Bolí vás záda? Máte nadváhu? Zacvičte si s kmitací tyčí Flexi-bar

flexibar

Sedavá práce, nedostatek pohybu a celkově nevhodná životospráva jsou nejčastějšími příčinami bolestí zad. Na vině bývá hlavně ochabnutí hlubokého stabilizačního systému svalů ve středu těla.

reklama
Popis

Udělejte první krok pro úspěšné hubnutí ještě dnes

Rezervujte si nezávaznou konzultaci s výživovým poradcem, na které získáte:

  • Diagnostiku těla na přístroji typu InBody / Tanita
  • Posouzení jídelníčku a tipy, jak ho upravit, aby šla vaše váha dolů
  • Doporučení, co dělat pro lepší zdravotní stav i kondici
  • Motivaci a návrh postupu pro úspěšné a trvalé hubnutí
  • Rezervujte si konzultaci dnes a získejte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma

Core neboli střed těla: Co všechno zahrnuje?

Jde o hluboké vrstvy svalů břicha a zad. I na pohled vytrénovaní sportovci mohou mít ochablý core. Tyto svaly totiž nejsou vidět. Stačí nevhodná skladba tréninku a problém se plíživě blíží.

Při každém cvičení myslete na core

Pro sportovce představují riziko například sedy-lehy a podobné cviky, které posilují pouze vnější – viditelné břišní svaly. Při každém cvičení procvičte i související partie – včetně hluboko uložených svalů – jinak dojde k jejich ochabnutí.

Hluboký stabilizační systém zahrnuje svaly:

  • Uvnitř břicha, hlavně příčný břišní sval a šikmý břišní sval
  • Okolo páteře, hlavně antagonistické vzpřimovače spodních zad
  • Svaly pánevního dna
  • Bránice

Ochablý core se projevuje:

  • Různými svalovými dysbalancemi
  • Nerovnováhou a nerovným postojem
  • Bolestmi zad a kloubů

Bez silného středu těla nejde podávat výkony

…ba dokonce ani normálně fungovat bez bolestí. Core zodpovídá za správné držení těla, stabilitu a  koordinaci pohybů. Posílený hluboký stabilizační systém výrazně snižuje riziko zranění při sportu i mimo něj.

Zpevněte svaly s úsměvem: Pomocí kmitací tyče Flexibar

Původně rehabilitační pomůcka Flexibar má už dnes po celém světě řadu příznivců. Cvičení s ní je totiž velice jednoduché a příjemné, což je spojení pro jakýkoliv pohyb zcela výjimečné,

říká cvičitelka Hanka Toufarová.

Její maminka, uznávaná cvičitelka aerobiku a nově i Fit Pain Free cvičení, dodává:

Flexibar jsem si oblíbila už před lety. Setkala jsem se s ním úplně náhodou a hned mi učaroval. Chtěla jsem ho do skupinových lekcí, které jsem vedla. Nakonec to dopadlo tak, že jsem Flexi-bary začala do České a Slovenské republiky dokonce dovážet jako výhradní dovozce.

Pozitivní účinky na aktivaci svalů potvrdila i odborná studie provedená v Londýně. Opakovaným vyšetřením na EMG prokázala aktivaci svalů paží, ramen i nohou během cvičení.

Vibrace zahřívají a budují svaly

Cvičit s tyčí lze ve stoje, vsedě, i v pohybu. Dají se vytvářet zajímavé sestavy s touto pomůckou a kombinovat ji třeba s velkými míči, BOSU nebo pilates.

Jedinečnost tohoto nářadí spočívá v tom, že při cvičení je naše tělo v neustálém tlaku a tahu proti kmitání tyče. Pravidelné kmity příznivě působí na ochablé svalové skupiny a podněcují jejich růst,

dodává Hanka.

Kmitáním se svaly prohřívají a prokrvují. Zrychluje se i látková výměna a zlepšuje zásobování kyslíkem a dalšími živinami.

Jak Flexibar vypadá?

Jde o tyč z umělé hmoty vyztužené skelným vláknem – sklolaminátem. Na obou koncích má závaží a uprostřed držadlo z polyuretanu. Měří 152 cm a váží pouhých 719 gramů.

Pozor na laciné napodobeniny

Originál vzniká speciálním výrobním postupem s patentovaným složením. Tyč díky němu drží stabilní kmitočet. To je pro rozvoj svalů velmi důležité a nezbytné.

Neoriginální tyče tuto vlastnost nemají. Navíc bývají příliš tvrdé, nebo naopak měkké. Obojí je špatně. V případě přílišné tvrdosti nejde tyč udržet v kmitu a cvičícího pak bolí záda, ramena nebo brní ruce. Při cvičení s příliš měkkou pomůckou se pro změnu vůbec nic neděje – nedochází k posilování.

Napodobeniny originálu jsou většinou tvrdší, nedávají adekvátní zpětnou vazbu tělu a záda naopak  ničí,

varuje cvičitelka čtenáře BezHladovění.

Originál poznáte podle nápisu „FLEXI-BAR.COM“ na jednom z konců.

Pro koho se cvičení hodí?

Pro všechny, kdo chtějí procvičit celé tělo bez zatěžování kloubů. Základní varianta – červená – slouží pro ženy i muže. Dále existuje i speciální verze – modrá, určená pro léčbu obezity a také dětská varianta.

Cvičení s vibrační tyčí se hodí pro všechny

  • Pro těhotné ženy a ženy vracející se do kondice po porodu
  • Pro osoby s oslabeným pánevním dnem a souvisejícími problémy, jako je inkontinence
  • Pro lidi trpící bolestmi zad a ramenou nebo problémy s meziobratlovými ploténkami či artrózou
  • Pro nemocné Parkinsonovou chorobou

Stálý tlak vibrační tyče však ocení i zkušení fitnessáci, kteří si často ověří, že na core mají ještě co zlepšovat.

TIP: Nemáte vibrační tyč? Prověřte svůj core v základním cviku na zpevnění těla – prkně. Čím déle vydržíte, tím líp na tom jste.

Flexibar a léčba obezity

Modrý Flexibar je o něco tvrdší než klasická červená tyč. Slouží k léčbě nadváhy a obezity. Vzhledem k většímu odporu vydáte při cvičení více energie – a to i když při kmitání sedíte nebo ležíte. Ideální varianta pro osoby zatím bez kondice a s obavami z bolestí kloubů.

Stačí 15 minut cvičení denně

Efektu docílíte už při 10 až 15minutovém cvičení. Posilujte alespoň 2 až 3× týdně, ideálně denně.

Rychlý návod, jak cvičit s Flexibarem:

  1. Držte tyč volně uprostřed držadla jednou nebo oběma rukama. Ujistěte se, že nejste v křeči.
  2. Začněte velmi jemným kmitáním pro získání citu. Dbejte na to, aby kmitala tyč a ne vy.
  3. Zpočátku zastavujte tyč, kdykoli vám kmitání nejde. Nadýchněte se a začněte znovu. Nebojte, cit pro tento pohyb si osvojíte velmi rychle.
  4. Hlídejte si stažené lopatky směrem dolů k zadku po celou dobu cvičení.
  5. U cviků ve stoje stůjte pevně a pokud možno se nehýbejte.

Tipy Hanky Toufarové na cvičení při hubnutí

Hubnete? Speciálně pro vás, čtenáře BezHladovění, vytipovala Hanka 2 cviky:

Vsedě

  1. Posaďte se do tureckého sedu se zkříženýma nohama. Záda držte rovně, obě sedací kosti na zemi.
  2. Pravou rukou se opřete o zem tak, aby ramena směřovala od uší směrem dolů.
  3. Uchopte Flexibar do levé ruky a vzpažte s ním.
  4. Zpevněte se a začněte kmitat.
  5. Hlídejte si, že máte stále hýždě v kontaktu s podložkou a ramena dole.

Vleže

  1. Lehněte si na záda a pokrčte nohy do pravého úhlu. Chodidla držte od sebe na šířku pánve, špičky směřují dopředu.
  2. Stáhněte lopatky k sobě a zpevněte tělo. Dýchejte volně.
  3. Uchopte Flexibar pevně, ale lehce za madlo a předpažte.
  4. Začněte kmitat směrem od sebe.
  5. Zkontrolujte si, že tlačíte lopatky k sobě a ramena dolů a že pracují břišní svaly.
  6. Kmitejte dále a pomalu pohybujte Flexibarem směrem za hlavu a zpět.

Až vás cviky omrzí, mrkněte na YouTube, kde najdete spoustu dalších. Další cviky přímo od cvičitelek získáte zdarma při objednávce pomůcky.

Přejeme spoustu radosti ze života bez bolestí 🙂

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.

Zlepšete kvalitu života přátelům a rodině. Sdílejte s nimi článek. Děkujeme.

[mv_grow_share]
Zuzana Veselá

Zuzana Veselá

Jsem vystudovaná právnička, ale nyní se naplno věnuji psaní. Mám ráda českou, italskou, indickou a mexickou kuchyni. Miluji ochutnávání nových druhů exotického ovoce a (nealko!) nápojů. Od vyváženého jídelníčku z poctivých surovin se podle mě odvíjí i naše celková pohoda.

Nenechte si ujít