BezHladovění.cz

Cvičení v posilovně nemusí být otrava

Konečně jste se odhodlali k tomu před létem se sebou něco udělat a jste hrdým vlastníkem permanentky do posilovny? Bravo!

Udělat první krok ke změně je totiž mnohdy půlka celého úspěchu.

Nezáleží, zda se snažíte zhubnout, zformovat postavu či nabrat fyzičku, ale právě posilovna je skvělý způsob, jak dosáhnout jakéhokoliv pokroku na který si jenom vzpomenete.

Pokud jste zvolili právě tento druh sportu, určitě jste k tomu měli nějaký důvod.

Jak se ale do posilovny vracet i po měsíci prvotní euforie? Jak často cvičit abychom viděli výsledky co nejdříve? Pravě o tomto bude tento článek.

Posilovna je místo, které nám nabízí nespočet možností realizace.

Nejdůležitějším krokem bude vytýčit si ze začátku své cíle a touhy. Pokud nebudeme vědět, co od cvičení očekáváme, rozhodně se výsledků v nejbližší době nedočkáme.

Určete si důvod, pro který do posilovny chodíte a mějte ho vždy na paměti, jelikož od toho se bude odvíjet i vaše budoucí fyzická aktivita.

Chcete zhubnout?

Pokud jste se rozhodli začít chodit do posilovny kvůli redukci hmotnosti, určitě jste zvolili správně. Právě fitness centrum je místem, kde najdete všechny potřebné pomůcky ke kardio cvičení, které se na příštích pár měsíců stane vaším nejlepším (ne)přítelem.

Kardio cvičení je aerobní cvičení (za přítomnosti kyslíku), při kterém nejvíce spalujeme tuky. Aby docházelo k účinnému odbourávání tukové tkáně, musíme si hlídat tepovou frekvenci, která by se měla pohybovat cca od 55 do 65% naší maximální možné tepovky.

Výhodou posiloven je to, že tam ve většině případů jsou stroje, které za vás tuto frekvenci spočítají, proto už nemusíte utrácet za sporttestery, které někdy nebývají zrovna nejlevnější.

Na kardio trénink se vydejte na eliptický a cyklistický trenažér, nebo na běžící pás, jimiž jsou dnešní posilovny opravdu prvotřídně vybavené. V mnoha posilovnách teď máte možnost například sledovat televizi, proto vám hodinka na páse uběhne jak nic.

Hodinka proto, protože pro účinné spálení tuků bychom měli v aerobní zátěži cvičit alespoň 3krát týdně po dobu jedné hodiny. Zvolte si tempo, při kterém se úplně nestrhnete, ale přesto budete zadýchaní a vzhůru do spalování!

Druhy posilování, na jaké si jen vzpomenete

Pokud není vaším hlavním cílem zhubnout, ale naopak nabrat nějaké ty svaly, bude vás čekat naprosto jiný styl cvičení.

Nabírání svalové hmoty je dlouhý proces a zpočátku může být provádění některých cviků poněkud obtížné. Proto je dobré si alespoň na prvních pět lekcí posilování najmout osobního trenéra, který vám ukáže, jak se který stroj používá či jaké cvičení můžete provozovat i s vlastní váhou.

Vyhnete se tak bludnému pochodování po posilovně a příště už budete vědět, co máte vlastně dělat. Navíc vám osobní trenér vysvětlí jak správně cvičit, čímž se vyhnete i nechtěným zraněním.

Motivujte se navzájem!

Bojíte se, že vás chození do posilovny přestane brzy bavit? Je důležité najít si motivaci a jít si za svým cílem. Máte nějaký vzor, kterému byste se chtěli podobat? Výborně, vystřihujte si například fotky lidí, kteří vám z nějakého důvodu imponují a udělejte se takovou svoji koláž.

Motivační citáty dnes také naleznete téměř všude, proto využijte toho, že v tom nejste sami. Stále se vám nedaří se do cvičení donutit?

Zkuste přemluvit kamaráda či kolegu z práce, aby do toho šel s vámi. Když si najdete svého sparing partnera, bude se vám cvičit hned o mnoho lépe. Ne nadarmo se totiž říká, že ve dvou se to lépe táhne.

Když budete mít tréninkového partnera, budete se navzájem hecovat a motivovat k lepším výkonům a navíc si mnohdy můžete v posilovně vypomoct, třeba při zvedání těžkých závaží.

Další výhodou je to, že pokud se vám nějaký den nebude chtít cvičit, pravděpodobně vás váš sportovní parťák přemluví a vy budete nakonec pyšní, že jste to i přes obrovskou nechuť opět zvládli. Navíc si mezi jednotlivými cvičeními i dobře popovídáte, což někdy také není na škodu.

Vyzkoušejte si skupinové lekce

Nebaví vás klasické individuální cvičení a raději byste něco speciálního? V tomto případě si vyberte posilovnu, kde máte k dispozici i skupinové lekce různých druhů cvičení.

Mnoho fitness center již tuto možnost nabízí, v rozvrhu tak najdete vše od jógy, přes zumbu či jiné kardio tance až po posilování břicha a problémových partií. Na předem vybranou lekci potom už jen stačí se objednat a dále se nemusíte o nic starat. Při každé takové lekci vás totiž povede zkušený instruktor, který vám rád zodpoví i vaše případné otázky ohledně cvičení.

Ve skupině se navíc budete cítit motivováni ostatními, nechcete být přece ve všem poslední. Tyto lekce se také většinou odehrávají za doprovodu moderní hudby, takže je možnost, že si i rozšíříte repertoár oblíbených interpretů.

Ať už je cíl vašeho cvičení jakýkoliv, jedno je jisté. V posilovně si zkrátka každý z nás přijde na své. Některá fitness centra navíc umožňují přístup do wellness zóny či spa, což po náročném tréninku jistě oceníte. Odpočinek u bazénu za zvuku vířivých lázní a příjemného ticha vás dokonale zrelaxuje na další výkon.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend