BezHladovění.cz

Proč používat Nordic Walking hole?

Severská chůze, neboli Nordic Walking, je způsob chůze se speciálními holemi, který se k nám dostal z Finska. V současné době je jednou z nejvíce se rozvíjejících volnočasových aktivit a plní jak funkci doplňkového tréninku pro aktivní sportovce, tak funkci rekreačního sportu pro všechny ostatní turistické a sportovní nadšence.

Nordic Walking a jeho pozitivní vliv na organismus

  1. Severská chůze, oproti obyčejné chůzi bez holí, zvyšuje zapojení horní části zádových svalů, velkého prsního svalu, svalů ramenního pletence a svalů předloktí.
  2. Zatěžuje celé tělo rovnoměrně. Doporučuje se osobách s poruchami pohybového aparátu pro snížení zátěže na klouby.
  3. Zvyšuje intenzitu chůze a zlepšuje naší kondičku. S pravidelností dochází ke zpomalení srdeční frekvence a zvýšení aerobní aktivity organismu. V praxi to znamená, že víc zvládneme více a méně nás pohyb skolí.
  4. Zapojení větší části těla vede i k většímu energetickému výdeji. Oproti běžné chůzi spalujeme více než o 20 %.
  5. Dochází ke snížení bolestivých pnutí, lepšímu prokrvení svalů. Mechanické zatěžování kostí přispívá k jejich zvýšené pevnosti a hustotě, a tudíž chrání před osteoporózou a zlomeninami.

Rozdíl mezi trekingovými a Nordic Walking holemi

Hole pro Nordic Walking se snadno zaměňují za hole trekingové, avšak je v nich malý rozdíl. Trekingové hole jsou těžší, robustnější, většinou skládací, odpružené a slouží především k opoře a snazšímu pohybu v terénu.

Nordic Walking hole jsou častěji vcelku a podobné těm na běžky. Jsou lehké a celé pevné. Jejich výhradním účelem je sloužit při sportovních aktivitách jako kondiční chůze či běh. Také je zde zásadní kvalitní materiál.

Další důležité parametry při výběru holí:

  • pružnost – zabraňuje nežádoucím účinkům na krční páteř a pletenec ramenní
  • lehkost – hmotnost je důležitý aspekt, ideálně bychom jí při chůzi neměli vnímat
  • délka – pro začátečníky jsou vhodnější kratší hole, jinak se délka určuje vynásobením naší výšky s koeficientem 0,68

Čtěte dále: Jak vybrat hole na Nordic Walking?

Nordic Walking je aerobní pohybová aktivita, tedy pohyb se střední intenzitou, kde se získává energie za přístupu kyslíku. Pohyb, který je ideální ke zvýšení zdatnosti a redukci hmotnosti. Jeho zásluhou se budete cítit spokojeněji a lépe budete snášet každodenní stres.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Share via
Send this to a friend