BezHladovění.cz

Jillian Michaels

Chcete se dostat do formy a zároveň zhubnout a zformovat svoji postavu? Známá americká trenérka přináší návod, jak toho můžete docílit.

Jillian Michaels 30 Day Shred

30 Day Shred, tak zní oficiální název tréninkové metody losangeleské rodačky, kterou mohou i někteří našinci znát z pořadů jako je The Doctors, Losing it with Jillian a nebo The Biggest Looser. Ve své zemi je Jillian uznávanou autoritou v oblasti fitness, hubnutí, výživy a nyní přichází s tréninkovým programem, jehož popularita roste úžasným tempem.

Cílem tohoto programu je za 30 dní dosáhnout štíhlejší a pevnější postavy a lepší kondice. Výsledky jsou prý vynikající. Taktika spočívá v šokování těla náročným, ale krátkým tréninkem, který však musíte absolvovat každý den po celý měsíc.

Každý trénink trvá pouhých 20 minut, k čemuž si ještě připočtěte něco málo na rozehřátí a strečink. Těchto 20 minut je však opravdu nadupaných a neodpočinete si ani na vteřinku. Tento koncept je pravděpodobně tolik úspěšný také proto, že se perfektně hodí pro lidi, kteří nechtějí nebo nemohou trávit čas náročnými a dlouhými tréninky v posilovně. Cvičení podle Jillian Michaels nevyžaduje prakticky nic – což je jeho obrovská výhoda. Cvičit můžete doma a potřebujete pouze činky o váze cca 0,5 až 2,5 kila (pokud se cítíte na víc, tak se nenechte omezovat). Jestliže však žádné činky nevlastníte, není problém nahradit je pet-lahvemi naplněnými vodou.

Jak cvičení probíhá?

30 Day Shred je zaměřené především na ženy, ale to rozhodně neznamená, že nepomáhá také mužům, kteří nejsou spokojeni se svou postavou. A jak tedy na to? Stačí si pustit video, které najdete na Youtube (nebo si pořídit Jillian Michaels DVD) a začít cvičit každý den podle instrukcí. Videa jsou samozřejmě anglicky, ale nebojte se, že by to byla nepřekonatelná bariéra. Docela klidně si vystačíte s obrazem bez zvuku.

Příjemné je, že Jillian Michaels myslí i na začátečníky, a proto kromě ní každý trénink předcvičuje ještě její kolegyně, která předvádí snadnější sestavy zaměřené na nováčky.

30denní program sestává ze 3 levelů čili úrovní. Každý level budete cvičit 10 dní a s každým se výrazně zvyšuje obtížnost.

Jillian Michaels je známá a výjimečná tím, že si ve svých videích nebere servítky. Není to milá a povzbuzující trenérka, na jaké jsme zvyklí, ale tvrdá, hecující a nemilosrdná cvičitelka, která vás nechá dřít do úmoru.

Díky cvičení můžete očekávat zlepšení aerobní i anaerobní kondice, posílení svalů, zrychlení metabolismu, spalování tuků a zeštíhlení i zformování postavy.

Jillian Michaels Body Revolution

Body Revolution je další z cvičebních programů slavné americké trenérky. Tento program je už však běh na delší trať, a to na 90 dní. Je určen pro ty, kteří chtějí na svém těle skutečně zapracovat a zažít opravdovou revoluci na své postavě.

Na druhou stranu je tento program koncipovaný i pro úplné nováčky – takže pokud se vám 30 Day Shred zdál obtížný a upustili jste od něj, Body Revolution pro vás možná bude to pravé.

Všechny tréninky pro Body Revolution najdete na Jillian Michaels DVD a ke cvičení opět nebudete potřebovat nic jiného než činky (doporučují se od nejlehčích až po cca 4kilové) a speciální gumu na cvičení, kterou však obdržíte společně s DVD (ta se však údajně dá bezproblémově nahradit činkami).

Program sestává ze dvou typů tréninků: Workouts – což je trénink zaměřený na posilování; a Cardio – což jsou cvičení pro zvýšení kondice. Všechny tréninky jsou rozřazeny do jakýchsi tří fází, které jsou stupňované podle obtížnosti. První je určena pro úplné začátečníky, a pokud vám přijde příliš snadná, není problém začít hned od začátku cvičit podle druhé fáze, nebo dokonce třetí.

Každý trénink vám zabere cca 30 minut času, což je opět přijatelná doba. Cvičí se každý den, kromě neděle (resp. kromě 7 dne), která je vyhrazena odpočinku.

Jillian Michaells Ripped in 30

Ripped in 30 je další z řady cvičebních programů Jillian Michaels. Je často hodnocen jako o něco obtížnější než 30 Day Shred, ale zároveň jsou ohlasy na něj často i nadšenější a pozitivnější. Takže jistě stojí za to jej vyzkoušet, zejména pokud se cítíte na něco náročnějšího.

Opět budete potřebovat pouze činky a cvičit můžete doma. Program nabízí více typů tréninků, takže mnohým přijde možná záživnější než předchozí. Stejně jako 30 Day Shred sestává trénink vždy z kombinování kardio cvičení, posilování a cvičení břicha, ale na rozdíl od něj obsahuje nikoli tři, ale rovnou čtyři levely nebo chcete-li, úrovně. I zde jsou však tyto úrovně odstupňované podle obtížnosti. Pokud už máte za sebou některý jiný program, první level vám nejspíš přijde snadný, ale obtížnost můžete zvýšit těžšími činkami a tím, že se sebe vydáte skutečné maximum.

Jillian Michaels Killer ABS

Tento program Jillian Michaels je poněkud odlišný od předchozích, neboť se zaměřuje prakticky výhradně na posilování svalstva břicha. Nedočkal se takové obliby – snad pro své úzké zaměření, ale své fanoušky si samozřejmě také našel.

Jillian Michaels Hard Body

Hard Body je nejnovější přírůstek mezi cvičební programy od Jillian. Je to teprve nedávno co vyšel v USA a u nás ještě zdaleka nezdomácněl. Slibuje však nové cviky, ale také staré cviky v nových a zajímavějších kombinacích.

DVD Jillian Michaels Hard Body je podle všeho poměrně náročný program zaměřený více než předchozí programy na posilování svalstva (což ostatně napovídá i název).

Jillian Michaels – jídelníček

Žádné cvičení nemůže být skutečně úspěšné bez vhodného stravování, a tak naše trenérka nabízí samozřejmě také doporučení pro vhodný jídelníček.

Jillian Michaels
3.5 (70%) 2 hlasů

Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.