BezHladovění.cz

Posilovny pro ženy pomáhají s hubnutím i bolestmi zad

Dámy po celém světě stále častěji využívají posiloven určených pouze pro něžné pohlaví. Jaké mají výhody a co všechno vás v nich čeká?

Dámská fitness centra po celé republice

Posilovny určené pro ženy už dávno nejsou jen doménou velkých měst. Navštěvovat je můžete nejen v Praze, Brně a Ostravě, ale také v Olomouci, Českých Budějovicích, Havířově, Kroměříži, Plzni, Pelhřimově, Zlíně a dalších městech.

Podle WebMD se ženy návštěv fitness center už tolik neobávají. Uvědomují si totiž, že pevné svaly jim pomohou shodit přebytečný tuk a zpevnit postavu.

6 hlavních výhod posiloven pro ženy

1.     Vyhnete se mužským pohledům

Pokud patříte mezi ženy, které během cvičení nemají rády pozornost, bude se vám v čistě ženské posilovně líbit. V dámském fitku vás nikdo neokukuje a neznervózňuje. Můžete se tak lépe soustředit sama na sebe i na svůj pokrok.

2.     Najdete parťačky

Do dámských posiloven chodí ženy, které mají stejný cíl jako vy. Chtějí zpevnit tělo, zhubnout či zdravě přibrat a hlavně se cítit fit. Získáte kamarádky, u kterých najdete pochopení, podporu a motivaci k dalšímu snažení.

3.     Používáte stroje speciálně pro ženy

Všechny stroje, činky a cvičební pomůcky jsou navržené speciálně pro ženské tělo. Nemusíte tedy přemýšlet nad tím, zda cvičení na daném stroji zvládnete nebo ne.

4.     Dohlíží na vás zkušená trenérka

Ve fitness centrech pro ženy najdete certifikované trenérky, které vás naučí, jak správně používat posilovací stroje i jak efektivně využít aerobní zastávky. Dohlédnou na to, abyste cviky prováděla správně, a dovedou vás úspěšně k vašemu vytouženému cíli.

WebMD uvádí, že trenér vám navrhne trénink pro dosažení optimálních výsledků a zlepšení celkového vzhledu. Individuální trénink může být přínosem zejména pro ženy, které nemají se silovým tréninkem moc zkušeností a bojí se, že při cvičení naberou příliš mnoho svalové hmoty. Dobrý trenér navíc poukáže na veškeré výhody silového tréninku včetně podpory metabolismu.

5.     Vyzkoušíte si více aktivit

Dámské posilovny nejsou jen o strojích a činkách. Vyzkoušet v nich můžete také různá skupinová nebo soukromá cvičení, hubnoucí procedury, masáže, měření tělesné skladby, výživové poradenství apod. Záleží jen na vás, čemu dáte přednost a jak si svůj trénink sestavíte.

6.     Na věku ani váze nezáleží

Je jedno, kolik vám je, jakou máte váhu nebo jak moc jste nebo naopak nejste sportovně zdatná. Do fitka pro ženy můžete zavítat kdykoliv a v jakémkoliv věku. Jediné, co potřebujete, je chuť se hýbat a odhodlání něco ve svém životě změnit.

Na důležitost pravidelného pohybu poukazuje i Margit Slimáková. Kromě pohybu na čerstvém vzduchu doporučuje i posilující cviky podporující zdraví kostí a cvičení na ohebnost. Výborně funguje jóga, pilates, cviky s lehkým závažím, plavání, tanec a švihadlo. Pravidelný sport vám pomůže udržet si zdravou hmotnost, zlepšit flexibilitu a výdrž, uvolnit stres, snížit riziko vzniku srdečně-cévních onemocnění, udržet žádoucí hladinu krevního cukru i tlaku a zvednout náladu.

Co všechno můžete v posilovně pro ženy vyzkoušet?

Posilovací stroje

Dámská fitka nabízí posilovací stroje přizpůsobené speciálně pro ženské tělo. Stroje nejsou nijak robustní a mají pozitivní i negativní rezistenci pro dosažení maximálního efektu cvičení. Veškeré vybavení je v posilovnách pro ženy lehké a snadno ovladatelné.

Obáváte se, že posilováním naberou vaše svaly až příliš na objemu? Žádný strach. WebMD vysvětluje, že tento mýtus odrazuje od posilování stále mnoho žen. Nižší hladina testosteronu však ženám v získání velkého objemu svalů brání. Silový trénink pomůže svaly posílit, ale nedodá jim příliš velký objem.

Stroje v kardio zóně

Pro zahřátí těla je ideální běžecký pás, stepper, rotoped, crossový trenažér nebo veslovací trenažér. Nastartuje tělo a připraví vás na posilování.

Skupinová cvičení

Mezi nejoblíbenější cvičení, kterých se můžete zúčastnit ve skupině, patří kruhové tréninky, TRX, zumba, aerobic, pilates, bosu, jóga, H.E.A.T., cvičení pro těhotné, tanec a intervalové tréninky. Na své si tak přijdou milovnice tanečních kroků, výskoků i klidnějších pohybů.

Další vybavení

Posilovny pro ženy nabízejí také různé balanční pomůcky na posílení vnitřního svalstva, vacu shape kombinující podtlak s chůzí na pásu, power plate a osobní tréninky na míru.

Vyzkoušejte kruhový trénink

Půlhodinový trénink se skládá z cvičení na několika stanovištích. Na každém stanovišti se zdržíte necelou minutu a ihned pokračuje na další místo. Kruhový trénink může cvičit najednou hned několik žen. Velkou výhodou je, že na jednotlivé stroje nečekáte, ale cvičíte v kuse po celý čas.

Jakou sestavu cviků můžete očekávat?

  • zahřátí
  • aerobní cvičení
  • posilování
  • závěrečné protažení

Pozitiva kruhového tréninku

Rovnoměrné procvičení celého těla

Trenéři skládají kruháč tak, aby obsahoval cviky pro nastartování metabolismu, posílení svalstva, zlepšení flexibility i spalování podkožního tuku. Zároveň příliš nepřetěžuje žádnou tělesnou partii.

Pro začátečnice i pokročilé

Do kruhového tréninku se mohou pustit i naprosté začátečnice. Ani pokročilejší ženy však s tímto cvičením nešlápnou vedle. Kvalifikované trenérky vám navrhnou optimální zátěž a sestaví individuální tréninkový plán. Na základě aktuální kondice se tak můžete pomalu posouvat dál a zlepšovat svou kondici.

Střídání zátěže a odpočinku

Kruhový trénink stojí na optimálním poměru mezi intenzivní zátěží a krátkým odpočinkem. Jednotlivé cviky se střídají v krátkých intervalech a ve vhodné posloupnosti, která zaručí maximální efektivitu celého cvičení.

Zlepšení fyzického i duševního zdraví

Brzy si všimnete dobré nálady a přívalu energie. Snadněji se vypořádáte s běžným denním stresem a bude se vám lépe spát. Kruhový trénink navíc zlepšuje kreativitu i soustředěnost a pomáhá stabilizovat krevní tlak. Dále ulevuje kloubům a zádům a podporuje celkovou imunitu.

Co dokáže posilování s ženským tělem?

  • vyrýsuje svaly a zformuje postavu
  • zlepší držení těla
  • dodá sílu
  • odstraní bolesti zad
  • zvýší množství svalové hmoty
  • pomůže s hubnutím
  • zpevní kosti
  • zlepší zdravotní stav
  • zvedne sebevědomí

Silový trénink podle magazínu Healthline nejenže buduje svalovou hmotu a snižuje tělesný tuk, ale také pomáhá efektivněji spalovat kalorie, podporuje metabolismus, zvyšuje hladinu energie, zlepšuje náladu, podporuje zdraví mozku, zvyšuje flexibilitu a zlepšuje rozsah pohybu.

Chcete začít? Vyzkoušejte týden cvičení zdarma. Stačí jen vybrat nejbližší fitko a rezervovat termín podle vašich možností.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Šárka Jirchářová

Mgr. Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

reklama
reklama
reklama