Bezhladoveni.cz

Recenze e-booku Restart jídelníček: Hubnutí s podporou odborníků

Chcete zdravě zhubnout s dlouhodobými výsledky? Ověřený návod slibují autorky e-booku Restart jídelníček. Přečtěte si, jak obstál v testu redaktorky Zuzany Holmanové.

Hubnutí není jen o jídle

Důležité je také to, jestli máte pravidelný pohyb a jak se cítíte po psychické stránce. Nicméně správně sestavený jídelníček je při shazování váhy nezbytný. Autorky e-booku Restart jídelníčku vám nebudou servírovat žádné extrémy ani vás nutit trávit denně x hodin u plotny.

O autorkách e-booku

Za vznikem knihy stojí tři úžasné ženy a specialistky ve svém oboru:

  • Kristýna Ostratická – nejen profesionální kuchařka, ale i výživová poradkyně. Můžete ji znát například z projektu Tescoma s chutí nebo z pořadů na TV NOVA.
  • Monika Divišová – žena, která již 20 let využívá celostní přístup ke zdraví a propojuje výživu s psychikou.
  • Hanka Střelečková – lektorka výživy a sportovní trenérka. Získáte díky ní zdravé denní návyky a tipy na zdravý pohyb.

V čem je Restart jídelníček unikátní?

Pokrmy v e-booku připravíte ze snadno dostupných surovin a vynikají příjemnou pestrostí. Podpoří nejen hubnutí a zdravé trávení, ale také vás dobijí energií. Autoři nikoho nenutí počítat kalorie nebo trápit tělo hladověním. To vše je zcela zásadní, pokud chcete, aby byl váš nový jídelníček dlouhodobě udržitelný.

Hned v úvodu přijde na řadu vysvětlení základních principů Restart jídelníčku. Nečeká vás žádné přílišné omezování nebo velký kalorický deficit. Protože chcete-li opravdu zhubnout, je důležité, aby vašemu tělu nic nechybělo. U většiny diet to bohužel neplatí, a je to tím důvodem, proč u nich většina lidí nevytrvá.

Plusy Restart jídelníčku

  • Myslí na dostatek mikroživin i správný poměr makroživin.
  • Pamatuje na to, abyste přijaté živiny dobře vstřebávali.
  • Nezapomíná na dostatečný příjem bílkovin.
  • Dbá na to, aby u vás nedocházelo k výkyvům krevního cukru.
  • Jednotlivá jídla jsou zcela bezlepková.
  • Pokrmy obsahují pouze skutečné, snadno dostupné potraviny.
  • Recepty jsou krásně pestré, barevné a perfektně ochucené.

Získáte vzorový jídelníček na 21 dní

Říkáte si, proč zrovna tři týdny? Je to totiž dost dlouhá doba na to, abyste si osvojili zdravé návyky a dokázali u nich vytrvat. Určitě vás také bude zajímat, jak se jídelníček používá. Prostě a jednoduše podle uvedených receptů první tři týdny vaříte. Za tu dobu už získáte cvik, takže po uplynutí této doby už budete schopní si vytvářet i své vlastní recepty za použití uvedených surovin. A můžete si je pak navíc zapisovat do šablony, která se nachází hned za vzorovými jídelníčky.

Abyste se při nákupech neztratili

Následně vás kromě sestavených jídelníčků čekají také tři nákupní seznamy (jeden na každý týden). Stačí tak pouze jednou týdně zajít do obchodu a díky seznamu pořídíte vše potřebné. Naopak vás doma nebudou svádět potraviny, které do jídelníčku nepatří. Veškeré doporučované suroviny jsou navíc snadno dostupné v supermarketech nebo prodejnách zdravé výživy. Odpadají tím starosti s jejich sháněním „po všech čertech“.

Za nákupním seznamem nechybí ani konkrétní tipy na prodejny, do nichž můžete každý týden zavítat. Možná budete trochu překvapeni, až zjistíte, že zdravé potraviny v pohodě seženete i v obchodech, jako je Lidl či DM drogerie. Nakupovat ale můžete i přes různé e-shopy, a pořídit si tak tak nejen bio potraviny nebo čerstvé ryby, ale i doplňky stravy a šikovné pomůcky do kuchyně.

Bonusová videa pro snazší hubnutí

Ještě než se dostanete ke konkrétním receptům, můžete se podívat na tři videa z dílny autorek, která vám po celou dobu hubnutí budou oporou. Získáte v nich kupříkladu praktické instrukce, kde nakoupit všechny potřebné suroviny. A nechybí ani tipy na to, jak se poprat s pocitem hladu. V posledním videu je pro vás pak připravený recept na úžasný salát, při jehož přípravě si vystačíte s pouhými několika ingrediencemi.

A konečně jsou tu recepty

Restart jídelníček - recept

No a nyní už přichází řada na tu nejlepší a zároveň nejobsáhlejší část knihy – totiž na 83 krásně nafocených receptů. To znamená, že ke každému pokrmu z jídelníčku najdete v e-booku přesný recept pro snadnou přípravu. U každého z receptů najdete také informaci o tom, pro koho je daný pokrm vhodný. Každý si tak přijde na své i v případě, že se z nějakého důvodu vyhýbá masu, mléku či vejcím.

Jaké mají recepty výhody?

  • Jsou velmi jednoduché – vaření tak zvládnete i bez velkých kuchařských schopností.
  • Příprava jídla vám zabere max. 30 minut – nemůžete se vymlouvat na nedostatek času.
  • Nechybí podrobné instrukce a reálné fotky – skvělá motivace, i když nejste zrovna profesionální šéfkuchař.
  • Mnohé pokrmy jsou vhodné i pro vegetariány, osoby, které se vyhýbají laktóze, a dokonce i vegany.

Pro snadnou orientaci jsou recepty v knize seřazeny takto:

  • snídaně
  • polévky
  • obědy
  • večeře
  • přílohy
  • dezerty
  • dopolední svačiny
  • odpolední svačiny
  • drinky

Jak knihu Restart jídelníček celkově hodnotím?

V první řadě mi přijde super, že člověk není hozen do vody. Naopak kromě obecných rad dostane i konkrétní tipy v podobě jídelníčku na 21 dní. Za tu dobu už leccos pochytá, takže další jídla už si může vymýšlet i sám.


Nová podoba Restart jídelníčku

Pokrmy zaujmou svou pestrostí

Na restart jídelníčku oceňuji, že nejde o žádnou jednostranně zaměřenou dietu, při které by tělu něco chybělo. Jídla jsou naopak pestrá a přitom zdravá, plná bílkovin, obsahují správný poměr makroživin i dostatek vitaminů, minerálů atd. Což se pojí s další výhodou knihy – jídelníček sestavily nutriční expertky s 20letou praxí.

Skvělé je, že v receptech nechybí ani suroviny jako ryby, luštěniny, kozí sýr, oříšky nebo různé koření a bylinky. Co bych určitě nezapomněla opomenout – veškerá jídla v knize jsou bezlepková. Je tu i dostatek jídel vhodných pro vegetariány a nechybí ani recepty bez laktózy nebo zcela bez živočišných produktů.

Zvládne to opravdu každý

Také si myslím, že spoustu lidí bude motivovat to, že nejde o žádné složité postupy. Recepty jsou opravdu jednoduché, což zvyšuje pravděpodobnost, že člověk u tohoto jídelníčku vytrvá. Některá jídla se připravují i na dva dny (takže odpadá každodenní vyvařování. A většinu připravených pokrmů lze navíc vzít do krabičky, takže budete mít oběd do práce apod.

Co se týče záporů knihy Restart jídelníček, osobně spatřuji pouze jednu. Konkrétně to, že první nákup potravin může vyjít poměrně dráž. Ono je to ale dáno tím, že na začátek potřebujete pořídit i věci jako přepuštěné máslo, olivový olej, větší množství ořechů apod. Na druhou stranu pak ale už budete de facto pravidelně dokupovat jen čerstvé suroviny jako zeleninu atd.

Shrnutí: Hubnout jde i zdravě a s chutí

Takže když to shrnu, knihu vám mohu jen a jen doporučit. Pokud chcete ztratit nadbytečná kila zdravě, a přitom si dopřávat chutná, pestrá jídla plná živin, která vás budou bavit, pak je kniha přesně pro vás. Zjistíte díky ní, že hubnout se dá i bez každodenního počítání kalorií, jídelníčku sestaveného na pár surovinách, nebo nedej bože hladovění, které rozhodně nikdy nikam nevede.

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí


Restart jídelníček
Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete


  • Nemusíte počítat kalorie.
  • Jídelníčky na 3 týdny + návod, jak si nakombinovat vlastní.
  • 83 snadných receptů z dostupných surovin (většina jídel do 30 minut).
  • Široký výběr jídel, i když máte nějaké stravovací omezení.
  • Nakupujete 1x týdně.

Zuzana Holmanová

Téma zdravého životního stylu mě (nejen) profesně provází již mnoho let. Vlastní zdravotní potíže mě donutily začít se stravovat jinak a vyřadit z jídelníčku laktózu a později i lepek. Když zrovna něco nepíšu nebo nekuchtím, utíkám ráda do přírody nebo si vyrábím vlastní přírodní kosmetiku, což můžete sledovat i na mém blogu holkybezsilikonu.cz.

Nenechte si ujít