10 otázek pro blogerku Lucii (Fit&Food Passion with Luci)

Lucie se po porodu rozhodla změnit svůj životní styl. Dnes je úspěšnou blogerkou, nadšenou sportovkyní, fitness certifikovanou poradkyní pro výživu, ale také maminkou na plný úvazek. V rozhovoru nám mimo jiné prozradila, jak všechny své role zvládá a co je podle ní tím pravým klíčem k úspěchu.

1. Mohla by ses našim čtenářkám v úvodu krátce představit?

Jmenuji se Luci a v lednu to budou tři roky, co se věnuji zdravé výživě a cvičení. Téměř dva roky mám foodblog na Facebooku – Fit&Food passion with Luci. Jsem maminka a požitkářka, co si zamilovala zdravý životní styl natolik, že se rozhodla tuhle lásku šířit dál a předávat své znalosti a zkušenosti ostatním 🙂

2. Co tě přimělo změnit svůj životní styl a věnovat se fitness?

Pravda je taková, že zásadní zlom nastal půl roku po porodu, kdy jsem se necítila dobře ve svém těle. Byla jsem veliká, oteklá, měla zažívací problémy a téměř žádnou kontrolu v jídle. Toužila jsem být krásná maminka a partnerka, která se hezky oblékne a půjde příkladem i své holčičce.

3. V jaké podobě se ti dostávalo/vá podpory od svých nejbližších?

V tomto směru jsem si nikdy nemohla stěžovat. Můj partner ochutnával, co vařím a neshazoval moje snažení o změnu životního stylu.

I moji nejbližší všechno respektovali a mé návštěvy s vlastním jídlem nebo požadavky na úpravu jídla přecházeli bez úšklebků a hloupých poznámek. Naopak mě chválili a vycházeli mi vstříc. Musím říct, že oporu jsem měla a mám k nezaplacení!

dovolená v Chorvatsku

4. Rozhodla ses předávat znalosti a zkušenosti dál. Kdo nebo co ale motivuje tebe?

Mou velkou motivací je právě mé okolí, sledovatelé blogu, kterých opravdu není málo a mé skvělé klientky. A samozřejmě pocit, který mám ve chvíli, když docvičím nebo vymyslím nový recept.

Umět sám sebe motivovat dílčími úspěchy je základ!

5. Podařilo se ti inspirovat někoho ze svých přátel?

Ano, a to hned několik. Nejlepší na tom je vidět jejich progres na vlastní oči stejně jako jejich nadšení. Někteří se inspirovali recepty, pohybem a jiní zkusili můj stravovací plán.

6. Jak podle tvých zkušeností přimět ke zdravému životnímu stylu také malé dítě?

Přimět není to správné slovo. Ukázat a vést – to víc vystihuje celou podstatu věci. Děti se od nás učí nejen chování a jednání, ale taky dalším návykům – trávení volného času (sport, pohyb) a stravování.

Pokud mají možnost od útlého věku ochutnávat a jíst zdravá jídla, používat zdravé suroviny, správně připravené, ovoce, zeleninu aj., stane se to pro ně běžnou součástí života.

Cílem není, aby nikdy nedostaly sladkost nebo ,,prasárničku“, nemá smysl je od nich odrazovat nebo jim je striktně zakazovat. Podstatné je dát jim směr a návyk. Stejné je to i s pohybem.

jáhlové raffaello kuličky

7. Poradila bys ostatním maminkám, jak zvládnout výchovu dítěte, vaření, cvičení a práci k tomu, aniž bys upozadila jedno před druhým?

Jak? Těžko. Ne nadarmo se ale říká, že maminky (tatínci) na mateřské jsou nejlepší manažeři! A je to pravda. Řídím se jednoduchým pořekadlem – kdo chce, najde si způsob, kdo ne, najde si důvod.

V každém věku má dítě jiný režim a potřeby, nedá se to paušalizovat. Víte, že se vám cvičí lépe přes den? Nechte vaření/úklid na večer a naopak. Víte, kdy vám dítě spí? Využijte každou minutu k pohybu. Každý pohyb se počítá.

Zapojte děti do cvičení. Ano, budou po vás lézt, plést se vám pod nohy, ale lepší než sedět na gauči u pohádky. Dítě to baví, vidí vás hýbat se a vy spálíte nějaké kalorie. V týdnu padáte únavou? Rozdělte si pohyb na víkend a týden. Choďte. Jak jen to jde.

Nebojte se být také trochu sobečtí. Požádejte o pomoc partnera/babičky. Najděte si v okolí stejně smýšlející lidi. Dělejte si TO DO listy, plánujte a prioritizujte. Každého život je jiný, ale každý má možnost si vybrat.

8. Ráda si nastavuješ své osobní cíle. Co dalšího vede podle tebe k úspěchu?

Myslím si, že zásadní je věřit v to, co děláme. Zní to hodně obecně a romanticky, ale je to pravda. Sama moc dobře vím, že pokud dělám něco, o čem nejsem přesvědčená, že je správně a že to skutečně chci, nedám do splnění tolik úsilí.

A další bod je nastavovat si cíle, které dokážu splnit. K čemu mi bude, když si nastavím na začátku přemrštěný cíl, jako např. zhubnout 30 kg? Nastavujte si malé dílčí cíle, kterých dosáhnete dřív, než vás opustí motivace a dokážete je změřit.

9. Jak se vyrovnáváš s případným neúspěchem?

Jde o to, co vnímám jako neúspěch. Snažím se chválit i za drobnosti, i když jsem hodně sebekritická. Snažím se ponaučit se z toho, co jsem dělala špatně a neúspěch využít k dalšímu nakopnutí.

Ano, někdy si zanadávám, postěžuju, jsem jen člověk. Ale není to nic, z čeho by se hroutil svět. I dítě, které se učí chodit, stokrát spadne a nikdy si neřekne: ,,Kašlu na to, tohle nezvládnu.“

10. Jakých met bys chtěla dosáhnout v roce 2018?

Být tady pro svoji dceru a lidi, co za mnou stojí. Rozšířit blog. Napsat kuchařku. Vzdělávat se dál v oboru zdravé výživy. Zaměřit se na dětskou stravu. Inspirovat a motivovat. Být úspěšná ve svém druhém zaměstnání. Žít s vášní.

Děkujeme Lucii za rozhovor a do nového roku přejeme úspěšné zrealizování všech stanovených cílů.