BezHladovění.cz

Zdravé náhrady jinak tučných a nezdravých jídel

Chcete konečně začít hubnout a bojíte se, že přijdete o svá oblíbená jídla? Tak právě pro vás je určen tento článek, protože si dnes ukážeme, že i zdravé stravování nemusí být nuda a že redukční dieta neznamená jenom nekonečné omezování se.

Je to jen o tom, vzít hubnutí za správný konec a naučit se, jakými zdravými dobrotami nahrazovat ty nezdravé a ušetřit tak mnoho energie, které přijímáme.

Většinu sladkých a tučných jídel, která se v našem jídelníčku doposud vyskytovala, nahradíme zdravějšími alternativami, přičemž výborná chuť zůstane zachována.

Nevěříte? Čtěte.

Zdravé palačinky nebo zdravé lívance?

lievance

Začneme od staré dobré klasiky, snídaňového dezertu jménem palačinky nebo lívance. Tato oblíbená snídaně našich děti se dá totiž udělat mnohem zdravěji, než z těsta plného tuku a cukru.

Na zdravé lívance si připravte pouhá 2 vejce, 2 zralejší banány a trochu tuku na smažení. Použít můžete například řepkový olej nebo kokosový tuk.

Jak postupovat?

  1. Banány rozmačkejte vidličkou a smíchejte je s rozšlehanými vejci.
  2. Poté směs přendejte na pánev a smažte na trošce tuku na mírném ohni, z každé strany asi 4 minuty.
  3. Po upečení už stačí jen servírovat na talíř a hotové lívance můžete podávat například přelité bílým jogurtem s trochou medu. Dokonale rychlé a zdravé jídlo zároveň!

Je libo těstoviny? Zkuste to jinak!

Úspěšná dieta se zeleninovými nudlemi

Milujete těstoviny snad na všechny způsoby a nechcete se jich vzdát ani při dietě? Vyzkoušejte jejich zeleninovou alternativu a budete koukat, jak skvěle dokážou nahradit klasiku z bílé mouky.

Díky těmto „těstovinám“ nezatížíte své tělo nadbytečnými sacharidy a budete míst dost energie na další povinnosti! Jak by se někteří mohli mylně domnívat, na programu nejsou celozrnné těstoviny, které se všeobecně považují za zdravější alternativu klasických těstovin, ale cuketové špagety!

Jednoduše vezmete cuketu a škrabkou na brambory z ní odkrojujete podlouhlé plátky. Pokud byte chtěli opravdu tvar špaget, můžete si pořídit speciální náčiní na výrobu zeleninových těstovin.

Až budete mít cuketu nakrájenou na plátky do tvaru nudlí, hoďte ji na rozpálenou pánev s trochou olivového oleje a restujte, dokud cuketa nezměkne.

Cuketu solte, až bude hotová, jinak by z ní zbytečně odcházelo příliš vody a výsledek by nemusel být tak efektivní.

Hotové cuketové nudle podávejte například se sýrovou omáčkou z rozpuštěného nízkotučného sýra a kousky restovaného kuřecího masa. Zdravé a přesto výborné!

Tip!

Stejně tak si můžete vyrobit i domácí mrkvové „těstoviny“.

Zdravá pizza? Proč ne!

Jak si doma udělat zdravější pizzu a nemít výčitky z tučného těsta, které je navíc chudé na veškeré nutričně hodnotné látky?

Buď můžete použít celozrnnou mouku, ve které se vyskytují kromě sacharidů alespoň některé mikroživiny, anebo zkuste pizzu, kterou vám bude závidět každý fanoušek zdravé výživy!

Recept na květákovou pizzu

Připravte si

  • 1 větší květák
  • 1 hrnek na jemno umletých mandlí
  • 2 vejce a jeden bílek
  • koření dle chuti – bazalka, majoránka, oregano, sůl a pepř
  • rajčatový protlak
  • sýr, šunka, žampiony, kukuřice – zkrátka vše, co máte na pizze rádi

Postup

  1. Nejprve rozmixujte syrový květák a pak ho dejte péct asi na patnáct minut do trouby předehřáté na 200°.
  2. Po uplynutí doby pečení květák vyjměte a dejte okapat do čisté utěrky, popřípadě z něj vymačkejte přebytečnou vodu.
  3. Usušený květák smíchejte s mandlemi, kořením i vejci a rozetřete na plech pokrytý pečícím papírem.
  4. Dejte směs na 15 minut péct a poté nechejte vychladnout.
  5. Na předpečené těsto rozetřete rajčatový protlak a poklaďte suroviny dle chuti.
  6. Pečte dalších 10 minut a poté můžete podávat!

Takovýchto receptů je celá řada, stačí jen hledat, anebo být trochu vynalézaví. Až příště dostanete chuť na něco tučného a nezdravého, zamyslete se, zda by se ona pochoutka nedala něčím nahradit.

Tipy na závěr

  • Nezdravé zálivky a majonézu můžete vyměnit za bílý jogurt dochucený česnekem a trochou petržele, na jednohubky použijte místo pečiva na kolečka nakrájenou okurku.
  • Až budete potřebovat upéct něco zdravého dětem k narozeninám, vsaďte na zdravý nepečený dort z tvarohu, ovoce a želatiny dochucený medem, nebo celozrnné muffiny oslazené stévií.
  • Hranolky nikdy nesmažte, ale připravte je z pravých brambor v troubě a popcorn k televizi nahraďte pečenou cizrnou, která bude křupat stejně tak dobře, jako známější klasika.
Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend