BezHladovění.cz

Jak začít cvičit doma

V dnešní uspěchané době máme čím dál méně času sami na sebe a tím pádem i na cvičení. Pokud se však chceme dostat do formy a zhubnout nějaká ta nadbytečná kila, bez pravidelného pohybu to snadno nepůjde.

Pokud se máte opravdu rádi a se svým tělem i zdravím to myslíte vážně, nevzdávejte to a čas na cvičení si přesto najděte. Můžete začít třeba v pohodlí domova.

Cvičení doma dnes upřednostňuje čím dál více lidí a není divu. Doma můžete cvičit pohodlně, zadarmo a v podstatě kdykoliv se vám zachce.

Než se rozhodnete začít cvičit doma, měli byste si být jisti, že víte, jak máte správně cvičit. Pokud zvolíte nevhodný způsob tréninku či posilování, můžete si například způsobit některé bolesti zad a kloubů, které jsou pro každého z nás velmi nepříjemné.

domácí cvičení

Jaké jsou výhody domácího cvičení?

  1. Nic vás to nestojí, stačí pouze odhodlání
  2. Cvičíte kdykoliv se vám zachce
  3. Úspora času
  4. Trénink si přizpůsobíte k obrazu svému
  5. Nemusíte nikam dojíždět
  6. Úspora energie, kterou využijete na cvičení

Cvičení doma má i mnoho jiných výhod, které nejsou zanedbatelné. Díky domácímu cvičení ušetříte peníze za fitness centra u úspory tak můžete vložit třeba do kvalitnějšího vybavení svého interiéru.

Jistě souhlasíte s tím, že po celém dni v práci se jen málokomu chce absolvovat další cestu na trénink. V tomto případě můžete zůstat v pohodlí domova, kde si zacvičíte a ušetříte čas i peníze za cestování do sportovních center.

Jaké cviky cvičit doma?

  1. Připravte si podložku a cvičte sérii posilovacích cviků dle videí na www.youtube.com
  2. Jóga
  3. Pilates
  4. Běh – pokud máte běžecký pás
  5. Cvičení na eliptickém trenažeru
  6. Skákání přes švihadlo
  7. Rotoped
  8. Intenzivní úklid – ano i tím se dá někdy nahradit cvičení
  9. Cvičení s gymnastickým míčem a gumičkou

gymnastický míč a podložka

Cvičení doma má však i své zápory, které je dobré se snažit překonat. Při tomto cvičení pravděpodobně nebudete mít nikoho, kdo by vás při špatném vykonávání cviků opravoval, proto je dobré přibrat pro začátek do hry i nějaká videa zaměřená na cvičení které preferujete.

Pozor na nesprávný styl cvičení

Podle těchto videí budete cvičit správně i bez trenéra a zabráníte tak nechtěným zraněním, které si často lidé při domácím cvičení přivodí. Videa zaměřená na cvičení najdete pod českými i zahraničními názvy na internetu, mezi oblíbené patří například cvičení s Jillian Michaels.

Cvičení doma má i svoje nevýhody, jednou z nich je například motivace. Někdy je velmi těžké se ke cvičení doma přemluvit, zvláště pak, když máte zrovna na mysli spoustu jiných činností, které je potřeba vykonat. Uvařit večeři, vypravit děti do školy, vyžehlit.

Je spousta činností, které vám mohou vaši pravidelnou cvičící rutinu narušit, proto si určete stabilní dny i čas, kdy budete cvičit. V tuto dobu si neplánujte nic jiného a ostatní činnosti si raději zakažte. Vždy když nastane hodina vašeho „tréninku“, jděte a věnujte se jenom sobě, jako byste šli na hodinovou lekci do fitness centra. Jen při dodržování této zásady si vyhnete případné prokrastinaci a vyhýbání se cvičení.

Jak začít cvičit doma a setrvat?

  • Sepište si pár vět, proč začít cvičit a společně s obrázkem vysněného cíle si je dejte někam na oči.
  • Vymezte si určité dny a hodinu, kdy vás při cvičení nebude nikdo a nic rušit.
  • Pořiďte si nový outfit a podložku, s novým vybavením to půjde samo.
  • Pusťte si hudbu! Vytvořte si seznam vašich neoblíbenějších písniček, které vás nabudí k výkonu.
  • Neodbíhejte od cvičení, vyprané prádlo pár minut počká.
  • Určete si cíl, jakého chcete dosáhnout a podle toho vybírejte konkrétní styl cvičení.
  • Pozvěte si kamarádku. Když k vám bude na cvičení docházet i někdo jiný, nestane se, že byste cvičení vynechali.
  • Veďte si deník. Zapisujte si, co jste daný den zvládli a pište si i své pocity. Až si budete deník zpětně pročítat, budete na sebe jistě pyšní.

cvičení ve dvou

Pokud i vy patříte mezi odpůrce fitness center a venkovních aktivit, začněte se cvičením doma co nejdříve. Uvidíte, že až si stanovíte plán a budete v něm trochu zajetí, cvičení se stane vaší rutinou a půjde vám to samo. Po několika týdnech vás do cvičení nabudí i nové výsledky, kterých jste zatím dosáhli.

Dejte tedy sbohem zimnímu lenošení a vzhůru do toho!

Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

reklama