BezHladovění.cz

4 vědecké objevy, které vám pomohou udržet motivaci k hubnutí

hubnutí motivace

Rozhodli jste se zhubnout, ale bojíte se selhání? Zdánlivě malé drobnosti vám pomohou motivaci udržet. A právě tyto tajné tipy specialistů vám dnes prozradíme.

1.   Nikdy nevynechávejte pondělní cvičení

Nový týden, nové začátky. Ne nadarmo bývají pondělní lekce cvičení nejdříve zaplněné. Nedávná studie v American Journal od Preventive Medicine potvrzuje, že nejvíce řešíme své zdraví zkraje týdne. Podle nastoleného režimu totiž tělo funguje celý týden. Proto pokud se v pondělí vymluvíme z cvičení, hrozí selhání i další dny.

Cvičení v pondělí vám možná vydělá víc peněz

cvičení v pondělí

Podle serveru Dailyburn.com vám cvičení v pondělí, kromě ukotvení pevného režimu, přinese i další benefity:

  • Budete se víc smát – vadí vám, že musíte „zase do práce“? Vlna endorfinů vás nakopne a zbaví úzkostí. Stačí 5minutová procházka na čerstvém vzduchu, nebo protažení před snídaní.
  • Budete se lépe ovládat – a to jak v práci, tak i co se týče svých slabostí. Už 15minutové cvičení podstatně snižuje chuť na cigaretu!
  • Bude vám to lépe myslet – cvičení podporuje tvorbu tzv. BDNF (Brain-Derived Neurotrophic Factor), což je protein, který „opravuje“ a chrání naše mozkové buňky. Díky němu se zlepšuje paměť a schopnost se učit novým věcem.
  • Možná vyděláte více peněz – podle studie zveřejněné v časopisu Forbes vydělávají lidé, kteří pravidelně cvičí, i více peněz. Jednoduše je k tomu dovedou všechny dříve jmenované výhody.

TIP: Chcete u cvičení vydržet? Začněte cvičit ve skupině, ideálně s kamarádkou.

2.   Měřte a važte se denně

měření

Podle serveru MedicalNewsToday nám dennodenní vážení nebo měření pomáhá lépe si uvědomit souvislosti mezi tím, co jíme, a tím, jak mění naše tělo. Výsledky (váhu a centimetry v pase a na bocích) si každý den zapisujte. Motivace metodou grafů a čísel na vás zafunguje tím spíše, pokud jste muž. Za zkoušku ale rozhodně stojí pro obě pohlaví.

3.   Udržujte čistou kuchyňskou linku

čistá kuchyňská linka

Profesor psychologie Brian Wansink z Cornellovy Univerzity už léta tvrdí, že naši nadváhu výrazně ovlivňuje okolní prostředí – pracoviště, oblíbené obchody s potravinami a nejvíce uspořádání kuchyně. Čím spíše v ní narazíme na něco nezdravého, tím spíše to sníme. Proto schovejte všechny potraviny do skříněk a z dosahu odneste i sirupy a sladké nápoje.

TIP: Přečtěte si, které potraviny nemilosrdně vyhodit, když začínáte hubnout.

4.   Žijte svými pocity, ne tvrdými cíli

štěstí

Soustředíte se na konkrétní cíl, třeba shodit 20 kg, nebo zvládnout 30 kliků v kuse? Pozor, právě toto je podle psychologů z univerzity v New Yorku zaručená cesta, jak motivaci rychle vyčerpat. Raději se soustřeďte na svou náladu a pocity vždy, když sníte dobré a zdravé jídlo, nebo docvičíte. Tak si nejlépe uvědomíte všechny výhody spalování, a vaše chuť do hubnutí poroste.

Držíme všechny palce, co máme!

Jak se vám článek líbí?

Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Jsem vystudovaná právnička, ale nyní se naplno věnuji psaní. Mám ráda českou, italskou, indickou a mexickou kuchyni. Miluji ochutnávání nových druhů exotického ovoce a (nealko!) nápojů. Od vyváženého jídelníčku z poctivých surovin se podle mě odvíjí i naše celková pohoda.