BezHladovění.cz

4 vědecké objevy, které vám pomohou udržet motivaci k hubnutí

hubnutí motivace

Rozhodli jste se zhubnout, ale bojíte se selhání? Zdánlivě malé drobnosti vám pomohou motivaci udržet. A právě tyto tajné tipy specialistů vám dnes prozradíme.

1.   Nikdy nevynechávejte pondělní cvičení

Nový týden, nové začátky. Ne nadarmo bývají pondělní lekce cvičení nejdříve zaplněné. Nedávná studie v American Journal od Preventive Medicine potvrzuje, že nejvíce řešíme své zdraví zkraje týdne. Podle nastoleného režimu totiž tělo funguje celý týden. Proto pokud se v pondělí vymluvíme z cvičení, hrozí selhání i další dny.

Cvičení v pondělí vám možná vydělá víc peněz

cvičení v pondělí

Podle serveru Dailyburn.com vám cvičení v pondělí, kromě ukotvení pevného režimu, přinese i další benefity:

  • Budete se víc smát – vadí vám, že musíte „zase do práce“? Vlna endorfinů vás nakopne a zbaví úzkostí. Stačí 5minutová procházka na čerstvém vzduchu, nebo protažení před snídaní.
  • Budete se lépe ovládat – a to jak v práci, tak i co se týče svých slabostí. Už 15minutové cvičení podstatně snižuje chuť na cigaretu!
  • Bude vám to lépe myslet – cvičení podporuje tvorbu tzv. BDNF (Brain-Derived Neurotrophic Factor), což je protein, který „opravuje“ a chrání naše mozkové buňky. Díky němu se zlepšuje paměť a schopnost se učit novým věcem.
  • Možná vyděláte více peněz – podle studie zveřejněné v časopisu Forbes vydělávají lidé, kteří pravidelně cvičí, i více peněz. Jednoduše je k tomu dovedou všechny dříve jmenované výhody.

TIP: Chcete u cvičení vydržet? Začněte cvičit ve skupině, ideálně s kamarádkou.

2.   Měřte a važte se denně

měření

Podle serveru MedicalNewsToday nám dennodenní vážení nebo měření pomáhá lépe si uvědomit souvislosti mezi tím, co jíme, a tím, jak mění naše tělo. Výsledky (váhu a centimetry v pase a na bocích) si každý den zapisujte. Motivace metodou grafů a čísel na vás zafunguje tím spíše, pokud jste muž. Za zkoušku ale rozhodně stojí pro obě pohlaví.

3.   Udržujte čistou kuchyňskou linku

čistá kuchyňská linka

Profesor psychologie Brian Wansink z Cornellovy Univerzity už léta tvrdí, že naši nadváhu výrazně ovlivňuje okolní prostředí – pracoviště, oblíbené obchody s potravinami a nejvíce uspořádání kuchyně. Čím spíše v ní narazíme na něco nezdravého, tím spíše to sníme. Proto schovejte všechny potraviny do skříněk a z dosahu odneste i sirupy a sladké nápoje.

TIP: Přečtěte si, které potraviny nemilosrdně vyhodit, když začínáte hubnout.

4.   Žijte svými pocity, ne tvrdými cíli

štěstí

Soustředíte se na konkrétní cíl, třeba shodit 20 kg, nebo zvládnout 30 kliků v kuse? Pozor, právě toto je podle psychologů z univerzity v New Yorku zaručená cesta, jak motivaci rychle vyčerpat. Raději se soustřeďte na svou náladu a pocity vždy, když sníte dobré a zdravé jídlo, nebo docvičíte. Tak si nejlépe uvědomíte všechny výhody spalování, a vaše chuť do hubnutí poroste.

Držíme všechny palce, co máme!

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Jsem vystudovaná právnička, ale nyní se naplno věnuji psaní. Mám ráda českou, italskou, indickou a mexickou kuchyni. Miluji ochutnávání nových druhů exotického ovoce a (nealko!) nápojů. Od vyváženého jídelníčku z poctivých surovin se podle mě odvíjí i naše celková pohoda.

reklama