BezHladovění.cz

Aqua aerobik a hubnutí

Proč je dobrý?

Aqua aerobik, jak již název napovídá, je aerobní kondiční cvičení ve vodě zaměřené na zvýšení fyzické zdatnosti, tvarování postavy a redukci váhy. Hydrostatický tlak ve vodní prostředí nás nadlehčuje, tělo tak nemusí snášet nadměrnou hmotnost.

Tím jsou při cvičení chráněny klouby i srdečně-cévní systém. V aqua aerobiku se využívá posilování pomocí odporu vody, který je ve všech směrech přirozený a rovnoměrný.

Rozdíl mezi aerobním a anaerobním cvičením

Aerobní cvičení znamená souvislý pohyb s nízkou intenzitou, kde dochází převážně ke spalování tuků. Tuky jsou pomalý zdroj energie oproti cukrům, které se dají přirovnat k raketovému palivu.

K jejich spálení je potřeba hodně kyslíku, proto potřebujeme cvičit v aerobní zóně, kde k nedostatku kyslíku nedochází. Nikdy se však nespaluje pouze jedna složka (pouze tuky, pouze sacharidy)!

Naopak ANAerobní cvičení je spojeno zvláště se spalováním sacharidů. Výsledkem je, že jestliže chceme hubnout, je lepší sportovat častěji s nižší zátěží a zvyšovat si tak tzv. aerobní zdatnost!

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Nutriadapt

Zhubněte pod odborným dohledem až 1,5 kg týdně

Objednejte se na nezávaznou konzultaci ve vašem městě. Konzultace stojí jen 200 Kč a v rámci ní se mimo jiné dozvíte, kolik procent svalů a tuků máte v těle, na kolik let se vaše tělo cítí a mnoho dalších informací.

Rezervujte si konzultaci dnes 20.9.2020 a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Pro koho je vhodný

Aqua aerobik je nekompromisně dobrá volba pro jedince s obezitou, nadváhou a nízkou fyzickou kondicí.

Cvičení přinese požadovaný efekt, nahodí nás do pravidelného sportovního režimu a zpevní postavu zvětšením svalové hmoty na úkor tukových zásob v těle.

Cviky se zde provádí s menší zátěží a hrozí menší pravděpodobnost vzniku kloubního nebo svalového zranění! Oceníme i absenci pocení.

Aqua aerobik je sport ideální pro všechny věkové kategorie i pohlaví. Tato vodní aktivita se stala velmi oblíbenou, proto se dnes můžeme setkat s mnoha jejími odnožemi jako Aqua fit, Aqua dance, Aqua cycling, Aqua boxing či dokonce Aqua zumba, kde je vše přizpůsobené vodnímu prostředí.

U nových technik se cvičí s pomocí speciálních pomůcek (rukavice, pěnové činky, plovací desky) nebo jsou okořeněné třeba špetkou latinsko-amerických prvků.

Něco k historii

Přesunutí klasického sálového aerobiku do vody proběhlo poprvé v USA v 90. letech minulého století. Použití si našlo v rehabilitaci i u vrcholových sportovců, kterým sloužilo cvičení ke zkvalitnění systému tréninků.

Bez čeho to nejde!

Kromě cvičení je zde nutnou připomínkou změna stravovacího režimu! Bohužel po plavání často vyhládne! Je dobré těmto situacím předcházet a brát si s sebou nějakou svačinu, abychom hned u vchodu nesáhli po sladkostech z automatů.

Sporty je vždy dobré prostřídávat, nezatěžujeme tím stále stejné klouby a svaly. Hlavně by nás to mohlo brzy omrzet a nadšení z pohybu je přece třeba si zachovat!

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Ing. Tereza Pechová

Ing. Tereza Pechová

Vždy jsem tíhla k dobrému jídlu a trávení času v přírodě při nejrůznějších sportovních aktivitách. Právě zájem o zdravý životní styl a zjištění, na kolik je naše zdraví ovlivněno tím co jíme, mě přivedlo k absolvování oboru Nutriční terapie.

Share via
Send this to a friend