BezHladovění.cz

Ukázkový jídelníček bez pšenice

Obiloviny a produkty z nich do zdravého jídelníčku neodmyslitelně patří. Představují bohatý zdroj sacharidů, celozrnné vlákniny a zdraví prospěšných látek. Zatímco některé tělu prospívají, jiné spíše škodí. Jak je to s pšenicí?

Pšenice a její konzumace je tématem mnoha diskuzí. V posledních letech bývá označována za výživového nepřítele. Spojována je dokonce s nadváhou, obezitou a jinými civilizačními nemocemi.

Proč není pšenice tak zdravá jako dřív

Pravdou je, že pšenice v podobě, v jaké ji konzumujeme dnes, patří mezi nejméně vhodné obiloviny. Přešlechtěná, jemně mletá, zbavená obalu, klíčku a s ním i vlákniny, minerálních látek, bílkovin a zdravých tuků, je nutričně téměř prázdná.

Konzumaci pšeničné mouky doporučuje omezit také výživová poradkyně Margit Slimáková. Na svém blogu vysvětluje:

Při zpracování pšenice v ní zůstává středová škrobovitá část, která perfektně zvyšuje glykémii a vede k vyššímu uvolňování inzulinu. Tím z dlouhodobého hlediska přispívá k prozánětlivému prostředí v organismu.

Čím nahradit pšenici?

Omezená konzumace pšenice tělu prospěje, pokud ji nahradíte její vhodnou alternativou. Tou mohou být například kroupy, jáhly, žito, pohanka, quinoa, amarant, tef nebo třeba čirok v jejich přirozené podobě.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Velký přehled zdravých druhů mouky

Ukázkový jídelníček bez pšenice

1. den

Snídaně: Jáhlová kaše s čokoládou a třešněmi

Svačina: Mrkvový salát s jablkem a vlašskými ořechy

Oběd: Pečená batáta s quinoou, marinovaným lilkem a feta sýrem

Večeře: Ratatouille se zastřeným vejcem a bylinkami

2. den

Snídaně: Topinka s avokádem, baby špenátem a grilovaným chřestem

Svačina: Sójový jogurt s jahodami a konopnými semínky

Oběd: Dušený nízký hovězí roštěnec s kořenovou zeleninou, bramborová kaše

Večeře: Salátové listy s kozím sýrem, čočkou beluga a bylinkovou zálivkou

3. den

Snídaně: Míchaná vajíčka s libovou šunkou, ředkvičkou a jarní cibulkou

Svačina: Smoothie z kadeřávku, banánu, borůvek, chia semínek, ovesných vloček a arašídového másla

Oběd: Salátové listy s falafelem, nakládanými paprikami, olivami a fermentovanou zeleninou

Večeře: Zeleninové placičky s rajčatovým dipem a brokolicovými klíčky

Přejeme dobrou chuť i náladu 🙂

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  snadné recepty z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně
 

TIP: Vyzkoušejte také zdravý jídelníček bez bílé mouky.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Share via
Send this to a friend