BezHladovění.cz

Říjnový jídelníček ze sezónních surovin

Využijte předností, které nabízí potraviny rostoucí v přirozených podmínkách. V říjnu dosahuje sklizňové zralosti hned několik druhů ovoce a zeleniny. Společně tvoří základ zdravého jídelníčku.

Které potraviny mají sezónu v říjnu?

Ani sychravé počasí a nižší teploty nebrání některým druhům ovoce a zeleniny v jejich dozrávání. Které z nich volají po sklizni v říjnu?

  • Ovoce: jablka, hroznové víno, hrušky, kdoule, slívy, švestky
  • Zelenina: brambory, brokolice, celer, čekanka, červená řepa, cuketa, dýně, hlávkové zelí, kedlubna, křen, květák, ledový salát, lilek, mangold, paprika, pastiňák, patizon, pekingské zelí, petržel, polníček, pór, rajčata, rukola, růžičková kapusta, ředkve, ředkvičky, špenát, topinambur, tuřín, vodní meloun, vodnice

a další…

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
8 tipů na potraviny, které se vyplatí jíst v říjnu

Ukázka zdravého říjnového jídelníčku

1. den

Snídaně: Celozrnný žitný chléb s ořechovým máslem, ředkvičkami a klíčky řeřichy

Svačina: Bílý jogurt se švestkami, konopnými semínky a hořkou čokoládou

Oběd: Pečené kuře s bylinkami, rajčaty a sladkým bramborem

Večeře: Směs salátů (rukola, polníček) s marinovaným květákem, cuketou, quinoou a kozím sýrem

pečené kuře s bylinkami, rajčaty a sladkým bramborem

2. den

Snídaně: Ovesná kaše s mákem, bambuckým máslem, slívami a badyánem

Svačina: Mrkvovo-jablečný chlebík s vlašskými ořechy

Oběd: Celozrnné těstoviny s pečenou dýní, šalvějí a ovčím sýrem

Večeře: Vařené brambory ve slupce s bylinkami, karotkou, ředkvičkami, zastřeným vejcem a brokolicovými klíčky

celozrnné těstoviny s pečenou dýní, šalvějí a ovčím sýrem

3. den

Snídaně: Vařená pohanka s jablkem, skořicí a ořechovým máslem

Svačina: Salát Coleslaw, celozrnné pečivo

Oběd: Rizoto se špenátem a pečeným lososem

Večeře: Listový salát s marinovanou červenou řepou, feta sýrem, piniovými ořechy a čekankovým sirupem

listový salát s marinovanou červenou řepou, feta sýrem, piniovými ořechy a čekankovým sirupem
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Zdravý jídelníček na říjen 2019

Přejeme dobrou chuť a podzim plný elánu 🙂

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Share via
Send this to a friend