BezHladovění.cz

Dieta Štefana Margity

Ještě jste o dietě Štefana Margity nikdy neslyšeli? Pravděpodobně nebudete jediní, jelikož tato dieta patří mezi ty méně známé. Přesto ji někteří po vzoru známého operního pěvce zkusili a jistě mohou potvrdit, že její účinky se dostavily opravdu rychle.

Podstata diety Štefana Margity

Tato dieta slibuje opravdu zázračné úbytky váhy za krátký časový úsek, což je první věc, která by nás měla při výběru diety zarazit. Hubnutí podle Štefana Margity je velmi striktní, v jídelníčku se nesmí objevit téměř žádné cukry, sůl ani alkohol a navíc se doporučuje jíst v opravdu malých porcích.

Mnozí lidé po této dietě zhubli opravdu spoustu kilogramů za krátkou dobu, přesto je však dobré se hubnutí založeném na hladovění a ochuzování o životně důležité látky raději vyhnout. Pokud se tedy nechcete v budoucnu potýkat s proslulým jojo efektem a jinými problémy, raději se této dietě zdaleka vyhněte. V čem taková Margitova dieta vlastně spočívá?

Tyto potraviny jsou při dietě naprosté tabu

  • Sladkosti
  • Přílohy – brambory, rýže, pečivo, těstoviny a jiné obiloviny
  • Sůl
  • Uzeniny
  • Alkohol
  • Omezit koření
  • Omezit mléko a mléčné výrobky

Povolené potraviny

  • Libové maso (kuřecí, králičí, rybí…)
  • Zelenina
  • Káva
  • Méně sladké ovoce
  • Vejce
  • Voda

O svých zkušenostech s touto se Štefan Margita vyjádřil již mnohokrát, údajně se mu podařilo zhubnout až 9 kilogramů za pouhých 14 dní, což je opravdu velké číslo. Dieta by se neměla dodržovat déle než 14 dní, jedná se totiž o příliš striktní režim, kterým si dlouhodobě můžete způsobit i nepříjemné zdravotní komplikace.

Jídelníček na 1 den při dietě podle Štefana Margity

Snídaně: černá káva bez cukru a mléka

Svačina: není

Oběd: grilovaný kuřecí steak, salát do sytosti

Svačina: není

Večeře: 3 vařená vejce, dušený špenát a mrkev

Výhody této diety

  • Naučíte se jíst zdravě
  • Budete mít dostatek plnohodnotných bílkovin ve stravě
  • Dostatek zeleniny a ovoce
  • Nepijete alkohol
  • Nesolíte
  • Dietu držíte pouhých 14 dní

Nevýhody této diety

Při této dietě v podstatě hladovíte a hrozí jojo efekt

  • Kvůli velké ztrátě soli a odvodnění hrozí dehydratace
  • Nedostatek vlákniny
  • Nedostatek cukrů může způsobit deprese, úzkosti a nesoustředěnost až poruchy vědomí
  • Příliš málo porcí během dne
  • Nedostatek energie pro pohybovou aktivitu
  • Malé porce
  • Jednostranná strava chudá na některé živiny
  • Nedostatečný příjem vápníku z využitelných zdrojů

Víte, že po vzoru Štefana Margity zkusila jeho dietu i manželka Hana Zagorová?

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

reklama
reklama
reklama