reklama
970x90-vyprodej-koncicich-produktu-0919-cz-1569914732.jpg
BezHladovění.cz

Ty nejlepší podzimní spalovače

Co nám podzim přináší?

Podzim je období mnoha svátků, tradic a s tím spojených slavností. Je obdobím vinařů a sádků.

Na Svatováclavské slavnosti se zase peče husa s knedlíky, pouťové koláče, na Dušičky 3. listopadu dušičkové pečivo.

Tradice je určitě velmi důležité uchovávat a oživovat, ale pokud zde řešíme otázku, jaké aktivity či pokrmy zařadit v tomhle ročním období, abychom dobře nabudili metabolismus ke spalování, musím vás zklamat, ale běhání po burčáku sem nepatří.

Být k sobě příliš striktní také ovoce nepřináší, proto dbejte na rčení: Všeho s mírou!

Co je dobré na podzim jíst?

Přechod z léta na podzim a z podzimu na zimu je vždycky rizikový z hlediska epidemiologického.

Jsme náchylnější k nejrůznějším virózám, proto je budování imunity v tomto období potřebné i z hlediska prevence.

Jsme-li zdraví a plní energie, kilogramy jdou daleko snáze dolů. A je známo, že tím co jíme, tyto jmenované faktory velmi ovlivňujeme!

Podzimní tipy

Červená řepa

Z hlediska živin je červená řepa jedním z nejdůležitějších druhů zeleniny, má vysoký obsah kyseliny listové a celkově obsahuje všechny podstatné živiny a minerální látky.

Má detoxikační účinky, které navodí pročištění našeho těla a usnadní spalování. Povzbuzuje i tvorbu žluči a činnost žaludku.

Dýně neslouží pouze k „Halloweenské“ dekoraci

Málokoho překvapí, že dýně patří ke klasickému podzimnímu stravování. U nás ale zrovna do tradiční české kuchyně nezapadá. Většině se stále vybaví asociace dýně a amerického svátku Halloweenu.

Dýni však můžeme využít od slupky po semínka! Nyní se díky prolínání jednotlivých kultur po celém světě, cestování, zvyšující se atraktivitě exotických jídel a potravin, začínají tyto jinde běžné potraviny a pokrmy dostávat i k nám.

Mírné zpestření našich poměrně těžkých českých jídel můžeme brát jedině za pozitivní zprávu!

Dýně má malou energetickou hodnotu, je vitaminovou bombou a hodí se téměř k čemukoli pro své možnosti technologického zpracování.

Ingredience na dýňové smoothie: dýně, nízkotučné mléko (neslazené vanilkové mléko), pár kapek vanilkového extraktu, banán, špetka skořice.

Veškeré ovoce nakrájíme na drobnější kousky a společně s ostatními ingrediencemi spojíme v mixéru v lahodný nápoj.

Jablko

Nepřijde vám jablko jako žádný zvláštní objev? Potom zkuste obměnit způsob, jakým tohle antioxidanty nabité ovoce konzumujete!

Patří mezi dietní pokrm pro svůj velký obsah vody a vlákniny, díky kterým v žaludku nabobtná. Tím pádem nejen zasytí, ale může na sebe navázat i toxické látky.

Čaj z křížal, sušených švestek a ostružin. Výborně tím můžeme využít vlastní zdroje ze zahrádky, zahřát se a dostat do sebe hodnotné látky.

Sušením ovoce bezprostředně po sklizni si ovoce zachovává potřebné vitaminy i antioxidanty. Navíc jím zaženete chuť na sladké, protože ovoce v čaji je sladké samo o sobě ažaž a výborně zasytí.

Káva nebo zelený čaj

Oba tyto teplé nápoje obsahují látky (polyfenoly), které dokážou rozproudit metabolismus.

Kdo se hýbe, spaluje raz dva!

S příchodem chmurného období přichází i podzimní splíny. Není nic lepšího než povzbudit našeho „ducha“ cvičením. Pravidelné sportování totiž obecně urychluje spalování.

Kdo je ranní ptáče, může si trochu přivstat a jít si zaběhat. Neskutečně to nakopne metabolismus a následná vydatná snídaně se spaluje daleko lépe.

K tomu všemu patří samozřejmě rady, které přesto, že je většinou znáte, stojí zato zopakovat! Měli bychom jíst pravidelně, několikrát denně po menších porcích.

Hladovění spalování naopak zpomalí.

Ing. Tereza Pechová

Ing. Tereza Pechová

Vždy jsem tíhla k dobrému jídlu a trávení času v přírodě při nejrůznějších sportovních aktivitách. Právě zájem o zdravý životní styl a zjištění, na kolik je naše zdraví ovlivněno tím co jíme, mě přivedlo k absolvování oboru Nutriční terapie.

reklama