BezHladovění.cz

Červnový jídelníček ze sezónních surovin

Sezónní potraviny mají jen samé výhody. Jejich konzumací podpoříte domácí zemědělce, farmáře, pěstitele i drobné chovatele. Prospějí vašemu organismu i domácí kase.

reklama

Proč dát přednost potravinách z našich zeměpisných šířek? Jsou snadno dostupné, cenově výhodné, nutričně výživné a chuťově výraznější než ty z dovozu.

Vybírat můžete z ovoce, zeleniny, bylinek, hub, jedlých květin i jiných sezónních plodin. Některé z nich si můžete do sytosti užít právě v červnu.

Které potraviny mají sezónu v červnu?

  • Ovoce (jahody, třešně, višně)
  • Zelenina (brambory, brokolice, hrášek, chřest, jarní cibulka, kapusta, karotka, kedlubna, květák, mangold, okurka, polníček, rajčata, rebarbora, ředkvičky, saláty, špenát, zelí)
  • Bylinky (bez, divoké byliny, kopr, pažitka, řeřicha)
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
7 potravin, které bychom měli jíst v červnu

Ukázka zdravého červnového jídelníčku

1. den

Snídaně: Ovesné vločky s lněnými semínky, jahodami a rostlinným mlékem

Svačina: Bílý jogurt s domácím neslazeným višňovým džemem a hořkou čokoládou

Oběd: Pečené kuře s divokými bylinkami, šťouchané brambory, okurkový salát

Večeře: Salátové listy s quinoou, cizrnou, brokolicí, kapary, dýňovými semínky a sušenými rajčaty

2. den

Snídaně: Pohanková kaše s třešněmi a kokosovými plátky

Svačina: Celozrnný žitný chléb s vařeným vejcem a ředkvičkami

Oběd: Bun bo Nam bo (celozrnné rýžové nudle s restovaným hovězím masem, ledovým salátem, mrkví, okurkou, česnekem, citrónovou trávou, koriandrem, mátou, mungo klíčky, arašídy a nasucho opraženou cibulkou)

Večeře: Polníček s baby špenátem, pečenou červenou řepou, kozím sýrem a čekankovým sirupem

3. den

Snídaně: Celozrnný rebarborový koláč, sklenice rostlinného mléka

Svačina: Polotučný tvaroh s jahodami a ořechovým máslem

Oběd: Hráškové rizoto s lososem

Večeře: Salátové listy s jarní cibulkou, grilovanou mrkví a růžičkovou kapustou, konopná semínka, řeřicha, tahini

Přejeme dobrou chuť a radost z přívalu energie 🙂

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

TIP: Vyzkoušejte také další jídelníčky z kuchyně BezHladovění.

Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

reklama

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama