30ti denní výzva – břicho

O takzvané 30ti denní výzvě už jste možná slyšeli. Jedná se o nový internetový hit, jehož popularita nadále roste a nejvíce příznivců si nachází mezi mladou generací. Tento „hubnoucí program“ má největší obec fanoušků zejména na síti Facebook, kde „se líbí“ více než sedmi desítkám tisíc lidí, což je v našich končinách poměrně vysoké číslo, na nějž navíc stránka dosáhla za pouhých pár měsíců existence.

Obsah článku

30ti denní výzvu vytvořila jistá Marika Janečková. Do té doby zcela neznámá vizážistka se díky své myšlence vyšvihla mezi celebrity, alespoň v prostředí internetu, ale objevila se dokonce i v televizi Prima, kde jste o jejím systému na hubnutí mohli shlédnout reportáž.

Předem je nutné říct, že od 30ti denní výzvy nemůžete čekat žádný propracovaný hubnoucí program, založený na nejmodernějších poznatcích a sofistikovaných systémech. Je naopak prostinký, dalo by se říci až diletantský. Jak je tedy možné, že si našel tolik příznivců? Možná právě díky své jednoduchosti. Významnou roli však jistě sehrálo právě rozhodnutí propagovat tento program na Facebooku, kde se kolem něj vytvořila vzájemně se motivující, aktivní komunita.

Být součástí takové skupiny, získávat zpětnou odezvu od ostatních, účastnit se diskuzí a podobně – to je pro mnohé jistě lákavější, než sebepropracovanější program, který však člověk musí podle DVD doma cvičit sám a bez významnější možnosti se podělit o úspěchy, otázky či problémy, které jej během něj potkají.

Jak tedy 30ti denní výzva funguje?

Nejedná se o jeden jediný program, ba naopak o celou sérii „výzev“, z nichž každá je zaměřena na určitý problém, cíl, svalovou partii a podobně. Na oficiální stránce na Facebooku tak najdete například výzvy na břicho či stehna, které patří k nejoblíbenějším, ale také výzvu pro komplexní kondici nebo výzvu určenou pro ty, kteří jsou právě na cestách.

Každá výzva je 30denním cyklem, v němž jsou cvičební dny proloženy dny volnými (těch je zpravidla poměrně málo), přičemž náročnost cvičení s postupem času stále stupňuje. To je zhruba veškerá podstata, žádný promyšlenější plán výzvy nemají. Zdá se však, že ani to zájemce neodrazuje a výzvy zkoušejí, a dokonce je většina odezev pozitivní. Na stránkách navíc naleznete řadu receptů a rad týkajících se správného stravování i další informace, z nichž většina víceméně odpovídá alespoň základním pravidlům zdravé výživy.

Autorka výzvy navíc přikládá videa, v nichž předvádí cviky, které doporučuje do konkrétních výzev zařadit. Častokrát byla nařčena, že jde o kopírování cviků slavnějších autorek a autorů hubnoucích programů, nicméně to samotnému hubnutí či posilování není nikterak na závadu, ba spíše naopak.

30ti denní výzva – břicho

Jednou z prvních a nejznámějších výzev je 30ti denní výzva „břicho“. Její popularitě se není co divit. Ploché a pevné břicho je v současné době doslova kultem a stále více lidí je posedlých dosažením tohoto ideálu. Jedná se navíc o jednu z nejčastějších problémových partií, co se ukládání tuků týče, jak u mužů, tak i u žen. Je však nutno podotknout, že výzva – tak jak je sestavena – může mít jen minimální dopad na spalování tuků v oblasti břicha, neboť obsahuje pouze cviky na posilování břicha, které jsou na hubnutí velmi neúčinné. Jistě však přinese zpevnění a posílení svalstva, které však může zůstat ukryto pod tukem. Chtěli-li byste také spalovat tuk, je nutné zařadit aerobní aktivitu (vytrvalostní sporty, běh, kolo, brusle apod.) a cviky na celé tělo a velké svalové partie (stehna, hýždě).

Ale vraťme se k výzvě. Jak vypadá onen 30denní plán na břicho?

  • 1 – 8. den – 10 minut cvičení břicha
  • 8. – 17. den – 15 minut cvičení břicha
  • 18. – 30. den – 20 minut cvičení břicha
  • Odpočinek: 3., 8., 12., 17., 20., 24., 27. den

Mezi doporučenými cviky pak najdete klasické sklapovačky a zkracovačky, včetně variant určených pro posilování šikmých břišních svalů. Na spodní část břišního svalstva je pak zařazena „jízda na kole“, zvedání nohou vleže, či svíčka (základní poloha je vleže na zádech, nohy jsou napnuté nahoru v pravém úhlu s trupem, pohyb je krátký, zvedají se pouze hýždě a špičky nohou jsou jakoby tlačeny kolmo vzhůru). Ve videích autorky výzev pak samozřejmě můžete nalézt celou škálu dalších cviků i pro ostatní výzvy.

30ti denní výzva – břicho
5 (100%) 1 hlasů