BezHladovění.cz

Jablečná dieta

Jak již název mnohým napovídá, jablečná dieta je založená na konzumaci jablek. Někdy je zařazení výhradně jablečného dne dobré na takzvanou očistu organismu, ale neměli bychom tyto jednostranné diety provozovat příliš často ani delší dobu.

Při dlouhodobém dodržování jablečné diety si koledujeme nejenom o nechtěný jojo efekt, ale i některé možné zdravotní komplikace.

Podstata jablečné diety

Podstata této diety je velmi jednoduchá, opravdu se konzumují pouze jablka. Až se rozhodnete, jak dlouho chcete dietu dodržovat, nakupte pouze několik kg jablek (můžete různé druhy) a hurá do toho! Jablka můžete konzumovat na jakýkoliv způsob – pečená, vařená, syrová či jako jablečnou šťávu, fantazii se zkrátka meze nekladou.

Povolené potraviny

  • Jablka
  • Jablka
  • Jablka
  • Jablka
  • Skořice na dochucení
  • A opět jablka

Zakázané potraviny – vše kromě jablek

  • Brambory
  • Obiloviny
  • Maso
  • Ovoce kromě jablek
  • Zelenina (občas můžete přidat listovou zeleninu)
  • Ořechy
  • Luštěniny
  • Sladkosti
  • Alkohol
  • Káva
  • Smažené pokrmy
  • Mléčné výrobky

Jídelníček na 1 den

Snídaně: Jablečná přesnídávka bez přidaného cukru, jablečný džus

Svačina: Jablko

Oběd: Strouhané jablko ochucené skořicí

Svačina: Jablkové smoothie se špenátem

Večeře: Pečená jablka se skořicí

Recept na pečená jablka

  1. Jablka zbavte jadřince a rozkrojte na půl.
  2. Potom je poklaďte na plech pokrytý pečícím papírem a posypejte skořicí dle libosti.
  3. Dejte péct asi na 30 minut, než jablka změknou a zezlátnou.
  4. Dobrou chuť!

Výhody diety

  • Očista organismu
  • Odpadají starosti s výběrem potravin
  • Vysoký obsah vlákniny
  • Krátkodobá dieta
  • Finančně úsporné

Nevýhody diety

  • Jednostranná dieta
  • Nadmíra cukru
  • Můžete pociťovat hlad
  • Nedostatek bílkovin, tuků i komplexních sacharidů
  • Jojo efekt
  • Může způsobit zažívací problémy
Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend