorií a navíc se po úspěšném výkonu budete cítit naprosto báječně.

Běh je nejlepším sportem na hubnutí, ale neměli byste se u něj příliš zadýchat. Ideální pro spalování tuků je tepová frekvence, kterou laicky odhadnete tak, že jste schopní si při dýchání povídat se spoluběžcem vedle vás, nebo s klidem zvednout telefon a nevyplivnout u toho plíce.

Na výpočet přesné tepové frekvence vhodné pro spalování tuků u určitého jedince, jsou samozřejmě složitější vzorce, které si jednoduše vyhledáte. A co víc? Na běhání si stačí opatřit pouze kraťasy, triko a tenisky!

Přiberte do hry kolečka!

Je-li pro vás běhání příliš fádní, nazujte in-line brusle nebo si sedněte na kolo a vyražte na nějakou cyklistickou stezku. Většina takových cest je navíc navrhnuta tak, abyste se dostali na nějaká zajímavá místa a proto si můžete nejenom zasportovat, ale udělat si třeba pěkný celodenní výlet s přáteli.

Bruslení je ideální pro ty, co potřebují vypracovat hýžďové svalstvo, kolo nám zase zaručí nádherně pevné nohy.

U obou těchto sportů se navíc zbavujeme tuků a po náročném sportovním výkonu ještě posílíte srdce i imunitu.

Nezapomínejte však, že takovéhle sporty byste měli doplnit vhodnou výbavou, včetně chráničů a helmy.

Zvolte aktivní odpočinek v přírodě

Kocháte se rádi krásami našich českých krajů? Vyražte na tůru! Procházky po horách jsou skvělým způsobem jak si aktivně odpočinout a načerpat nové síly.

Navíc, řidší vzduch ve vysokých nadmořských výškách způsobí to, že pak budete daleko trénovanější a odolnější jedinci!

Schlaďte se

Co když už nám počasí přeje až přespříliš a vy jste zralí tak na to, naložit se do ledové lázně nebo se schovat doma s klimatizací? V takovém případě volte sporty ve vodě.

Plavání je vhodné naprosto pro každého, protože se při něm nepřetěžují klouby a posiluje se naprosto celé tělo.

Pozor byste si však měli dávat na správnou techniku, rozhodně zapomeňte na hlavu nad vodou a každé tempo si hlavu poctivě zanořte. Předejdete tak přetěžování krční páteře.

Plavání taktéž pomáhá s hubnutím, i když vám ani nepřijde, že se u něj zapotíte. Navíc budete z vody večer příjemně unavení a potíže s usínáním vás už nebudou nikdy víc trápit.

Jestliže vycestujete v létě někam k moři a máte rádi trochu adrenalinu v krvi, vyzkoušejte potápění, surfování, nebo například vodní lyžování.

I při těchto sportech uděláte něco pro své tělo a navíc si odvezete bezvadné zážitky na celý život.

Zábava s přáteli

Nemáte-li čas a možnost vyzkoušet výše zmíněné alternativy sportů, bohatě postačí, když vytáhnete pár přátel a půjdete si do nejbližšího sportovního areálu zahrát nějaký kolektivní sport.

Velmi oblíbeným se stal například beachvolejbal, nebo nohejbal. Spálíte kalorie, pobavíte se a budete se cítit daleko lépe, než po celovečerním vysedávání v baru – ostatně na to bude v zimě zase spousta času, nemyslíte?

Nakonec nezapomeňte ke každému sportu přibalit do tašky i láhev s vodou, doplňování tekutin je totiž v létě nesmírně důležité.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend