Bezhladoveni.cz

Zdravý jídelníček při histaminové intoleranci: II. díl

Zdravý jídelníček při histaminové intoleranci: II. díl

Histaminová intolerance představuje onemocnění s nejasnými příznaky vyvolané přehnanou reakcí těla na nahromadění histaminu ve střevě. Léčba spočívá v úpravě jídelníčku.

reklama

Histaminová intolerance (HI) jako diagnóza bývá často odhalena až po dlouhodobě přetrvávajících obtížích. Včasnou diagnostikou přitom lze zamezit závažným zdravotním komplikacím.

Onemocnění vyžaduje úpravu stravovacích návyků. Několikafázová histaminová dieta napomáhá k postupnému odeznění příznaků a regeneraci střeva. Podrobný popis jednotlivých fází uvádíme v I. díle zdravého jídelníčku při histaminové intoleranci.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Zdravý jídelníček při histaminové intoleranci

Ukázka zdravého jídelníčku při HI

Běžně dostupné seznamy doporučených potravin při histaminové dietě vznikají na základě individuálních, osobních prožitků pacientů.

Bez vlastních předchozích zkušeností můžete stejně jako my vycházet z doporučení specialistky na zdravotní prevenci a výživu Pharm.Dr. Margit Slimákové.

1. den

Snídaně: Žitný chléb bez kvasnic s máslem a nezrajícím ovčím sýrem, jablko

Oběd: Rizoto s čerstvým hovězím masem, pórkem, pečeným květákem a dýní

Večeře: Grilovaný čerstvě chycený pstruh s pečenou mrkví a růžičkovou kapustou

rizoto s čerstvým hovězím masem, pórkem, pečeným květákem a dýní

2. den

Snídaně: Žitné vločky s čerstvě pasterizovaným mlékem, máslem a hruškou

Oběd: Jehněčí maso dušené s mrkví, vařená rýže

Večeře: Salátové listy s grilovanou cuketou, paprikou a nezrajícím kozím sýrem

jehněčí maso dušené s mrkví

3. den

Snídaně: Rýžová kaše s máslem a neslazeným meruňkovým džemem

Oběd: Pečené kachní stehno s bylinkami, květáková rýže

Večeře: Brokolicová polévka s nezrajícím sýrem, krutony z žitného chleba bez kvasnic

brokolicová polévka s nezrajícím sýrem

Přejeme dobrou chuť a klidné trávení 🙂

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Nenechte si ujít

reklama
reklama