BezHladovění.cz

Je vám po oříškách těžko? Aktivujte je

Víte, že ořechy mohou být pro naše tělo špatně stravitelné a mnohdy obsahují i škodlivé látky? Aktivováním z nich dostanete to nejlepší.

Co je aktivování oříšků?

Ořechy obsahují inhibitory enzymů, které mohou tělu bránit ve vstřebávání důležitých živin. Tyto látky mají za úkol zastavit předčasné klíčení ořechů. Organismu však můžou způsobovat problémy s vázáním živin a také podráždit zažívací systém. Může se tak stát, že všechny důležité vitaminy a minerální látky jen nedotčeně projdou trávicím traktem, aniž by se vstřebaly.

Aktivací ořechů naštěstí dokážeme tyto nevítané látky rapidně snížit a zajistit tak lepší trávení. Pod pojmem „aktivace ořechů“ se skrývá jejich namáčení ve vodě před konzumací nebo další tepelnou úpravou. Tímto způsobem můžeme aktivovat všechny ořechy, semínka i obiloviny.

Kdo by měl ořechy namáčet?

Ořechy jsou plné cenných látek, o které by byla velká škoda přijít. Největší službu prokáže namáčení ořechů lidem se sníženou imunitou, malým dětem, starším lidem a všem, které trápí dlouhodobé zažívací problémy. Výrazné zlepšení trávení zaznamenají i osoby trpící syndromem dráždivého tračníku.

aktivace mandlí

Výhody aktivace

Namáčení ořechů s sebou přináší mnoho výhod. Tady jsou 3 hlavní:

  1. Opráním zbavíte oříšky všech nečistot a prachu.
  2. Pokud je namočíte na delší dobu (nejlépe přes noc), dojde k aktivaci prospěšných enzymů a vyplaví se problematické inhibitory enzymů. Oříšky tak daleko lépe trávíme.
  3. Ořechy po aktivaci mají mnohem lepší chuť. Nepatrně změní strukturu, lehce změknou a zesládnou. Uvidíte, jak vám zachutnají předem namočené mandle, lískové oříšky nebo para ořechy.

TIP: Víte, že v našich zeměpisných šířkách nejlépe trávíme vlašské oříšky? Prostřídejte je i s „lískáči“ nebo mandlemi.

Jak správně postupovat při aktivaci ořechů

Aby aktivace proběhla správně, je třeba dodržet několik základních kroků:

  • Ořechy nejprve krátce propláchněte pod tekoucí vodou.
  • Do misky nalijte teplou vodu, přidejte trochu kvalitní soli. Promíchejte a počkejte, dokud se sůl zcela nerozpustí.
  • Do misky přidejte propláchnuté ořechy a nechte je namáčet na teplém místě 7–24 hodin. Čím déle, tím lépe.
  • Vodu slijte a ořechy znovu propláchněte.
  • Pokud by vám vadilo, že ořechy přišly o svou křupavost, můžete je ještě usušit v horkovzdušné troubě při nízké teplotě (do 70 stupňů Celsia). Není to ale nutné.

Teď už si můžete vychutnat lehce stravitelné ořechy plné prospěšných látek a enzymů.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Šárka Jirchářová

Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

Share via
Send this to a friend