Bezhladoveni.cz

Skryté hrozby ve vašem nákupním vozíku

Vybírání správných potravin je pro obyčejné lidi někdy pořádný oříšek.

reklama

V domnění, že nakupujeme zdravé a dietní potraviny, se však na nás z regálů usmívají skrytí záškodníci.

Které výrobky se tedy vydávají za něco, co nejsou?

Dejte si při nákupu pozor na následující položky a vaše tělo vám v budoucnu o to víc poděkuje.

Skryté kalorie

Jednou z největších nástrah je nepochybně cukr. Skryté kalorie na nás koukají ze všech stran, a to v produktech, ve kterých bychom je čekali nejméně.

Co třeba vitamínová bomba ve formě džusu? Většina džusů v supermarketech se navíc vyrábí z koncentrátů, ve kterých se množství vitamínů mnohonásobně snižuje.

Pokud si uděláte domácí čerstvý fresh, tak uděláte lépe, ale 45 kaloriím na pouhých sto mililitrů tohoto nápoje se beztak nevyhnete.

Džusy popíjejte s mírou, ovocný cukr je sice lepší než obyčejný bílý, ale energetická hodnota není o nic menší.

Pseudopotraviny

Dalším postrachem lidí v redukčním režimu jsou pseudocereálie, které obsahují daleko více kalorií, než si dokážete představit.

Pokud kupujete müsli a myslíte si, že zdravější snídani si dopřát nemůžete, jste na omylu.

Müsli bývá často upravováno velmi nezdravě, a navíc se v kupované krabici vyskytuje nadbytek cukru. Pokud si ráno bez cereálií s mlékem nedokážete představit, zkuste si připravit müsli domácí.

Stačí smíchat pár lžic ovesných vloček s trochou oříšků, semínek či sušeného ovoce a bez výčitek můžete přidat i víceprocentní kvalitní čokoládu.

Nejenom, že tak budete vědět, co vkládáte do úst, ale navíc i ušetříte.

Život s lehkostí

Podobnou hrozbou jsou i light výrobky, které jsou sice ochuzené o tuk, ale často jako náhradu obsahují přehnané množství cukru a všemožných nebezpečných éček, zahušťovadel či umělých sladidel.

Množství umělých sladidel v dostupných výrobcích je sice schválené a bezpečné, ale jejich přehnanou konzumací si rozhodně neprospějeme.

Zkuste si místo light jogurtu s umělými přísadami koupit tučnější bílý, dochutit ho ovocem či medem a prospějete tak i svému zdraví.

Velký boom teď zažívají i limonády bez cukru, které jsou vzhledem k narůstající obezitě vhodnější než nápoje slazené bílým cukrem, ale ani s jejich popíjením bychom to neměli přehánět.

Kromě velkého množství sladidel obsahují i jiné nebezpečné látky.

V oblíbené cocacole je to například kyselina fosforečná, která přispívá k řídnutí našich kostí a následné osteoporóze. I v tomto případě se tedy řiďte heslem: „všeho s mírou“.

Klamavé výrobky

Co takhle dát si rýžový chlebíček? I pufované výrobky jsou pro naši dietu skrytou hrozbou, zejména pokud jich spořádáme větší množství.

Pufované chlebíčky nás nezasytí, a proto málokdo z nás zůstane u jednoho kousku. Z prvotně nízkokalorického kousku se tak stává dietní hrozba v podobě prázdné energie bez jakéhokoli nutričního přínosu pro naše zdraví.

Chcete si udělat zdravou večeři? Salát bude zajisté správná volba. Zapomeňte však na kupované zálivky plné tuku a cukru a raději si udělejte domácí jogurtový dresink.

Uděláte dobře nejenom své štíhlé linii, ale vyhnete se i nebezpečným éčkům.

Trans-nenasycené mastné kyseliny

Že jsou rostlinné tuky zdravější než obyčejné máslo? I zde se vyskytuje mnoho pro a proti, měli bychom zohlednit ty nejdůležitější.

Velký pozor bychom si měli dát především na tuky ztužené procesem hydrogenace, kdy vznikají trans-nenasycené mastné kyseliny, často nebezpečnější než klasické nasycené.

Tyto kyseliny se vyskytují i v jiných potravinách jako jsou různé sušenky, brambůrky a sladkosti a přispívají k ucpávání cév a vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

Při nákupu si tak raději hlídejte etikety, většina margarínů u nás má množství těchto škodlivých tuků velmi snížené.

Velkým obloukem se při nákupu vyhýbejte uzeninám s nízkým procentem masa (pod 90%), pro jejich trvanlivost obsahují spoustu éček a nebezpečných přísad, škodlivých vašemu zdraví ve velké míře.

Dále obsahují sůl, která se kromě uzenin vyskytuje také v instantních pokrmech (polévky, těstoviny, čínské nudle) a kořenících směsích.

Sůl v našem organismu dělá pěknou neplechu. V České republice je spotřeba soli na osobu téměř trojnásobná, než by bylo vhodné.

Snížením konzumace soli se tak můžeme vyhnout vzniku cévních mozkových příhod, kardiovaskulárních onemocnění a jiných zabijáků dnešní populace.

Nikdy nezapomínejte, že zdraví máme jen jedno.

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz Doprava zdarma
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz
Naše potraviny obsahují výrazně méně cukru. Protože jejich skutečná síla spočívá v přírodní chuti. Víme, že i funkční potraviny mohou chutnat skvěle a lahodně. Při dodržení nejvyšších standardů kvality jsme dosáhli čistou chuť každé jedné Powerlogy potraviny. Doprava zdarma na všechny nákupy.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům