BezHladovění.cz

Mlsání bez výčitek!

Všichni jistě souhlasíme, že každý má právo se občas odměnit nějakou tou sladkostí. Pokud jste se ale právě pustili do shazování kil před blížícím se létem a bojíte se kalorií jako čert kříže, jděte na to chytře.

Jestliže budete nad vašemi chutěmi přemýšlet, můžete si dopřávat dobroty každý den, a to dokonce bez výčitek.

Rozhodně zde nemluvíme o každodenním pojídání čokolády na kila, nebo ukájením se gumovými medvídky večer před televizí.

Samozřejmě, naše tělo občas potřebuje pořádně „zhřešit“, proto jednou za čas je nějaká ta nezdravá pochoutka určitě na místě.

Tentokrát se ale zaměříme na dobroty, které nám nejenom zaženou nesnesitelnou chuť na sladké, ale zároveň prospějí našemu zdraví a štíhlé linii.

Vitaminová bomba

Ovoce obsahuje spoustu vitamínů, minerálů a antioxidantů a je nedílnou součástí zdravého životního stylu. Pokud si budete dopřávat všelijaké druhy a v různých úpravách, nikdy Vás neomrzí.

Sáhnout na místo čokoládové tyčinky po jablku nebo banánu jistě každý z nás nezvládne, proto si ovoce zkuste pro příště připravit v trochu nevšední formě.

Pečené či mražené

Zkuste například jablko pečené v troubě, posypané skořicí a zalité kapkou medu. Že se Vám tato kombinace hodí spíše do sychravých zimních dnů a na vánoční atmosféru nemáte ani pomyšlení?

Raději byste něco studeného a svěžího? Nevadí, protože vyrobit si domácí „zmrzlinu“ není na jaře vůbec těžké! Stačí jen pro tentokrát trochu zašvindlovat a odpustit si smetanové a tučné varianty, které by naší postavě rozhodně nepřispěly.

Pokud doma nenajdete vhodnou nádobu, tak v každém obchodě s domácími potřebami dnes najdete formičky, do kterých stačí nalít směs z vašeho oblíbeného rozmixovaného ovoce, ochuceného například javorovým sirupem a výborná ledová dřeň je rázem na světě!

Jestliže ale prahnete po poctivé smetanové zmrzlině, přidejte k ovoci tvaroh, kde při výběru tentokrát uberte na množství tuku a vsaďte na nízkotučnou variantu.

Z ovoce vybírejte maliny, borůvky, jahody, nebo známý tukožrout ananas. Bobulovité, nebo ovoce z našich zeměpisných šířek bude rozhodně nejlepší volbou, protože se kromě nutričně prospěšných látek pyšní i nejnižším počtem kalorií!

Jen tak si zakřupat

Pokud nejste fanouškem zmrzliny, ale raději si pořádně „křupnete“, zkuste si doma vyrobit vlastní sušenky. Základ budou tvořit ovesné vločky, oříšky, sušené ovoce dle chuti a vše co vás jen napadne.

Takto připravenou směs si můžete dosladit medem, který je mimochodem známý jako nejlepší přírodní antibiotikum.

Ovesné sušenky by měly být vláčné, proto je zjemněte trochou mléka a při míchání si klidně pomozte rukama. Pak už jen stačí na plech utvořit jednotlivé placičky nebo tvary dle libosti, které následně upečte v troubě asi na 15 minut.

Když čokoládu, tak kvalitní

Dobrá zpráva je zde i pro milovníky čokolády, protože kakaové boby, ze kterých se hnědý zázrak vyrábí, patří dokonce mezi superpotraviny s  antioxidanty, které mají na naše zdraví blahodárný vliv.

Pozor bychom si však měli dávat na složení dané čokolády a v neposlední řadě na množství, ve kterém si ji dopřejeme.

Čokoláda je i přes svoje skvělé účinky na organismus kalorickou bombou, proto bychom si měli dopřát maximálně pár čtverečků, nikoli celou tabulku na posezení a mezi regály vybírat takové druhy, které mají minimálně 70% kakaa.

Rozhodně se vyhýbejte druhům mléčným, příliš doslazovaným, či dokonce laciným náhražkám.

TIP: Kvalitní 73% čokoládu koupíte tady ->

Správné načasování

Sladké pochoutky si dopřávejte nejlépe ke snídani nebo dopolední svačině, přebytečné kalorie totiž naše tělo dokáže během celého dne spálit.

Nezapomínejme, že i v ovoci se mimo vitaminů skrývá velké množství cukru a to je zejména ve večerních hodinách pro naši figuru velmi nevhodné. Jestliže Vás tedy večer honí mlsná, sáhněte třeba po bílém jogurtu, který si doslaďte trochou medu, nebo si uvařte pudink z nízkotučného mléka, doslazený stévií.

A co ošálit své smysly a přebít chutě variantou naslano? Zkuste si například připravit dip z tvarohu a bylinek, do kterého si můžete namáčet pokrájené okurky, mrkev, řapíkatý celer, nebo jinou zeleninu dle libosti.

Tato kombinace přijde vhod i na pohoštění pro nečekanou návštěvu, která ji zaručeně ocení daleko více, než pytlík chipsů vysypaných do mísy. Vsaďte tedy na jednoduchost, v té je totiž krásy – a často i bohaté chutě – nejvíce. Rada nakonec?

Nezapomínejte, že večerním chutím můžete skvěle předcházet pravidelnými a hodnotnými snídaněmi, následovanými vhodnými svačinami mezi jednotlivými hlavními chody.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend