BezHladovění.cz

Cviky na prsní svaly

Pokud se rádi udržujete ve formě a pravidelně sportujete, neměli byste při cvičení opomínat žádnou partii svého těla.

Mnoho z vás posiluje zejména břicho, nohy, ruce či záda a na přední partii hrudníku bohužel zapomíná. Přitom právě prsní svaly jsou pro naše zdraví i celkový vzhled neméně důležité.

Díky pravidelnému posilování těchto partií získáte perfektní postavu a navíc podpoříte i správnou funkci hrudníku, kam spadá například i funkce našeho srdce či dýchacích svalů.

perfektní postava

Cviky na prsní svaly jsou více preferovány u mužů, ale na posílení této oblasti by neměly zapomínat ani ženy. Cviků na prsní svalstvo je celá řada, v tomto článku zmíníme ty nejzákladnější z nich.

Jednoduchý a snadno proveditelný cvik pro ženy

Tento cvik můžete provádět za každé situace, čas si na něj lze najít například při pauze v práci. Nic speciálního k němu nepotřebujete, stačí se jen pohodlně usadit.

Jednoduše zvedněte ruce pod úroveň vašich ramen do pozice, jako byste se modlily. Pak už jen pomalými, ale pravidelnými pohyby tiskněte dlaně k sobě, přičemž ucítíte, jak vám zabírají právě prsní svaly.

Tento cvik se hodí pro nenáročné sportovce, oblíbí si ho zejména ženy staršího věku, které si chtějí udržet krásné poprsí po co nejdelší dobu.

Kliky

Tento cvik s oblibou používáme na posilování rukou, využít ho však můžete i pro posílení prsních svalů. Stačí se jen zaměřit na kliky, kdy ruce položíme dál od sebe, takzvaně zeširoka.

Tip:

Pokročilí si kliky můžou zpestřit tlesknutím, nebo podpěrou dolních končetin balanční pomůckou.

Kliky můžete provádět i na bradlech, na které se zavěsíte tak, že váhu přenesete více dopředu. Tímto způsobem budete krásně posilovat prsní svalstvo. Při natažení nohou zabírají více tricepsy.

Benchpress

Tento cvik patří také mezi základní cviky na prsní partie, nicméně je vhodný spíše pro pokročilé v posilovně.

Provádí se tak, že při ležení na lavici zvedáte činky. Polohou hlavy si korigujete, jakou část prsních svalů chcete posilovat.

Nezapomínejte na držení činky ve větší šíři ramen a pohyb provádějte pokud možno plynule. Hmotnost činek si určete dle své zdatnosti, na začátek zvolte raději menší váhu.

benchpress

Využijte pomůcky

K posilování prsních svalů můžete využít i některé gymnastické pomůcky. Jednou z nich je speciální guma určená pro posilování. Stačí ji jednoduše uchopit před hrudníkem a táhlým pohybem oddalovat ruce od sebe. Tento cvik lze provádět v mnoha variantách, pro inspiraci se podívejte třeba na internet.

Rozpažte!

Posledním tipem na cvik pro posílení prsních svalů je obyčejné rozpažování s činkami. Zátěž zvolte klidně menší, po chvíli činky značně ztěžknou. Pohyb provádějte plynule tak, jako byste rukama opisovali pomyslný půlkruh. Počet opakování si zvolte dle vaší zdatnosti, postupně můžete náročnost zvyšovat.

rozpažování

Výčet těchto výše zmíněných cviků berte spíše jako základní přehled. Možností posilování prsních svalů je celá řada.

Pokud už nepatříte mezi začátečníky, raději se nechejte inspirovat profesionálními trenéry, jejichž služby jsou dnes velmi snadno dostupné.

Po tréninku také nezapomínejte na dostatečnou regeneraci, která je pro dosažení požadovaných výsledků neméně důležitá.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.