Bezhladoveni.cz

Jak se správně stravovat v létě a jakých chyb se vyvarovat

Spojíte si léto se zeleninou a ovocem? Děláte dobře. S létem je sice čas na odlehčení jídelníčku, pouze studená strava nám ale také příliš neprospívá. Jak se v létě stravovat správně a bez zbytečných chyb?

reklama
Popis

Udělejte první krok pro lepší zažívání ještě dnes

Rezervujte si nezávaznou konzultaci s výživovým poradcem, na které získáte:

  • Diagnostiku těla na přístroji typu InBody / Tanita
  • Posouzení jídelníčku a tipy jako ho upravit, abyste se po jídle cítili lépe
  • Doporučení, co dělat pro lepší zažívání
  • Návrh dalšího postupu pro zmírnění špatného zažívání (pálení žáhy, reflux, nadýmání, bolest žaludku, atd.) úpravou stravy

Omezte cukr, pravidelně pijte a konzumujte i teplé pokrmy

K nejčastějším hříchům letního stravování patří zejména příliš mnoho cukru v jídle. Vynechejte kalorické bomby a sladkosti, bez kterých se dá vydržet. Zároveň v letním parnu myslete na pravidelný pitný režim, bez něj to nepůjde.

Pokud vám samotná voda moc nejede, zkuste ji vylepšit bylinkami a čerstvým ovocem. Hodit do ní můžete například oblíbenou mátu a limetku, ale klidně i jahody a lesní plody.

V neposlední řadě neomezujte stravování v létě pouze na studené pokrmy. Ačkoliv se to zdá jako logický krok a v horku na teplá jídla moc pomyšlení nemáte, pouze studené potraviny vám neudělají dobře.

svěží letní drink

Vychutnejte si zeleninovou polévku nebo rizoto

V létě spousta z nás zařadí do jídelníčku pečivo, sýry, rajčata, okurky s pocitem, že se v horku tolik nemusí jíst a už vůbec ne teplé potraviny. Naopak. Čím více suchých a zchlazujících potravin (mléčné výrobky) budete konzumovat, tím více si oslabíte zažívání a můžete si způsobit trávicí potíže.

Proto pokud se i v létě chcete cítit dobře, nezapomeňte vařit. Ideálními pokrmy jsou teplé zeleninové polévky, rizoto, případně grilovaná zelenina jako příloha nebo samotné jídlo.

Jezte tak, abyste se cítili dobře

Samozřejmě byste měli v létě konzumovat převážně zeleninu, jen dejte pozor, abyste stravu vyvážili a dostali do sebe i něco teplého. V každém případě ale dbejte na to, abyste se vy sami cítili dobře.

Dejte na vlastní pocity. Pokud se vám při pomyšlení na horkou polévku v poledne zvedá žaludek, dejte si radši salát s tofu a polévku si vychutnejte k večeři. Stejně tak nemusíte trávit příliš mnoho času vyvařováním v kuchyni, připravte si během léta rychlé chuťovky, které vás zasytí a nezdrží. Můžou to být třeba cizrnové karbanátky, celozrnné špagety s rajčaty anebo zapečená zelenina.

Další tipy na lehké a zdravé letní chuťovky najdete ve vzorových jídelníčcích. A co je na nich nejlepší? Vykouzlíte je během chvilky!

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Nenechte si ujít

reklama
reklama