BezHladovění.cz

Ukázkový jídelníček při pálení žáhy

Pálí vás žáha? Reflux prozradí mnohé o vašem jídelníčku. Než sáhnete po tabletě, zkuste se zamyslet nad svou stravou a celkovou životosprávou. Potíže se možná zmírní nebo dokonce odezní při změně stravovacích návyků.

Vrací se vám žaludeční kyseliny zpět do jícnu nebo rovnou do úst? Po vyloučení jiných příčin hledejte chybu v konzumaci nevhodných potravin.

Léčba refluxu úpravou jídelníčku

Jak se při pálení žáhy stravovat? Obvykle stačí drobné změny, které se na zdraví co nevidět projeví.

  • Nevhodná jsou smažená, fritovaná a na velkém množství tuku tepelně upravená jídla.
  • Stejně problematická je konzumace čerstvého pečiva, kynutých knedlíků a jiných kynutých sladkých moučníků.
  • Dráždivé mohou být i pikantní a nadmíru kořeněné pokrmy včetně těch s obsahem cibule a česneku.
  • Dobrotu nedělají ani kakaové boby, hořká čokoláda, semínka a ořechy.
  • Potíže může vyvolat také máta peprná, citrusové ovoce, perlivé nápoje, káva, mléko popíjené jen tak samotné, alkohol, silný čaj a 100% nebo koncentrované ovocné a zeleninové šťávy.

TIP: Pálení žáhy mohou zhoršovat i jiné potraviny. Proto je zpočátku vhodné si stravu zapisovat a sledovat, jak vaše tělo na jednotlivé potraviny reaguje.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  snadné recepty z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně
 

Ukázka zdravého jídelníčku při pálení žáhy

1. den

Snídaně: Den starý špaldový chléb s libovou krůtí šunkou a čerstvou zeleninou

Svačina: Rostlinný jogurt s ovesnými vločkami a meruňkami

Oběd: Pečené fazole s kořenovou zeleninou v rajčatové omáčce (bez cibule), rýže

Večeře: Hráškový krém s ricottou

2. den

Snídaně: Pohankové vločky s rostlinný mlékem a banánem

Svačina: Den starý špaldový chléb s bylinkovým tofu a rajčaty

Oběd: Treska zapečená s pórkem a rostlinnou smetanou, quinoa

Večeře: Hovězí vývar s domácími nudlemi

3. den

Snídaně: Den starý špaldový chléb s avokádem a bazalkovým pestem

Svačina: Rostlinný jogurt s jáhlovými vločkami, jablko

Oběd: Pečené brambory s farmářským tvarohem, salátem a nakládanou zeleninou

Večeře: Rizoto s mořskými plody

Přejeme dobrou chuť bez trávicích obtíží.

TIP: Chcete jít na pálení žáhy od lesa? Stavte se u výživového poradce a nechte si z krve zjistit, které potraviny vašemu tělu nedělají dobře.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Share via
Send this to a friend