Bezhladoveni.cz

Zdravý jídelníček proti nedostatku železa: II. díl

Zdravý jídelníček proti nedostatku železa: II. díl

Nedostatek železa a nemoci s tím spojené ohrožují velkou část populace. Chybí železo i vám? Zvyšte příjem potravin s jeho obsahem. Inspirujte se naším ukázkovým jídelníčkem.

reklama

Příznaky nedostatku železa

Jako hlavní příznaky deficitu železa uvádí Mayo Clinic:

  • Únava a slabost
  • Bledá kůže
  • Zrychlený srdeční tep a dušnost
  • Studené ruce a nohy
  • Neobvyklé chutě na různé potraviny
  • Bolesti hlavy, závratě

Železo v krvi vám jednoduše vyšetří váš praktický lékař. Nezanedbávejte pravidelné preventivní prohlídky, i když jíte správně. Důvodem nedostatku železa a následné anémie může být u žen i silná menstruace a další faktory, které nelze příliš ovlivnit.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Železo v potravinách: Braňte se chudokrevnosti

Ukázkový jídelníček bohatý na železo

1. den

Snídaně: Ovesná kaše s lněnými semínky, jablkem, skořicí a kešu ořechy

Svačina: Bílý jogurt s meruňkovým kompotem bez přidaného cukru a kostičkou hořké čokolády

Oběd: Krůtí játra s cibulí a šťouchaným bramborem

Večeře: Salátové listy s pečeným květákem, cizrnou, bylinkovým pestem, avokádem a citrónovou šťávou

krůtí játra s cibulí a šťouchaným bramborem

2. den

Snídaně: Rýžová kaše s chia malinovým džemem, vanilkou a kokosem

Svačina: Celozrnný hruškový muffin

Oběd: Mleté hovězí karbanátky s rajčatovou omáčkou a hráškovou kaší

Večeře: Salátové listy s pečeným bramborem, růžičkovou kapustou, tahini a zlehka praženými piniovými oříšky

mleté hovězí karbanátky s rajčatovou omáčkou a hráškovou kaší

3. den

Snídaně: Celozrnný nasucho opečený žitný chléb s kešu máslem, banánem a skořicí

Svačina: Smoothie s kadeřavé kapusty, spiruliny, ananasu, konopných semínek a 100% pomerančové šťávy

Oběd: Celozrnné burrito s fazolemi, pečenou dýní, koriandrem a smetanovým sýrem

Večeře: Volská oka s bylinkami, rajčaty a pršutem

volská oka s bylinkami, rajčaty a pršutem

4. den

Snídaně: Špaldové palačinky s jahodovým džemem bez přidaného cukru, tvarohem a plátky mandlí

Svačina: Bílý jogurt s jablkem a kostičkou hořké čokolády

Oběd: Tofu na kari s batáty a hnědou čočkou

Večeře: Grilovaná makrela s citrónem a listovým salátem

grilovaná makrela s citrónem a listovým salátem

5. den

Snídaně: Ovesná kaše s dýňovými semínky, jablkem, skořicí a vlašskými ořechy

Svačina: Celozrnná maková bábovka

Oběd: Kroupy s pečenou dýní, cibulí, paprikou, baby špenátem, citrónovou šťávou a čerstvou petrželkou

Večeře: Hovězí steak s rajčatovou salsou, celozrnné pečivo

hovězí steak s rajčatovou salsou, celozrnné pečivo

Více informací o železe, jeho nedostatku a přirozených zdrojích najdete I. díle zdravého jídelníčku proti nedostatku železa.

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Test na COVID, jednorázové rukavice, roušky a respirátory, jednorázové oděvy, obličejové štíty, dezinfekce na ruce, antibakteriální ubrousky, produkty za velkoobchodní ceny.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům