BezHladovění.cz

10 tipů, jak si zvýšit sebevědomí

K tomu, abychom se měli rádi, nepotřebujeme vizáž filmové hvězdy ani IQ Alberta Einsteina. Stačí o sobě přestat pochybovat – pracovat na tom, co zlepšit jde, a zapomenout na to, s čím nic neuděláme. Poradíme vám, jak na to.

1. Přestaňte se srovnávat s ostatními

Muži mají tendenci vzájemně soupeřit ve výsledcích, ženy zase ve vzhledu. Obě pohlaví přitom zapomínají, že každý máme jiné kvality. Nemá cenu neustále žehrat na to, že tomu či onomu dala příroda do vínku výhodu, kterou bychom chtěli také. Je třeba naučit se pracovat se svými přednostmi. A že jich určitě není málo.

2. Najděte si cíle a jděte za nimi

Sebevědomí souvisí i s motivací a vůlí na sobě pracovat. Když si stanovíte, kam se chcete v příštích měsících dostat v osobní i pracovní rovině, rozepíšete si, co proto uděláte a dodržíte to, budete na sebe moct být právem hrdí.

3. Usmívejte se

I když přijde den, kdy nám není hej, úsměv je nejlepší zbraní proti podrážděnosti. Usmívejte se sami na sebe i na ostatní – vrátí se vám to v podobě uklidnění a zlepšení nálady.

4. Chvalte se

Nečekejte, až to za vás udělají ostatní! Sami nejlíp víte, co se vám povedlo. Uvidíte, že denně se toho najde spousta. Chvalte se za plnění svých plánů, překonání výzev i zdánlivé maličkosti jakými jsou například dobře uvařená večeře nebo uklizený byt.

5. Zapomeňte na své nedostatky

Jakmile myslíme na své slabiny, nevědomky k nim přitahujeme pozornost ostatních, kteří by si jich jinak ani nevšimli. Ať už vás na sobě rozčiluje velký nos nebo třeba nervozita z veřejných vystoupení, nevěnujte jim důležitost. Pouze pak tyto „problémy“ překonáte.

6. Najděte si svou vášeň

Aspoň 2× do týdne si najděte čas na něco, co vás opravdu baví. Při čem zapomenete na všechno ostatní. Ideální je sport, kterým si nejen pročistíte hlavu, ale také zvednete náladu pomocí vlny endorfinů.

7. Obklopte se povzbuzením

Čtěte dobré knížky a magazíny, které vám zvednou náladu. Najděte si víc času na přátele, s nimiž se cítíte dobře. A potřebujete-li občas silně „nakopnout“, vystavte si na viditelná místa drobná povzbuzení – vtipy, zajímavé citáty, nebo třeba smajlíky. Připomenou vám, že s úsměvem jde všechno líp.

8. Přijímejte pochvaly bez hledání „ale“

Jakmile uslyšíte „dneska ti to sluší“, nebo „tohle se ti povedlo“, řekněte „děkuji“, aniž byste se při tom podívali do země. Neargumentujte náhodou, nebo pomocí někoho jiného. Prostě se naučte pochvaly přijímat.

9. Změňte něco na své vizáži

Znáte ten povznášející pocit, když jdete od kadeřnice, nebo si vezmete boty na podpatku? Snažte se si ho udržet co nejdéle. Najděte si něco, co vám pomůže cítit se dobře každý den. Pro ženy to může být třeba rtěnka, pro pány zase barevné ponožky. Cokoli, co vám udělá radost.

10. Najděte si svou písničku

Možná si vzpomínáte na seriál Ally McBealová a doporučení najít si svou „osobní píseň“. Měla by být rytmická, veselá, povzbudivá. Začnete si ji broukat, kdykoli budete v úzkých, nebo prostě jen tak pro lepší náladu.

A jaké jsou vaše tipy, jak si zvýšit sebevědomí? Podělte se s námi na Facebooku.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Share via
Send this to a friend